Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021

Ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων μεταξύ Τουρκίας-Ιράν-Πακιστάν μετά από 10ετή διακοπή.

Μετά από μια παύση 10 ετών, η υπηρεσία εμπορευματικών τρένων μεταξύ Τουρκίας, Ιράν και Πακιστάν ξεκίνησε εκ νέου την Τρίτη, δίνοντας μεγάλη ώθηση στο εμπόριο μεταξύ των τριών χωρών και εντός της περιοχής.

Το τρένο φορτίου Κωνσταντινούπολης-Τεχεράνης-Ισλαμαμπάντ (ITI) ξεκίνησε το 2009, αλλά ανεστάλη το 2011 λόγω πολλών καθυστερήσεων στο Πακιστάν.

Μπορεί να ολοκληρώσει το ταξίδι μεταξύ των τριών χωρών σε περίπου 14 ημέρες, πολύ πιο γρήγορα και λιγότερο δαπανηρά από την εναλλακτική θαλάσσια διαδρομή.

Το τρένο αναχώρησε από την πρωτεύουσα του Πακιστάν για τη μεγαλύτερη πόλη της Ευρώπης με δεκάδες κοντέινερ.

Θα καλύψει 1.990 χιλιόμετρα (1.235 μίλια) εντός του Πακιστάν, προτού διασχίσει τα σύνορα Ταφτάν για μια έκταση 2.603 χιλιομέτρων (1.620 μίλια) στο Ιράν.


Το τρένο θα διανύσει περίπου 1.850 χιλιόμετρα (1.150 μίλια) στην Τουρκία, περνώντας από την πρωτεύουσα Άγκυρα πριν φτάσει στην τελευταία του στάση στην Κωνσταντινούπολη.

Η Τουρκία, το Πακιστάν και το Ιράν είναι ιδρυτές του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας (ECO), ενός 10μελούς μπλοκ περιφερειακής συνεργασίας που ιδρύθηκε το 1964 ως Περιφερειακή Συνεργασία για την Ανάπτυξη και μετονομάστηκε σε ECO το 1985.

Η απόφαση για την επανέναρξη της υπηρεσίας εμπορευματικών τρένων ITI ελήφθη σε υπουργική συνάντηση των κρατών μελών της ECO το 2020.

Στην τελετή της Τρίτης στο Ισλαμαμπάντ, ο υπουργός Εξωτερικών του Πακιστάν Σαχ Μαχμούντ Κουρέσι χαιρέτισε την «ιστορική» εξέλιξη ως ένα βήμα που θα ανοίξει νέους δρόμους για το εμπόριο και τις επιχειρήσεις στην περιοχή και πέρα ​​από αυτήν.

Είπε ότι ένα επιβατικό τρένο ITI θα μπορούσε επίσης να δρομολογηθεί στο μέλλον για την περαιτέρω ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας και της οικονομικής ολοκλήρωσης.

Ο Μουσταφά Γιουρντακούλ, πρεσβευτής της Τουρκίας στο Πακιστάν, είπε ότι η επανέναρξη της υπηρεσίας εμπορευματικών τρένων αποτελεί μια σημαντική κίνηση μέρος του πλαισίου και του οράματος της ECO.

«Αυτό το έργο βρίσκεται στην ατζέντα εδώ και πολύ καιρό. Είναι ένα βήμα που θα βελτιώσει τη διμερή συνεργασία και θα ενισχύσει τις οικονομικές και εμπορικές ανταλλαγές μεταξύ των χωρών μας», είπε, τονίζοντας ότι η σιδηροδρομική σύνδεση θα πρέπει να επεκταθεί περαιτέρω σε άλλα μέρη της Ευρώπης.

tribune.com.pk
sidirodromikanea.blogspot.com