Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Το Hyperloop for cargo είναι πολύ ρεαλιστικό σχέδιο για σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ολλανδία

Η υλοποίηση ενός δικτύου hyperloop για αγαθά μεταξύ των επαρχιών της Βόρειας και Νότιας Ολλανδίας στην Ολλανδία θα οδηγήσει σε μείωση κατά ένα εκατομμύριο τόνους στις εκπομπές CO2 και θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Αυτό είναι ένα από τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Hardt Hyperloop σε συνεργασία με τις Antea, Balance, Royal HaskoningDHV και SCenergy στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανάπτυξης Hyperloop.


Majorie van Leijen


Η Hardt Hyperloop, η οποία ξεκίνησε ως ομάδα φοιτητών από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ, βλέπει μεγάλες ευκαιρίες για τον τομέα της εφοδιαστικής να κάνει χρήση αυτού του βιώσιμου και γρήγορου μέσου μεταφοράς. Η μεταφορά αγαθών μέσω hyperloop έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο στον τομέα της εφοδιαστικής και επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση και την απελευθέρωση της χωρητικότητας της τρέχουσας υποδομής, αναφέρει η εταιρεία.

Εμπλεκόμενοι αποστολείς

Ο Dominik Härtl του Hardt Hyperloop, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης Cargo-hyperloop Holland, εξηγεί: «Προσεγγίσαμε αυτήν την έρευνα διαφορετικά από τις προηγούμενες μελέτες hyperloop εμπλέκοντας άμεσα τους μελλοντικούς χρήστες του συστήματος καθώς και άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους. Για αυτό το έργο δημιουργήσαμε μια συνεργασία 35 ενδιαφερομένων από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τους μεγαλύτερους Ολλανδούς εξαγωγείς από τη βιομηχανία κηπευτικών και φρέσκων τροφίμων.
«Όχι μόνο παρείχαν κρίσιμη συμβολή στις απαιτήσεις του προϊόντος αλλά συνέβαλαν επίσης στην επιλογή των τοποθεσιών των κόμβων καθώς και στη χάραξη της διαδρομής. Το έργο ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τον αυτοκινητόδρομο Α4, που συνδέει πόλεις όπως το Άμστερνταμ, η Χάγη και το Ρότερνταμ. Το Α4 είναι ζωτικής σημασίας για τις οικονομικές επιδόσεις αυτής της περιοχής. Ωστόσο, κατατάσσεται επίσης μεταξύ των πιο συμφορημένων στην Ολλανδία».

Δίκτυο Hyperloop

Οι επί του παρόντος προτεινόμενες λύσεις θα λύσουν μόνο εν μέρει αυτό το πρόβλημα, εξηγεί ο Härtl. «Το Hyperloop θα μπορούσε να προσθέσει χωρητικότητα και επομένως να διευκολύνει τη συμφόρηση στην υπάρχουσα υποδομή, αυξάνοντας παράλληλα τη συνδεσιμότητα και την παραγωγικότητα».
Ωστόσο, για να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των οικονομικών οφελών, συνιστάται η υλοποίηση ολόκληρου του διαδρόμου Cargo-hyperloop Holland. Με τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εφοδιαστικής και την εισαγωγή των υπηρεσιών μεταφοράς hyperloop, το έργο μπορεί να αποφέρει οφέλη περίπου 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η σύγκριση των οφελών και του κόστους μεταξύ τους, δείχνει ότι το έργο αποδίδει καθαρή παρούσα αξία σχεδόν 2 δισ. ευρώ και έχει λόγο οφέλους προς κόστος 2,62.
Η μελέτη εξέτασε επίσης διάφορα τμήματα του διαδρόμου ξεχωριστά για να αξιολογήσει τη βιωσιμότητά τους ως πιλότος. Εδώ, η σύνδεση μεταξύ των Greenports είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα και παρουσιάζει ισχυρές οικονομικές επιδόσεις ακόμη και ως αυτόνομη διαδρομή. Härtl: ” Μια διαδρομή Greenport θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως επίδειξη τεχνολογίας και να δείξει πώς θα λειτουργούσε το hyperloop κατά τη διάρκεια εμπορικών λειτουργιών. Με τη σειρά του, αυτή η διαδρομή θα μπορούσε να βοηθήσει στη δημιουργία δημόσιας υποστήριξης και επίσης να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ταξιδεύουν με hyperloop, επιδεικνύοντας την ασφαλή λειτουργία της».

Μείωση CO2

Ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα της έρευνας είναι ότι η υλοποίηση του Cargo-hyperloop Holland συμβάλλει σε ουσιαστική μείωση των εκπομπών CO2. Ο Härtl εξηγεί: «Στους υπολογισμούς, λάβαμε υπόψη την κατασκευή της υποδομής και τους σχετικούς κόμβους.
«Ακόμα και τότε, μπορούμε να επιτύχουμε ένα μεγάλο καθαρό θετικό αποτέλεσμα 0,6 εκατομμυρίων τόνων CO2 μετά από 30 χρόνια λειτουργίας. Το hyperloop είναι επομένως η απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις για (υψηλής ταχύτητας) μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ταυτόχρονα είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα σύστημα για τη μεταφορά ανθρώπων στο εγγύς μέλλον».

Λιγότερα ατυχήματα, θόρυβος και κυκλοφοριακή συμφόρηση

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η δημιουργία ενός δικτύου hyperloop για εμπορευματικές μεταφορές συμβάλλει στη μείωση πολλών από τις αρνητικές παρενέργειες που σχετίζονται με τον τομέα της εφοδιαστικής. «Σκεφτείτε λιγότερα ατυχήματα, λιγότερο θόρυβο και λιγότερη συμφόρηση σε μια εποχή που δεν θα πρέπει να μεταφέρονται όλες οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω του αυτοκινητόδρομου», εξηγεί ο Härtl.
Το 2030, συνειδητοποιώντας μόνο τον διάδρομο, θα μπορούσε ήδη να σημαίνει ότι σχεδόν 1.100 λιγότερα φορτηγά θα χρειαζόταν να χρησιμοποιούν το Α4 κάθε μέρα. Με την περαιτέρω επέκταση του δικτύου hyperloop στην Ευρώπη, το hyperloop θα μπορούσε να αντικαταστήσει περισσότερα από 2.500 φορτηγά καθημερινά το 2050 και να προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στις πτήσεις εντός Ευρώπης.

Επένδυση που αποδίδει

Η κατασκευή ενός δικτύου hyperloop απαιτεί σημαντική επένδυση. Härtl: «Το κόστος για το έργο υπολογίζεται σε περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι πολύ μικρότερο από τις οδικές επενδύσεις που έγιναν και προγραμματίστηκαν για την περιοχή στο πρόσφατο παρελθόν.

«Σε αντάλλαγμα, τα οικονομικά κέρδη είναι σημαντικά. Για παράδειγμα, δίνει ώθηση στη βιομηχανία και παρέχει απασχόληση σε τουλάχιστον 13.000 άτομα. Μαζί με την εξοικονόμηση CO2 και τις βελτιώσεις στον χρόνο μεταφοράς και την αξιοπιστία που μπορούν να επιτευχθούν, καθιστά το hyperloop μια πολύ καλή επένδυση».


railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com