Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

«Τρένα μεταξύ μεγάλων θαλάσσιων λιμένων, που κάποτε ήταν αδιανόητο»

Η UTLC ERA, ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης στο τμήμα μεγάλου εύρους του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, βλέπει τις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας να αυξάνονται κατά 25% φέτος, σύμφωνα με τον CEO Alexey Grom. Η εταιρεία αναμένει όγκο 676.000 TEU συνολικά που θα μεταφερθεί κατά μήκος αυτής της σιδηροδρομικής διαδρομής το 2021.

Της Majorie van Leijen


Ο επικεφαλής του κύριου χειριστή για τις χώρες Λευκορωσία και Καζακστάν πήρε συνέντευξη από την αδελφή μας έκδοση Nieuwsblad Transport. Μίλησε εκτενώς με τη δημοσιογράφο Nathalie van Herk, για την τρέχουσα κατάσταση στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού, και πώς όλα αυτά ήταν αδιανόητα όταν ήταν ακόμη φοιτητής.
Σύμφωνα με τον Grom, η ανάπτυξη οφείλεται εν μέρει στη σταθερή θέση των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού. «Η πανδημία ανάγκασε πολλούς φορτωτές να επανεξετάσουν τη χρήση ενός συγκεκριμένου τρόπου μεταφοράς. Σε μια εποχή που οι ναυτιλιακές εταιρείες έπρεπε να ακυρώσουν πολλά δρομολόγια και οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές σταμάτησαν, η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση μπορούσε να εξελιχθεί αρκετά ομαλά».

Από αυτοκίνητα μέχρι χαρισματικές ικανότητες

Από αποκλειστικά αυτοκίνητα μέχρι χαρισματικές ικανότητες. ο ρωσικός αερομεταφορέας δεν εστιάζει σε μια συγκεκριμένη κατηγορία εμπορευμάτων. «Το 2015, η UTLC ERA ξεκίνησε με εστίαση σε ακριβά αγαθά όπως ηλεκτρονικά είδη και αυτοκίνητα, και πριν από τρία χρόνια περισσότερο από το 80 τοις εκατό της προμήθειας φορτίου αποτελούνταν από ακριβά αγαθά. Τώρα είναι περίπου 40 τοις εκατό. Η ποικιλία των προϊόντων διευρύνεται και πλέον υπάρχουν περισσότερα από εκατό διαφορετικά είδη». Σύμφωνα με τον Grom, αυτό περιλαμβάνει ακόμη και αγαθά που είναι φθηνότερα από το κόστος μεταφοράς μεταξύ Ευρώπης και Κίνας.

Σύμφωνα με τον Grom, μια σημαντική αναπτυσσόμενη αγορά για την ευρασιατική σιδηροδρομική διαμετακόμιση είναι η μεταφορά τροφίμων. «Αν και αυτή η εξέλιξη περιορίζεται επί του παρόντος από τα μέτρα κορωνοϊού από την Κίνα. Υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί από την κινεζική πλευρά για τη μεταφορά κρέατος και ψαριών, μεταξύ άλλων». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της UTLC ERA ελπίζει ότι το 2022 θα είναι έτος περαιτέρω ανακάλυψης όσον αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές τροφίμων από την Ευρώπη στην Κίνα. «Ο κόσμος δεν μπορεί χωρίς ιταλική bresaola, γαλλικό κρασί, ελβετικό γάλα και ολλανδικό τυρί», λέει ο Γκρομ χαμογελώντας.

Γρηγορότερα

Σύμφωνα με τον Grom, οι πελάτες από την Ευρώπη έπρεπε να συνηθίσουν τη διαδρομή. «Έβλεπαν αυτή τη διαδρομή σαν μια μαύρη τρύπα. όταν τα τρένα πηγαίνουν εκεί, είναι απλώς θέμα τύχης όταν φτάνουν στην άλλη πλευρά της Ευρασίας, σκέφτηκαν οι άνθρωποι». Αλλά αυτή η σκέψη είναι αβάσιμη, λέει ο Γκρομ. «Αυτή τη στιγμή, τριάντα τρένα τρέχουν καθημερινά στη διαδρομή μας από την Κίνα προς την Ευρώπη και πίσω. Και τα τρένα μας με εμπορευματοκιβώτια είναι δύο έως τρεις φορές πιο γρήγορα από τα τρένα με εμπορευματοκιβώτια από την Ευρώπη και μερικές φορές επίσης ταχύτερα από τα τρένα από την Κίνα».

Grom: «Στο Καζακστάν, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, γίνονται εργασίες για την αύξηση της χωρητικότητας για τη διακίνηση τρένων. Αυτό είναι σημαντικό γιατί όλα στην πίστα 1520 είναι αλληλένδετα: αν έχετε φτάσει σε υψηλή ταχύτητα σε ένα τμήμα, αλλά υπάρχουν δυσκολίες στη διαδρομή της συνδεδεμένης υποδομής, τότε όλες οι προσπάθειες ήταν μάταιες.» Ο Grom ζητά περισσότερη ευθυγράμμιση μεταξύ των μερών που δραστηριοποιούνται στην πίστα μετρητή 1520 και για καλύτερη ενσωμάτωση με τη συνδεδεμένη κανονική υποδομή εύρους.

Τα σύνορα

«Καλούμε επίσης τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας να εξαλείψουν τα σημεία συμφόρησης στις συνοριακές υποδομές». Εάν δεν υπήρχαν περιορισμοί στα σύνορα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η UTLC ERA θα είχε τώρα 20 τοις εκατό περισσότερα τρένα που κυκλοφορούν στη διαδρομή, λέει.

Σύμφωνα με τον Γκρομ, η πρωταρχική εστίαση στη μεταφορά επιβατών είναι κάτι που θα παραμένει πάντα. «Αλλά η δεύτερη προτεραιότητα, κατά τη γνώμη μου, είναι τα τρένα με εμπορευματοκιβώτια. Όταν ήμουν ακόμη φοιτητής στο πανεπιστήμιο, ήταν αδιανόητο ότι το φορτίο θα μεταφερόταν από το ένα μεγάλο λιμάνι στο άλλο με οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς εκτός από πλοίο. Αλλά τώρα οι θεμελιώδεις αρχές της εφοδιαστικής έχουν αλλάξει και πηγαίνουμε από το Λίβερπουλ ή το Λονδίνο μέσω οκτώ χωρών στην Κίνα και πίσω σιδηροδρομικώς».

Καλίνινγκραντ

Grom: «Τα τελευταία χρόνια, τα τρένα με εμπορευματοκιβώτια ξεκίνησαν με τακτικά δρομολόγια μέσω του δυτικότερου ρωσικού θύλακα, της περιοχής του Καλίνινγκραντ. Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρθηκαν μέσω του διαδρόμου του Καλίνινγκραντ αυξήθηκε κατά 4,5 το 2020. Προκειμένου να μειωθεί η συμφόρηση προς την πολωνική κατεύθυνση, άνοιξε τον Οκτώβριο στην περιοχή του Καλίνινγκραντ ένας νέος τερματικός σταθμός για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές της Ευρασίας».

Ωστόσο, λόγω της δημοτικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών προς την κατεύθυνση του Καλίνινγκραντ, ο Γκρομ δεν αποκλείει να προκύψει συμφόρηση και εδώ. Ακόμα κι αν φτιάξετε ένα τρίτο τερματικό, αυτή η περιοχή θα είναι πάντα απασχολημένη. «Για το οποίο μπορεί να απαιτούνται νέες λύσεις, νέα συνοριακά σημεία διέλευσης και πρόσθετοι τερματικοί σταθμοί».

Ευρωπαϊκός Δρόμος του Μεταξιού

Ο Alexey Grom θα είναι ομιλητής στη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Δρόμου του Μεταξιού. Στις 7 & 8 Δεκεμβρίου πραγματοποιείται η Σύνοδος Κορυφής του Ευρωπαϊκού Δρόμου του Μεταξιού στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com