Η Βόρεια Κορέα και η Κίνα ξεκίνησαν εκ νέου τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές αποστολές εμπορευμάτων τη Δευτέρα, δίνοντας ανακούφιση στους απελπισμένους Βορειοκορεάτες που υποφέρουν από ελλείψεις τροφίμων και οικονομική αναταραχή στο πλαίσιο της απαγόρευσης του εμπορίου που είχε τεθεί σε εφαρμογή ως απάντηση στην πανδημία του κορωνοϊού.
Τα τρένα κινούνται και πάλι από το Dandong της Κίνας, πέρα από τα σύνορα του ποταμού Yalu προς το Sinuiju, στη Βόρεια Κορέα, και οι επιχειρήσεις ανθούν, ανέφεραν στο RFA πηγές από τη Βόρεια Κορέα και την Κίνα.
«Από τα τέλη Οκτωβρίου, οι εμπορικές εταιρείες είναι απασχολημένες με τη μεταφορά διαφόρων υλικών στις περιοχές Sinuiju και Uiju για να τα προετοιμάσουν για εξαγωγή στην Κίνα», δήλωσε στην Κορεατική Υπηρεσία RFA στις 31 Οκτωβρίου ένας αξιωματούχος που εργάζεται σε μια εμπορική υπηρεσία στη γύρω περιοχή της Βόρειας Πιονγκάν του Sinuiju. .
«Συνάπτουν επίσης συμβόλαια με τους κινέζους ομολόγους τους για υλικά που θα εισάγονται από την Κίνα», είπε η πηγή, η οποία ζήτησε να παραμείνει ανωνυμία για λόγους ασφαλείας.
Πριν από το κλείσιμο των σινο-κορεατικών συνόρων τον Ιανουάριο του 2020, η Κίνα αντιπροσώπευε περισσότερο από το 90% του ετήσιου διεθνούς εμπορίου της Βόρειας Κορέας. Η ξαφνική διακοπή του εμπορίου κατέστρεψε την οικονομία της Βόρειας Κορέας. Ολόκληρες πόλεις είδαν την εμπορική τους δραστηριότητα να στερεύει καθώς τα εμπορευματικά πλοία σκουριάζουν στα λιμάνια τους από αχρηστία. Οι άνθρωποι που έβγαζαν τα προς το ζην από την αγορά και την πώληση αγαθών από την Κίνα δεν έμειναν χωρίς τρόπο να συντηρηθούν.
Το κλιμακωτό αποτέλεσμα της απαγόρευσης του εμπορίου οδήγησε τελικά σε ελλείψεις τροφίμων, καθώς η έλλειψη γεωργικού εξοπλισμού, λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων οδήγησε σε χαμηλότερες από τις αναμενόμενες αποδόσεις των καλλιεργειών. Οι πλημμύρες στην κορεατική χερσόνησο για δύο διαδοχικά καλοκαίρια επιδείνωσαν το πρόβλημα, ωθώντας την παραγωγή των αγροκτημάτων ακόμη χαμηλότερα. Και με τα σύνορα κλειστά, οι εισαγωγές τροφίμων από την Κίνα δεν ήταν διαθέσιμες για να βοηθήσουν στην αντιστοίχιση της ζήτησης με την προσφορά, αυξάνοντας τους φόβους για μαζική πείνα.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ εκτίμησε σε πρόσφατη έκθεση ότι η Βόρεια Κορέα θα είχε έλλειψη περίπου 860.000 τόνων τροφίμων φέτος, ή περίπου δύο μήνες κανονικής ζήτησης.
Έχουν αναφερθεί θάνατοι από πείνα και οι κάτοικοι κλήθηκαν να προετοιμαστούν για μια επισιτιστική κρίση παρόμοια με τον λιμό του 1994-1998 που σκότωσε έως και το 10 τοις εκατό του πληθυσμού, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις.
Οι αρχές ήταν απρόθυμες να ανοίξουν ξανά τα σύνορα παρά την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης από φόβο ότι η επανέναρξη του εμπορίου θα μπορούσε να εξαπλώσει τον κορονοϊό και να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία στην πρωτεύουσα Πιονγκγιάνγκ. Πριν από την πανδημία, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές από την Κίνα πραγματοποιούνταν στον σταθμό Seopo της Πιονγκγιάνγκ πριν κατευθυνθούν στον προορισμό τους.
«Οι εισαγωγές από την Κίνα πρέπει να σταματήσουν στο σταθμό Uiju για τελωνείο και απολύμανση και στη συνέχεια να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις καραντίνας για μια εβδομάδα πριν μπορέσουν να διανεμηθούν σε άλλες περιοχές στη Βόρεια Κορέα», είπε η δεύτερη πηγή.
Αν και οι διασυνοριακές σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν ξαναρχίσει, η μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, δήλωσε στο RFA ένας βορειοκορεάτης εμπορικός εργαζόμενος στο Dandong.
«Τα σιδηροδρομικά εμπορεύματα έχουν ελάχιστη ανθρώπινη επαφή, επομένως η καραντίνα εμπορευμάτων θα αποτρέψει τυχόν προβλήματα με τον κορωνοϊό. Από την άλλη πλευρά, εάν η κυκλοφορία φορτηγών ξαναρχίσει μέσω του τελωνείου Dandong-Sinuiju, εκατοντάδες οδηγοί φορτηγών θα πρέπει να πηγαινοέρχονται κάθε μέρα», είπε ο εργαζόμενος στο εμπόριο.
«Αυτό θα ήταν τεράστιος κίνδυνος και θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα εάν επρόκειτο να διαδώσουν τον κορωνοϊό».
Οι αποστολές ιατρικών προμηθειών από την Κίνα στη Βόρεια Κορέα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ξεκίνησαν ξανά στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η Βόρεια Κορέα δέχθηκε επίσης κρυφά επισιτιστική βοήθεια με τρένο από την Κίνα τον Απρίλιο, όταν ένα εμπορευματικό τρένο φορτωμένο με κινέζικο καλαμπόκι έφυγε από το Dandong για το Sinuiju υπό την κάλυψη της νύχτας.
Πηγές στο Dandong είπαν στο RFA ότι το καλαμπόκι είχε δηλωθεί ως ζωοτροφή.
Γράφτηκε από τον Hyemin Sohn για την Κορεατική Υπηρεσία της RFA. Μετάφραση Claire Lee. Γράφτηκε στα αγγλικά από τον Eugene Whong.
rfa.org
sidirodromikanea.blogspot.com