Σήμερα στις Βρυξέλλες, διευθυντικά στελέχη εταιρειών σιδηροδρομικής υποδομής συζήτησαν τις επικείμενες αναθεωρήσεις των κανονισμών ΔΕΔ-Μ και RFC, τη σημασία της διεθνούς σιδηροδρομικής επιβατικής κίνησης και την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των σιδηροδρόμων.
Της Majorie van Leijen
Μετά από πρόσκληση του βελγικού διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, Infrabel, η φετινή Συνάντηση Υποδομής Υψηλού Επιπέδου (HLIM) πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 17 Νοεμβρίου 2021 στην Ακαδημία Infrabel. Οι ετήσιες συναντήσεις μεταξύ των επικεφαλής των εταιρειών σιδηροδρομικής υποδομής, που διοργανώνονται από κοινού από την Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) και την Ένωση Διαχειριστών Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων Υποδομής (EIM), παρέχουν μια πλατφόρμα για την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών, με σκοπό την εξεύρεση κοινές λύσεις για την υποστήριξη της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στην Ευρώπη.
Ολοκλήρωση του δικτύου ΔΕΔ-Μ
Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι εταιρειών σιδηροδρομικής υποδομής συζήτησαν τις επικείμενες αναθεωρήσεις των κανονισμών για το ΔΕΔ-Μ και τον σιδηροδρομικό εμπορευματικό διάδρομο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι συμμετέχοντες στην επιτροπή συζήτησαν πώς οι διαχειριστές υποδομής μπορούν να εξασφαλίσουν την ολοκλήρωση των βασικών και ολοκληρωμένων δικτύων ΔΕΔ-Μ για την επίτευξη της απαραίτητης στροφής και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τη διαχείριση της κυκλοφορίας με τη δημιουργία των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Μεταφορών.
Σε άλλο πάνελ, οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ψηφιοποίηση είναι ένας απαραίτητος μοχλός για τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του συστήματος μεταφορών. Λύσεις όπως το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ERTMS), οι Αυτοματοποιημένες Λειτουργίες Τρένων (ATO), τα ψηφιακά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, οι εφαρμογές ψηφιακής παρακολούθησης και εντοπισμού και η διαλειτουργικότητα δεδομένων θα βελτιώσουν την απόδοση και την ανταγωνιστικότητα των σιδηροδρόμων. Οι διαχειριστές υποδομής συζήτησαν τις κύριες προτεραιότητες των ΔΥ για την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης στη σιδηροδρομική αγορά και την ανάγκη αντιμετώπισης της ανισορροπίας μεταξύ της συχνά περιορισμένης ικανότητας του σιδηροδρομικού τομέα να επενδύει και να υιοθετεί νέες τεχνολογίες και την αυξανόμενη ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται η κοινωνία και η οικονομία.
Πολλές δυνατότητες
Ο εκτελεστικός διευθυντής της CER Alberto Mazzola δήλωσε: «Ο σιδηροδρομικός τομέας έχει πολλές προκλήσεις μπροστά, αλλά και πολλές δυνατότητες. Βλέπουμε τις επερχόμενες νομοθετικές προτάσεις για το Πράσινο Πακέτο Κινητικότητας ως μια ευκαιρία για τους σιδηροδρόμους να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη αξιοπιστία και ποιότητα στους πελάτες και να παρέχουν διαλειτουργικές και ρεαλιστικές λύσεις. Οι σιδηρόδρομοι είναι το παρόν και το μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας και οι επενδύσεις σε υποδομές είναι το μέλλον της ανάπτυξης και της ανάπτυξής μας».
Η Εκτελεστική Διευθύντρια του EIM Monika Heiming δήλωσε: «Οι διαχειριστές σιδηροδρομικής υποδομής είναι βασικοί παράγοντες για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρόμων σε μια οικονομία απελευθερωμένης από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η πράσινη χρηματοδότηση και η ψηφιοποίηση αποτελούν σημαντικούς μοχλούς για την επίτευξη αυτού του στόχου. Υπό αυτή την έννοια, το HLIM 2021 παρείχε μια εξαιρετική ευκαιρία για συνεργασία και ανταλλαγή μεταξύ όλων των ΔΥ. Μαζί, θα διαμορφώσουμε τους διαδρόμους και τα δίκτυα του μέλλοντος, ανοιχτά σε όλους».
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com