Η Κρατική Επιτροπή Φορολογίας του Καζακστάν αποκάλυψε ότι η Κίνα και το Καζακστάν συμφώνησαν να λάβουν κοινά μέτρα για τη βελτίωση της τρέχουσας χωρητικότητας των συνοριακών σημείων διέλευσης.
Της Huilin Shi
Το εμβληματικό έργο προς αυτή την κατεύθυνση είναι η κατασκευή μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 73 χιλιομέτρων στο Καζακστάν που θα διευκολύνει την κυκλοφορία κατά μήκος του συνοριακού σημείου Dostyk/Alashankou.
Η συμφόρηση στα σύνορα Κίνας-Καζακστάν έχει ενταθεί από τις αρχές του περασμένου έτους. Σύμφωνα με στοιχεία του KTZ, τον Οκτώβριο, η ικανότητα επεξεργασίας των παραμεθόριων λιμένων μειώθηκε σημαντικά λόγω της ανάγκης για πρόληψη και έλεγχο της επιδημίας.
Λαμβάνοντας ως παράδειγμα τη συνοριακή διέλευση Dostyk/Alashankou, η Κίνα δέχεται επί του παρόντος μόνο 5 έως 8 τρένα καθημερινά. Ο αριθμός των καθημερινών τρένων ήταν 18 και, όπως είναι κατανοητό, αυτή η μείωση οδήγησε σε τεράστια συνοριακή συμφόρηση. Μετά από διαβούλευση μεταξύ των δύο χωρών, η Κίνα είπε ότι θα αυξήσει τον αριθμό των εμπορευματικών τρένων από και προς το Καζακστάν το συντομότερο δυνατό, αλλά δεν διευκρίνισε τη συγκεκριμένη αύξηση.
Νέα σιδηροδρομική γραμμή
Μετά τη συμφωνία των δύο πλευρών, η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο Καζακστάν ξεχώρισε από την ατζέντα. Ο Nurlan Igembaev, Διευθύνων Σύμβουλος της Harbin Railway KTZ, δήλωσε ότι ένας νέος σιδηρόδρομος που παρακάμπτει τη συνοριακή διέλευση Dostyk/Alashankou αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε χρήση το επόμενο έτος. Η νέα γραμμή θα διασχίζει το Αλμάτι στα νοτιοανατολικά σύνορα του Καζακστάν και θα έχει μήκος 73 χιλιόμετρα.
Η κινεζική πλευρά υποσχέθηκε να αποκαταστήσει το συνοριακό πέρασμα Dulata κοντά στο Αλμάτι και περίπου 90 χιλιόμετρα μακριά από το συνοριακό πέρασμα Khorgos και να πραγματοποιήσει πρόσθετες κατασκευαστικές εργασίες για να διασφαλίσει την ομαλή και ασφαλή μεταφορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.Τοποθεσία συνοριακής διέλευσης Dulata.
Προηγουμένως, για τη βελτίωση της ικανότητας επεξεργασίας, κατασκευάστηκε ένας νέος σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός που ονομάζεται Dostyk TransTerminal στα σύνορα Κίνας-Καζακστάν. Το τερματικό τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία για πρώτη φορά τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Τον Αύγουστο, άρχισε να επεξεργάζεται τρία τρένα την ημέρα και θα αυξηθεί σε έξι ή και δώδεκα τρένα την ημέρα στο μέλλον. Σύμφωνα με τον χειριστή της PTC Cargo, μετά την πλήρη ολοκλήρωση της κατασκευής του εργοταξίου, θα παρέχει επιπλέον χωρητικότητα 700.000 TEU για τη διέλευση τρένων Κίνας-Ευρώπης.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com