Σε τροχιά υπογραφής νέων έργων μπαίνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες, καθώς οδεύουμε προς το τέλος του 2021.
Πρόκειται για τις ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ και Intrakat, οι οποίες είτε υπέγραψαν ή είναι πολύ κοντά στην υπογραφή συμβάσεων για σιδηροδρομικά έργα αξίας 125 εκατομμυρίων ευρώ σε Αττική, Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη.
Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Επίσης, σε σημαντικό πεδίο μαχών θα εξελιχθούν οι διαγωνισμοί αξίας 374 εκατομμυρίων που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ και θα τρέξουν από το Νοέμβριο.
Η ΤΕΡΝΑ νέος μειοδότης για το αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό
Η ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με τη ΘΕΜΕΛΗ αναδείχθηκε πρόσφατα και επίσημα ως ο μειοδότης του έργου για την επέκταση του αμαξοστασίου του Τραμ στο Ελληνικό.
Πρόκειται για ένα έργο αρχικής αξίας 18,2 εκατομμυρίων ευρώ με αναθέτουσα αρχή την Αττικό Μετρό Α.Ε. που δημοπρατήθηκε στις αρχές του περασμένου Μαρτίου και συμμετείχαν 4 σχήματα.
Αυτές ήταν η Ομάδα Κατασκευών, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΘΕΜΕΛΗ, ο ΑΒΑΞ και η Intrakat.
Αρχικά ως προσωρινός μειοδότης είχε ανακηρυχθεί η Ομάδα Κατασκευών, η οποία αποκλείστηκε και τη θέση της πήρε η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΘΕΜΕΛΗ με έκπτωση αξίας 17,2% (τελικό ποσό 15 εκατομμύρια ευρώ).
Προς το παρόν βρισκόμαστε στο στάδιο της σύνταξης της σύμβασης, ενώ έπειτα θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια να υπογραφεί.
Η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει νέο έργο στο μετρό Θεσσαλονίκης
Εκτός από τα δύο έργα που υλοποιεί ήδη η ΑΚΤΩΡ στο Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασική Γραμμή και Επέκταση προς Καλαμαριά) η εισηγμένη κατάφερε να μειοδοτήσει σε ένα νέο έργο.
Πρόκειται για μία σημαντική συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά αξίας 23,6 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά σε έργα τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων και ελέγχου.
Το έργο δημοπρατήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2020 και η ΑΚΤΩΡ έδωσε την οικονομικότερη προσφορά (17,3 εκατομμύρια ευρώ) με έκπτωση 26,9%.
Και εδώ αναμένουμε να συνταχθεί η σύμβαση, να αποσταλεί στην Ελεγκτική Επιτροπή, να παρουσιαστεί στη Βουλή και να υπογραφεί.
Η διάρκεια των έργων ανέρχεται στους 18 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η οποία πλην απροόπτου αναμένεται έως τα τέλη του 2021. Αυτό σημαίνει πως και αυτό το έργο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023 μαζί με τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση στην Καλαμαριά.
Να υπενθυμίσουμε πως κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου που έδωσε ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, επισήμανε πως ο στόχος για την ολοκλήρωση του μετρό εντός του 2023 είναι εφικτός, γεγονός το οποίο και συνάδει με τα χρονοδιαγράμματα που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Υποδομών.
Intrakat: Πέφτουν οι υπογραφές για το Λάρισα-Βόλος
Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα η υπογραφή της σύμβασης για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος που μειοδότησε η Intrakat αναμένεται εντός των αρχών του Νοεμβρίου.
Η σύμβαση έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και είναι πλέον πολύ κοντά στην υπογραφή της αφού παρουσιαστεί πρώτα στη Βουλή.
Πρόκειται για διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ και δημοπρατήθηκε στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου
Η Intrakat μειοδότησε προσφέροντας έκπτωση 37,19% με το τελικό ποσό να διαμορφώνεται στα 52,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμήθηκε στα 82,89 εκατομμύρια σε ποσό με ΦΠΑ.
Η προσφορά της εισηγμένης επικράτησε αυτών των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ και ALSTOM.
Αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος και περιλαμβάνεται και η κατασκευή μίας νέας γραμμής 10,5 χιλιομέτρων και μία νέα στάση στη Βιομηχανική Περιοχή.
Οι νέοι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ
Έως τα τέλη του 2021 και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του Νοεμβρίου θα τρέξουν και οι διαγωνισμοί αξίας 379 εκατομμυρίων ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για έργα που αφορούν στη νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο, τη Β’ φάση της αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού Αθήνας και την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Αίγιο και Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, στα οποία θα συμμετάσχουν οι μεγάλες κατασκευαστικές.
Το πιο μεγάλο έργο είναι η διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο, η οποία κοστολογείται στα 174,9 εκατομμύρια ευρώ με στόχο να λειτουργήσει το 2026. Το έργο αφορά στην κατασκευή διπλής γραμμής 28,8 χλμ, 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων, 3 Σταθμών και 2 κτιρίων καθώς και συστημάτων σηματοδότησης.
Οι δύο διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση εκτιμώνται στα 162 εκατομμύρια ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025. Το τμήμα Κιάτο-Αίγιο εκτιμάται στα 83,97 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 30 μήνες (πιθανή ολοκλήρωση εντός του 2025).
Για το τμήμα Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα το έργο εκτιμάται στα 72,8 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκεια κατασκευής ανέρχεται στους 36 μήνες.
Τα έργα στο σταθμό Αθήνας κοστολογούνται στα 42,1 εκατομμύρια ευρώ και αφορούν στην κατασκευή 3 αποβάθρων και την υπόγεια διασύνδεση με το σταθμό Μετρό «Σταθμός Λαρίσης».
mononews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com