Η υπόθεση του ξεχασμένου τρένου έρχεται στην επικαιρότητα από την… άλλη μεριά της Πίνδου, όπου, όπως έγινε γνωστό, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός ενημερώθηκε σε συναντήσεις που είχε με τη διοίκηση του ΟΣΕ για την ένταξη της μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής δικτύου Τρίκαλα- Καλαμπάκα -Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα στον Μηχανισμό CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη» και για την επικείμενη δημοπράτησή της.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΓΓΕΛΗ
Τον τελευταίο καιρό υπάρχουν αρκετά δημοσιεύματα για τη μελέτη αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής η οποία αφορά άμεσα και την Ήπειρο. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα αναλυτικές λεπτομέρειες για τη μελέτη αυτή, μεγάλο μέρος της οποίας είχε προχωρήσει στο παρελθόν, ούτε για χρονοδιαγράμματα ή για τα επόμενα βήματα του σχεδιασμού.
Στην Ήπειρο δε, επικρατεί ησυχία, με τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη να μην έχει θίξει καν το όλο ζήτημα.
Πριν από ενάμιση, το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου είχε εκδώσει ψήφισμα για την ανάγκη έλευσης του σιδηροδρόμου στην περιοχή. Ένα ψήφισμα που είχε βγει μετά από την επιμονή του επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργου Ζάψα, με τον κ. Καχριμάνη να μην είναι αρνητικός αλλά να υπογραμμίζει την πάγια θέση του ότι «κάποια στιγμή τα οράματα τελειώνουν», προσδίδοντας έναν μη διεκδικητικό τόνο.
Ο κ. Ζάψας επέμενε κατά διαστήματα στη σπουδαιότητα της διεκδίκησης του τρένου. Η τελευταία του παρέμβαση έγινε πριν από λίγους μήνες, με αφορμή τη συζήτηση που γινόταν σε όλη την Ευρώπη για την προώθηση των σιδηροδρομικών δικτύων. Η εκτίμησή του τότε ήταν ότι οι Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας θα πρέπει να προχωρήσουν σε μια «σιδηροδρομική» συμμαχία και να μην χάσουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τους πόρους του Μηχανισμού CEF.
Tην περίοδο εκείνη, ο Μηχανισμός CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη» απασχολούσε την περιφερειακή αρχή Ηπείρου μόνο για έναν λόγο: Για να εντάξει το οδικό έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά». Κάτι τελικά που δεν προχώρησε.
typos-i.gr
sidirodromikanea.blogspot.com