Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

Η αύξηση των αγαθών από την Κίνα επιβαρύνει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας

ΜΟΣΧΑ, 19 Οκτωβρίου (Reuters) - Η εκρηκτική αύξηση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών ωθεί τους Κινέζους κατασκευαστές να στείλουν περισσότερα αγαθά στην Ευρώπη σιδηροδρομικά σε όλη τη Ρωσία, αλλά η αύξηση της ζήτησης δημιουργεί συμφόρηση και περιορίζει τη χωρητικότητα του δικτύου.

Του Γκλεμπ Στολίγιαροφ

Με τις χώρες να αναπληρώνουν μανιωδώς τα αποθέματά τους και να εξάγουν έτοιμα προϊόντα καθώς αναρρώνουν από την πανδημία, τα παγκόσμια θαλάσσια λιμάνια γρυλίζουν, καθιστώντας το σιδηρόδρομο ελκυστική εναλλακτική λύση.
Το κρατικό μονοπώλιο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων ανέφερε ότι η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από τη Ρωσία αυξήθηκε κατά 40% τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 σε 782.000 TEU (ισοδύναμη μονάδα 20 ποδιών) και θα μπορούσε να φτάσει το ρεκόρ του 1 εκατομμυρίου TEU φέτος.
"Στην αρχή του έτους το κόστος αποστολής αγαθών σε εμπορευματοκιβώτια σιδηροδρομικά μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ήταν διπλάσιο από το θαλάσσιο. Τώρα είναι 3,5 φορές (χαμηλότερο)", δήλωσε η σιδηροδρομική εταιρεία.
Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης ήρθε κατά μήκος της διαδρομής Κίνα-Ρωσία-Ευρώπη, όπου οι όγκοι διαμετακόμισης τους πρώτους εννέα μήνες αυξήθηκαν κατά 47% στα 568.700 TEU.
Ωστόσο, οι μεταφορείς και οι αναλυτές λένε ότι η ταχεία ανάπτυξη αποκάλυψε προβλήματα υποδομής που θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά τις ροές διαμετακόμισης.
Αυτά περιλαμβάνουν έλλειψη προσωπικού - συμπεριλαμβανομένων διευθυντών και χειριστών γερανών - και τροχαίου υλικού, δήλωσε ο Alexey Bezborodov, επικεφαλής της Infraproject, μιας συμβουλευτικής εταιρείας που αναλύει δεδομένα και τάσεις στις μεταφορές και τις υποδομές.
«Κανείς δεν πίστευε σε μια τέτοια απότομη αύξηση της διαμετακόμισης πριν από την πανδημία και κανείς δεν ήταν έτοιμος για αυτό», είπε.
Ο όμιλος μεταφορών και εφοδιαστικής Delo δήλωσε στο Reuters ότι οι ροές φορτίου περιορίστηκαν από τη χαμηλή χωρητικότητα στις κύριες σιδηροδρομικές γραμμές και τα σημεία συμφόρησης κοντά σε λιμάνια και συνοριακά σημεία ελέγχου.
Μια άλλη πηγή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα στις συνοριακές διαβάσεις όπου τα εμπορευματοκιβώτια πρέπει να μεταφερθούν από το ένα τρένο στο άλλο λόγω διαφορών στο εύρος της γραμμής.
finance.yahoo.com

sidirodromikanea.blogspot.com