Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

ΜΜΜ: Στο 85% αυξάνεται η πληρότητα σε τρόλεϊ, ηλεκτρικό, μετρό.

Ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί τα δρομολόγια συστηματικά ώστε να ελέγχει τα φαινόμενα συνωστισμού

Στο 85% από το 65% που ισχύει τώρα θα αυξηθεί η μέγιστη πληρότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από την προσεχή Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, ημέρα που θα εφαρμοστεί ξανά ο Δακτύλιος.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί αύριο σε ΦΕΚ και με την εφαρμογή της πλέον όλα τα Μέσα θα έχουν την ίδια μέγιστη δυνατή πληρότητα, καθώς το 85% ισχύει ήδη για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ και τις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την εξαίρεση των αεροπλάνων που δεν έχουν περιορισμούς.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΑΣΑ έχει ανακοινώσει πως έχει ήδη δρομολογήσει περισσότερα οχήματα σε γραμμές των οδικών μέσων με αυξημένη κίνηση χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να εξαλείψει τα φαινόμενα συνωστισμού ειδικά τις ώρες αιχμής.
Αλλωστε φέτος εκτός των πρόσθετων ταξινομήσεων οχημάτων, στην κινητικότητα συμβάλλουν και οι φοιτητές μετά την επανέναρξη των σχολών, οι οποίες είχαν παραμείνει κλειστές την προηγούμενη ακαδημαική χρονιά, ενώ έχουν επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς όλες οι επαγγελματικές και εμπορικές δραστηριότητες.
Η εξίσωση της αύξησης στην πληρότητα των ΜΜΜ, πάντως, δεν είναι εύκολη δεδομένης της επανέναρξης εφαρμογής του δακτυλίου καθώς θα πρέπει να εξασφαλιστεί η μετακίνηση και όσων δε θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τα δικά τους ΙΧ. Από την άλλη, τα νέα από το μέτωπο της πανδημίας δεν επιτρέπουν εφησυχασμό καθώς καθημερινά ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται, ενώ και σήμερα στη μακρά λίστα των θυμάτων του κορονοιού προστέθηκαν άλλα 36 άτομα.
Σύμφωνα με την ενημέρωση του ΟΑΣΑ, πάντως, από τον Σεπτέμβριο του 2021, κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020.
Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων.


Ενδεικτικά προσθήκη οχημάτων έγινε στις εξής γραμμές:

7 Ζάππειο – Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

21 Νίκαια - Π. Ράλλη - Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

054 Περισσός –Λαμπρινή – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

242 Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.

250 Πανεπιστημιούπολη - Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.

732 Ίλιον - Αγ. Φανούριος - Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)

608 Γαλάτσι – Ζωγράφου

550 Π. Φάληρο - Κηφισιά

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.
Ο Οργανισμός, πάντως, ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε και ξεκινά εκ νέου η εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού» επισημαίνει.
Παράλληλα, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με το καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σε ότι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.
Ωστόσο γεγονός είναι ότι ειδικά στη γραμμή 1 (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) δεν υπάρχουν πλέον καθόλου εφεδρείες σε συρμούς με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να ανατρέπεται και να προκαλούνται μεγάλες καθυστερήσεις στις περιπτώσεις βλάβης, οι οποίες δεν είναι σπάνιες δεδομένης και της παλαιότητας του τροχαίου υλικού.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτό που συνέβη το πρωί της Πέμπτης όταν οι επιβάτες ενημερώθηκαν για βλάβες σε συρμούς. Αναγνώστρια του «ethnos.gr» αναγκάστηκε να μπει στον τέταρτο συρμό που πέρασε (με συχνότητα 10 και 12 λεπτών) περιμένοντας στον σταθμό των Κάτω Πατησίων συνολικά πάνω από 40 λεπτά, καθώς οι προηγούμενοι τρεις διήλθαν υπερπλήρεις, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία που μας έστειλε.

Στα δικαστήρια οι ηλεκτροδηγοί του τραμ

Στο μεταξύ τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) καταγγέλλουν οι ηλεκτροδηγοί του τραμ για τη νέα προσφυγή της, με την οποία ζητεί την κήρυξη της στάσης εργασίας που έχει εξαγγείλει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών για τις 26 Οκτωβρίου παράνομης.
Υπενθυμίζεται ότι παράνομη είχε κριθεί ύστερα από προσφυγή της ΣΤΑΣΥ και η προηγούμενη στάση εργασίας που είχαν ανακοινώσει οι ηλεκροδηγοί για τις 15 Οκτωβρίου, οι οποίοι ωστόσο την είχαν αναστείλει εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων του Μπάλλου πριν την έκδοση της σχετικής απόφασης.
Οι εργαζόμενοι σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους πως η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιχειρεί «µε αυτόν τον τρόπο να µαταιώσει την εκλογική Γενική Συνέλευση των εργαζοµένων και να φιµώσει την φωνή τους. Φαίνεται πια ξεκάθαρα ότι η ∆ιοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκµεταλλευόµενη τον αντεργατικό νόµο για τα εργασιακά, επιθυµεί την κατάργηση του δικαιώµατος της απεργίας».

ethnos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com