Η κ. Τσιαπαρίκου μίλησε ακόμη για τους παράγοντες που θα επιτρέψουν το μεγάλο άλμα στον ελληνικό Σιδηρόδρομο και εξηγεί που σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία των εγκρίσεων για την τελική αδειοδότηση του τρένου ETR 470.
Τέλος αναφέρει τι σηματοδοτεί για τη χώρα το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων και υπογραμμίζει τους λόγους που ο Σιδηρόδρομος είναι το μεταφορικό μέσο που οδηγεί την Ευρώπη στο μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας και την επίτευξη των στόχων για την κλιματική αλλαγή.
Για τις επενδύσεις
Ειδικότερα τονίζει ότι η το μεγάλο άλμα θα γίνει με την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο σιδηροδρομικός άξονας ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος σύγχρονα τηλεδιοικούμενα συστήματα σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης, τα οποία ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες και τα πρότυπα διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων, όπως θα είναι ο ΠΑΘΕ/Π με τα έργα που ολοκληρώθηκαν αλλά και αυτά που βρίσκονται σε Μεξέλιξη, δημιουργώντας τη δυναμική, «να μπουν και νέοι παίκτες στη αγορά να αυξηθεί το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Υπογραμμίζει δε, ότι «είναι μονόδρομος η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και μία τεράστια επενδυτική ευκαιρία με όλες τις συνέπειες που αυτή μπορεί να επιφέρει: δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αύξηση της απασχόλησης και αύξηση οικονομικών δραστηριοτήτων που συνδέεται με το σιδηρόδρομο, όπως τα logistics».
Για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων
Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων τονίζει ακόμη το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων αποτελεί απτή απόδειξη της ισχυρής υποστήριξης της Κομισιόν για «γενναίες επενδύσεις και άρση δομικών εμποδίων που εμποδίζουν την ανάπτυξη του Σιδηροδρόμου», ο οποίος όπως αναφέρει, έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: «Είναι το ασφαλέστερο και το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο. Αρκεί να σας πω, ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 25% των αερίων του θερμοκηπίου στην ευρωπαϊκή ένωση, οι σιδηροδρομικές μεταφορές ευθύνονται μόνο για το 0,4% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εχει το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, είναι σε μεγάλο βαθμό ηλεκτροκίνητος στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Είναι το μόνο μέσο μεταφοράς που έχει μειώσει με συνέπεια τις εκπομπές αερίων από το 1990 μέχρι σήμερα».
Για το τρένο ETR 470
Όσον αφορά στην πιστοποίηση του τρένου ETR 470 από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η κ. Τσιαπαρίκου επισημαίνει: «Υπάρχουν ακόμη κάποιες ελλείψεις, έχουμε ακόμη μια ανοιχτή αίτηση ώστε να πιστοποιήσουμε το τρένο. Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις ώστε να συνάδει με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανόνες. Αρα εμείς έχουμε δώσει μία παράταση μέχρι το τέλος
Νοεμβρίου ώστε να ολοκληρώσει τις εργασίες που απαιτούνται. Θεωρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καταφέρει μέσα στους χρόνους που έχουμε βάλει, να ολοκληρώσει τις εργασίες και να βγει το νέο τρένο».
sidirodromikanea.blogspot.com