Ανεπηρέαστες έμειναν οι σιδηροδρομικές μεταφορές στο λιμάνι του Πειραιά από την κρίση που μαστίζει την εφοδιαστική αλυσίδα, με τους όγκους των διακινούμενων εμπορευμάτων να εμφανίζονται αυξημένοι.
Του Γιώργου Γεωργίου
Ενδεικτική είναι η επίδοση της σιδηροδρομικής εταιρείας Pearl (Piraeus Europe Asia Rail Logistics), κύριος μέτοχος της οποίας είναι η Cosco. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η εταιρεία πραγματοποίησε από την αρχή του έτους και μέχρι τον Αύγουστο συνολικά 453 round trips και 7 one way δρομολόγια με 913 τρένα.
Οι μεταφορές παρουσιάζονται αυξημένες περίπου 6% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μάλιστα, πηγές κοντά στο μεγάλο λιμάνι εκτιμούν ότι αν όλα κυλήσουν ομαλά η άνοδος στο σύνολο του έτους θα αγγίξει το 8-9%.
Πρόκειται για σημαντικό στοιχείο, αν αναλογιστεί κανείς ότι η εταιρεία λειτούργησε πέρυσι τα περισσότερα τρένα από το 2017, όταν και δραστηριοποιήθηκε στις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές. Ειδικότερα, τα 568 πλήρη τρένα του 2017 αυξήθηκαν σε 1.297 το 2020.
H Pearl διαθέτει σήμερα περί τις 700 ενοικιαζόμενες φορτάμαξες, με δυναμικότητα μεταφοράς τα 2.800 TEUs. Αυτήν τη στιγμή από τον Πειραιά εξυπηρετεί Σόφια, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη, Στρέντα και Μπρατισλάβα (Σλοβακία), Παρτουμπίτσε (Τσεχία), Εννς (Αυστρία) και τη Θεσσαλονίκη κατόπιν σχετικής ζήτησης.
"Κλειδί" το τρένο
Συνολικά ο τερματικός σταθμός του Πειραιά συνδέεται με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, με δυνατότητα χειρισμού έως 10 τρένων ημερησίως.
Μεταξύ άλλων, προσεγγίζονται, με βάση τα στοιχεία του ΟΛΠ, Πολωνία και Γερμανία (σε 4-5 ημέρες) και Τσεχία, Αυστρία, Σλοβακία και Ουγγαρία (σε 2-3 ημέρες).
Η διοίκηση του ΟΛΠ "ποντάρει" πολλά στη βέλτιστη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηρόδρομο, προκειμένου αυτό να καταστεί μία ανταγωνιστική επιλογή για τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.
Σε τελικό στάδιο, η Cosco επιδιώκει να εδραιώσει μία νέα εμπορική δίοδο ανάμεσα σε Κίνα και Ευρώπη και να ενισχύσει το ρόλο του Πειραιά ως λιμάνι διατροπικών μεταφορών και διεθνές κέντρο logistics. "Ο Πειραιάς διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο Δρόμο του Μεταξιού, αποτελώντας ένα ιδανικό μονοπάτι για την Ευρώπη" επισημαίνουν στελέχη του λιμανιού.
Capital.gr
sidirodromikanea