Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2021

Αθανάσιος Κοτταράς: Η ανακατασκευή του βαγονιού του Όριεντ Εξπρές είναι μόνο η αρχή.

«Η ανακατασκευή του ιστορικού βαγονιού, που ήταν μέρος του θρυλικού τρένου Όριεντ Εξπρες , είναι μόνο η αρχή» ανάφερε στα «Σιδηροδρομικά Νέα» ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Αθανάσιος Κοτταράς.




Συνεχίζοντας ο κ. Κοτταράς μας είπε: «Έγινε μια καταπληκτική δουλειά από την ομάδα του ΟΣΕ.  
Το φέραμε στην μορφή όπως ήταν το 1960 όταν αγοραστικέ το 1963 από τότε ΣΕΚ . Κάναμε την αρχή από αυτό το βαγόνι και θα ξεκινήσουμε να αναβιώνουμε και να ανακαινίζουμε και άλλα μουσειακά υλικά του ΟΣΕ. Είναι κάτι που θα το δείτε στο επόμενο διάστημα και σε τουριστικές διαδρομές και σε μουσεία και ότι έχει να κάνει με την ανάδειξη της ιστορίας του Οργανισμού» κατέληξε στην δήλωση του ο κ. Κοτταράς.

Ερωτηθείς για το τύχη του βαγονιού στο «μύλο» που ήταν και αυτό μέρος των συρμών του Όριεντ Εξπρές,  Ο κ. Κοτταράς μας είπε ότι γίνονται όλες οι ενέργειες για την επιστροφή του  στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ.

Λίγα ιστορικά στοιχεία του βαγονιού

Το συγκεκριμένο όχημα εστιατόριο κατασκευάστηκε στην Αγγλία το 1926 για την Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών (CIWL). Περίπου το 1951 ήρθε στην Ελλάδα όπου και χρησιμοποιήθηκε στον ελληνικό κλάδο του διάσημου Simplon-Orient-Express, ενώ το 1963 αγοράστηκε από τους Σιδηροδρόμους Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) που το δρομολόγησαν μεταξύ άλλων στα Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού.
Το 2020 αποφασίστηκε από τον ΟΣΕ η Γενική Επισκευή και μουσειακή αποκατάσταση του βαγονιού ώστε να μπορέσει στο άμεσο μέλλον να δρομολογηθεί σε τουριστικά δρομολόγια. Τις εργασίες εκτέλεσε το 2021 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Εργοστάσιο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και εξωτερικά συνεργεία.

Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea