Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Το Καζακστάν κατασκευάζει νέα σιδηροδρομική γραμμή στον Μέσο Διάδρομο.

Το Καζακστάν χτίζει μια νέα σιδηροδρομική γραμμή για να αυξήσει τις δυνατότητες διαμετακόμισής του στον μεσαίο διάδρομο. Τρέχει από το Dostyk κοντά στα κινεζικά σύνορα έως το Moiynty κοντά στην Κασπία Θάλασσα. Η κατασκευή ξεκίνησε επίσημα, υποστηριζόμενη από συνολικό επενδυτικό ποσό 1,69 δισ. Ευρώ.

Της Huilin Shi


Αυτό ανακοινώθηκε από τον Πρόεδρο του Καζακστάν Κάσιμ-Ζομάρτ Τοκάγιεφ στο 6ο Ανατολικό Οικονομικό Φόρουμ, που πραγματοποιήθηκε στη Ρωσία την περασμένη εβδομάδα. Είπε ότι το Καζακστάν, ως χώρα διαμετακόμισης αγαθών από την Κεντρική Ευρώπη, έχει αποδείξει πλήρως την οικονομική ελκυστικότητα και αξιοπιστία του. Ως εκ τούτου, έχει δεσμευτεί να βελτιώσει τις υποδομές και να χειριστεί περισσότερα εμπορεύματα διαμετακόμισης.

Αυξάνοντας τις δυνατότητες

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται να είναι μια αναβάθμιση στον Μέσο Διάδρομο, ο οποίος διασχίζει το Καζακστάν και συνδέεται με την Κασπία Θάλασσα, όπου ένα ποτάμι συνδέεται με το λιμάνι του Μπακού. Ο Μέσος Διάδρομος θα πρέπει να ωφελήσει ιδιαίτερα τις χώρες νοτιοανατολικά της Ευρώπης.
Μέσω του εκσυγχρονισμού και της επίλυσης των συμφόρων γραμμών, οι όγκοι αυτού του διαδρόμου θα πρέπει να αυξηθούν. Η κατασκευή και η ηλεκτροδότηση της γραμμής Dostyk-Moiynty αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Μετά την ολοκλήρωση, η χωρητικότητα του διαδρόμου αναμένεται να αυξηθεί πέντε φορές.

Μέσος Διάδρομος

Ο Μέσος Διάδρομος δημιουργήθηκε τον Φεβρουάριο του 2014, συνδέοντας το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία και την Τουρκία. Τα κύρια λιμάνια της κατά μήκος της Κασπίας Θάλασσας είναι το Μπακού στη Γεωργία και το Ακτάου στο Καζακστάν. Το 2019, η κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ αυτών των δύο λιμένων αυξήθηκε κατά 71 τοις εκατό. Τα τελευταία τρία χρόνια, ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών στον διάδρομο αυξήθηκε έως και 13 φορές.
Ο Μέσος Διάδρομος αποτελεί μια σημαντική εναλλακτική λύση για την κυκλοφορία στην Ευρασία. Παρόλο που γνώρισε αυξανόμενους όγκους, αυτοί οι τόμοι δεν ανταγωνίζονται αυτούς που βρίσκονται στην κύρια διαδρομή μέσω Πολωνίας και Λευκορωσίας. Οι χώρες κατά μήκος της διαδρομής έχουν σχετικά κακή υποδομή και περιορισμένη χωρητικότητα, και οι χρόνοι διέλευσης είναι πολύ μεγαλύτεροι.
Ένας ιδιοκτήτης φορτίου αποκάλυψε στο RailFreight.cn ότι ο χρόνος διέλευσης του τρένου Κίνας-Τουρκίας μπορεί μερικές φορές να φτάσει τις 70 ημέρες και το ταξίδι της επιστροφής μπορεί να φτάσει τις 90 ημέρες. Μια έκθεση που εκδόθηκε από τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων (UIC) ανέφερε ότι η υποδομή της γραμμής είναι χαμηλή σε κόστος, αλλά ο χρόνος διέλευσης δεν είναι ικανοποιητικός, η αγορά είναι περιορισμένη και είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς την κύρια γραμμή σε σύντομο χρονικό διάστημα χρόνος.

railfreight.com
sidirodromikanea