Στη Γαλλία. Εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1981, το τρένο υψηλής ταχύτητας (TGV, επομένως) γιορτάζει φέτος την 40η επέτειό του. Το SNCF και η κυβέρνηση ήθελαν επίσης να σηματοδοτήσουν την περίσταση μέσω διαφόρων εκδηλώσεων. Όμως, όσο γνωστό και αν είναι, το TGV εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς στις ράγες; Είναι ακόμα ένα από τα πιο γρήγορα τρένα στον κόσμο;
Απάντηση: ναι και όχι. Ομολογουμένως, το TGV εξακολουθεί να διατηρεί το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας στις ράγες, με κορυφή που καταγράφηκε στα 575 χλμ. / Ώρα το 2007. Αλλά το ιαπωνικό Maglev - ένα τρένο νέας γενιάς με μαγνητική διέγερση - έφτασε τα 603 χλμ. / Ώρα το 2015. Ωστόσο, σημειώστε, ότι δεν θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2027. Ditto για έναν Κινέζο Maglev σε προετοιμασία, επίσης για το 2027: θα μπορούσε να φτάσει, ελπίζουμε στους σχεδιαστές του, 800 km / h.
Τι γίνεται με την εμπορική ταχύτητα; Και πάλι εδώ, ο Ιάπωνας Maglev θα κερδίσει την ημέρα, με 505 km / h εξουσιοδοτημένο. Είτε μπροστά από τα 350 χλμ. / Ώρα της κινεζικής Fuxing και τα 320 χλμ. / Ώρα του TGV και του Shinkansen (πάλι ιαπωνικά).
sidirodromikanea.blogspot.com