Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2021

«Ταξίδι» 40 ετών με το εμβληματικό τρένο TGV.

Τον εορτασμό για την επέτειο της υπερταχείας αμαξοστοιχίας - συμβόλου τίμησε με την παρουσία του ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν σε ειδική τελετή στον σταθμό «Γκαρ ντε Λυών», στο Παρίσι 

ΠΑΡΙΣΙ. Τα σαράντα χρόνια λειτουργίας της γιόρτασε χθες η υπερταχεία αμαξοστοιχία TGV, σύμβολο της γαλλικής βιομηχανικής καινοτομίας τη δεκαετία του 1980. Την επέτειο τίμησε με την παρουσία του ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν σε ειδική τελετή στον σταθμό «Γκαρ ντε Λυών», στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας. Το σχέδιο κατασκευής της πρωτοπόρου αμαξοστοιχίας χρονολογείται από την προεδρία του Ζορζ Πομπιντού, με τον πρώτο συρμό να εγκαινιάζεται το 1981 από τον πρόεδρο Φρανσουά Μιτεράν. Τα πρώτα TGV είχαν πορτοκαλί χρώμα και κινούνταν με 260 χλμ. την ώρα, από τα 320 χλμ. που φθάνουν σήμερα.

Στην ομιλία του, ο πρόεδρος Μακρόν εξήρε τη «γαλλική ιδιοφυΐα», για να δεσμευθεί σε εκταμίευση 6,5 δισ. ευρώ με στόχο την περαιτέρω επέκταση του δικτύου των TGV σε πόλεις όπως η Τουλούζη και η Νίκαια. «Θα συνεχίσουμε τη μεγάλη αυτή περιπέτεια με νέες βιομηχανικές καινοτομίες και γραμμές. Βλέπουμε καθαρά ότι η ζωή και η εργασία θα αλλάξουν ριζικά και ότι οι συμπατριώτες μας επιθυμούν να οργανώνουν τον χρόνο τους σύμφωνα με τα νέα πρότυπα ζωής», είπε ο Γάλλος πρόεδρος, προμηνύοντας εμμέσως την επέκταση του δικτύου της υπερταχείας σε μικρότερες κοινότητες της Γαλλίας.

Οι νέοι συρμοί θα είναι ικανοί να μεταφέρουν 740 επιβάτες, από 600 σήμερα, ενώ η κατανάλωσή τους σε ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι μειωμένη κατά 20%. Η ανώτατη ταχύτητά τους θα διατηρηθεί στα 320 χλμ. την ώρα, καθιστώντας το TGV καθ’ όλα ανταγωνιστικό απέναντι στις αεροπορικές μετακινήσεις, χάρη κυρίως στο χαμηλότερο κόστος του εισιτηρίου του. Η επικράτηση του TGV αποτέλεσε επανάσταση για τις μεταφορές στη Γαλλία, με το ταξίδι από τη Μασσαλία στο Παρίσι, που κάποτε διαρκούσε μία νύχτα, να απαιτεί πλέον κάτω από τέσσερις ώρες.

Η κατασκευάστρια των συρμών, Alstom, εξάγει τους πρωτοποριακούς συρμούς της σε Ισπανία, Ιταλία, Νότια Κορέα και ΗΠΑ. Οι μεγάλες επενδύσεις για την κατασκευή TGV και της ειδικής τροχιάς που απαιτεί η μεγάλη ταχύτητά του επιβάρυναν, όμως, τον προϋπολογισμό της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF με χρέος πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο συνεχίζει να βαρύνει τον οργανισμό παρά την πάροδο δεκαετιών. Οι επικριτές του TGV υποστηρίζουν ότι η εμμονή με τις υπερταχείες αμαξοστοιχίες οδήγησε στην παραμέληση των τοπικών γραμμών, ζωτικής σημασίας για την οικονομική επιβίωση της γαλλικής επαρχίας. Η υποβάθμιση του τοπικού δικτύου ευθύνεται για την ερήμωση απομακρυσμένων χωριών.
(φωτ. A.P. Photo/Michel Euler, Pool).
REUTERS

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com