Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Μαγνησία με στόχο τη διασύνδεση των τριών Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙ.ΠΕ) της περιοχής, του λιμένα Βόλου και του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου.
Του Κώστα Κετσιετζή
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, για την εκπόνηση των μελετών που απαιτούνται για την Σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού και του αεροδρομίου της Ν Αγχιάλου με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα θα επικαιροποιηθούν/ολοκληρωθούν οι μελέτες της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από κατάλληλο σημείο εντός του σιδηροδρομικού σταθμού Λατομείου και για μήκος 34,92χλμ. περίπου, δηλαδή μέχρι τις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας SOVEL.
Οι προσφορές για το έργο είναι προγραμματισμένες για τις 15 Σεπτεμβρίου. Ο καθαρός χρόνος εκπόνησης ορίζεται σε 12 ημερολογιακούς μήνες, ενώ ο συνολικός χρόνος εκπόνησης των Μελετών ορίζεται σε 18 ημερολογιακούς μήνες συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων.
Το έργο περιλαμβάνει και την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης του έργου, οπότε αν όλα πάνε με βάση το χρονοδιάγραμμα ο διαγωνισμός για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης αναμένεται εντός του 2023.
Ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας
Αυτό είναι ένα από τα έργα που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΣΕ για τη διασύνδεση του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική αλυσίδα, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Στην Αττική εξετάζεται η σύνδεση μέσω του μεγάλου έργου του Δυτικού Προαστιακού, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, με το λιμάνι της Ελευσίνας που είναι το πρώτο λιμάνι της χώρας σε χύδην φορτίο.
Η διασύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τα βόρεια σύνορα της χώρας είναι και το βασικό ζητούμενο της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Στο μεγάλο αυτό "πακέτο” έργων περιλαμβάνεται η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πάτρας, Οι συνδέσεις του "Ελ. Βενιζέλος" με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, προϋπολογισμού 300 και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, η ολοκλήρωση της γραμμής Ρίο-Πάτρα με μερική υπογειοποίηση (προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ), η σύνδεση Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες (1,3 δισ. ευρώ), το τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 815 εκατ. ευρώ και τέλος η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (22 εκατ. ευρώ).
Μένοντας στην εφοδιαστική αλυσίδα, από τον ΟΣΕ προωθείται ταχύτατα η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου πεδίου (το λεγόμενο Θριάσιο ΙΙ) με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Όσον αφορά στο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο (Θριάσιο Ι) έχει επιτευχθεί συμφωνία επί της αρχής με την ανάδοχο κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair, η συμφωνία βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και βάσει χρονοδιαγράμματος η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να ενεργοποιηθεί εντός του έτους.
capital.gr
sidirodromikanea