Δευτέρα 16 Αυγούστου 2021

Ο σιδηροδρομικός διάδρομος Βόρειας Θάλασσας - Μεσογείου λειτουργεί και πάλι.

Ο σιδηροδρομικός εμπορευματικός διάδρομος Βόρειας Θάλασσας - Μεσογείου είναι ξανά ανοιχτός για τρένα από το πρωί (Δευτέρα, 16 Αυγούστου). Ο διάδρομος έκλεισε για εβδομάδες λόγω ζημιών που σημειώθηκαν στο βελγικό τμήμα του κατά τη διάρκεια των πλημμυρών του Ιουλίου.

Νίκος Παπατόλιος


Ο εκπρόσωπος Τύπου της Infrabel Thomas Baeken ανακοίνωσε τα νέα κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης RailFreight της περασμένης Παρασκευής.

Κομμάτι ζημιών από πλημμυρισμένο ποτάμι

Οι σιδηροδρομικές γραμμές του διαδρόμου υπέστησαν σοβαρές ζημιές στο Mont-Saint-Guibert, κοντά στο Wavre στην περιοχή της Βαλλονίας του Βελγίου. Συγκεκριμένα, ένας σχετικά μικρός ποταμός που περνούσε κάτω από τις ράγες ξεχείλισε και παρέσυρε την κοίτη της γραμμής κατά τη διάρκεια των πλημμυρών. Ως αποτέλεσμα, η γραμμή ήταν ακατάλληλη και μη ασφαλής για τα τρένα.

Το κατεστραμμένο σημείο είναι απρόσιτο

Το έργο του Infrabel για την επισκευή της γραμμής θα ήταν χρονοβόρο με κάθε τρόπο. Ωστόσο, το γεγονός ότι η ζημιά έγινε σε διάβαση ποταμού και το γεγονός ότι σπίτια και δέντρα περιβάλλουν τις σιδηροδρομικές γραμμές σε αυτό το σημείο έκανε τα πράγματα πιο περίπλοκα και παρέτεινε την ολοκλήρωση των εργασιών.

Όπως είναι κατανοητό, η πρόσβαση στο σημείο ότι οι γραμμές υπέστησαν ζημιά ήταν το πιο δύσκολο μέρος της ανακατασκευής. Τα φορτηγά της Infrabel που μετέφεραν βράχια για την ανοικοδόμηση της κοίτης πρέπει να περάσουν από τα νερά, ενώ οι μηχανικοί του διαχειριστή υποδομής έπρεπε να φτιάξουν έναν ειδικό δρόμο για να φτάσουν στο σημείο. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των πλημμυρών, το Βέλγιο υπέστη κρίσιμες ζημιές στο οδικό του δίκτυο, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη τη μεταφορά των απαραίτητων δομικών υλικών στο Mont-Saint-Guibert.


Παρ 'όλα αυτά, οι εργασίες επισκευής άρχισαν να αργούν αργά ή γρήγορα. Μετά τη μεταφορά δεκάδων τόνων βράχων, η Infrabel ξαναέχτισε την κοίτη και τώρα παραδίδει ξανά τον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου.

Εναλλακτική μέσω Artère Nord Est

Ενώ ο σιδηροδρομικός εμπορευματικός διάδρομος ήταν κλειστός, ο διαχειριστής υποδομής εξέτασε δύο επιλογές για να διατηρήσει την κυκλοφορία μεταξύ των φλαμανδικών θαλάσσιων λιμένων και της Μεσογείου ως ελάχιστη διαταραχή. Η πρώτη επιλογή ήταν μέσω Παρισιού, μέσω Kortrijk ή Λιλ. Ωστόσο, αυτή η επιλογή απορρίφθηκε γρήγορα καθώς ήταν μια μακρά εκτροπή και παρουσίασε άλλες επιπτώσεις, όπως περιορισμοί χωρητικότητας και χωρητικότητας. Επιπλέον, ήταν μια δύσκολη διαδρομή για τους οδηγούς.

Στο τέλος, επικράτησε η επιλογή της γραμμής Artère Nord Est. Πρόκειται για μια σιδηροδρομική γραμμή στη Βόρεια Γαλλία που τρέχει από τη Λιλ προς το Σαρλβίλ, το Τιονβίλ και το Μετς, όπου συνδέεται επίσης η βελγική διαδρομή του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου. Από τις αρχές Ιουνίου, η γραμμή υπέστη ζημιά και δεν χρησιμοποιήθηκε μετά από ατύχημα με τρένο και φορτηγό στο επίπεδο διέλευσης στο Χίρσον. Λόγω της ζημιάς στο επίπεδο διέλευσης, η μεταφορά εμπορευμάτων ήταν δυνατή μόνο τη νύχτα.
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/08/16/north-sea-mediterranean-corridor-operates-again/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea