Η νέα διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Λυών στη Γαλλία και Τορίνο στην Ιταλία είναι έτοιμη να προχωρήσει στα κατασκευαστικά σχέδια. Η Tunnel Euralpin Lyon Turin (TELT) ανέθεσε συμβάσεις οικοδομής άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ μετά από διαγωνισμό, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια. Το τελικό στάδιο της κατασκευής περιλαμβάνει την εκσκαφή μιας σήραγγας μέσω των Άλπεων χρησιμοποιώντας τέσσερα διαφορετικά γαλλικά εργοτάξια.
Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος
Η σήραγγα των Άλπεων μπορεί να είναι η ναυαρχίδα του έργου. Ωστόσο, οι κατασκευαστικές εργασίες θα περιλαμβάνουν επίσης την ανάπτυξη μιας σιδηροδρομικής γραμμής ευρείας κλίμακας για βαριά φορτία, έναν τροχαίο αυτοκινητόδρομο και μια γραμμή υψηλής ταχύτητας επιβατών. Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 40% από το Πρόγραμμα Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη», ενώ το TELT είναι ο υπεύθυνος για την υλοποίηση και τη λειτουργία της διασυνοριακής γραμμής. Οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν έως τον Δεκέμβριο του 2022.
Γεμίζοντας τα κενά
Η σύνδεση μεταξύ Frace και Ιταλίας μέσω αυτής της περιοχής δεν είναι νέα. Ωστόσο, η παλιά γραμμή λειτουργίας διασχίζει τα βουνά, καθιστώντας δύσκολο να χειριστεί πολλή κίνηση. Είναι κατανοητό ότι αυτό είναι ένα ζήτημα, διότι αυτός ο σύνδεσμος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μεσογειακού διαδρόμου ΔΕΔ-Μ που εκτείνεται από την Ισπανία έως την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και χώρες όπως η Ουγγαρία.
Με τη νέα σήραγγα και τις αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές γραμμές, ο Μεσογειακός Διάδρομος θα είναι τελικά ολοκληρωμένος και θα μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του. Εξάλλου, όπως ισχυρίζεται ο Εκτελεστικός Οργανισμός του Ευρωπαϊκού Κλίματος, Υποδομών και Περιβάλλοντος, «η γραμμή Λυών-Τορίνο ήταν ο μόνος σύνδεσμος που λείπει από τον διάδρομο».
Η Επίτροπος της ΕΕ για τις Μεταφορές, Adina Vălean, σχολίασε επίσης την εξέλιξη λέγοντας ότι «η απόφαση ανάθεσης τριών συμβάσεων αξίας άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λυών-Τορίνο. Θα γεφυρώσει έναν βασικό σύνδεσμο που λείπει μεταξύ της Γαλλίας και της Ιταλίας και θα βοηθήσει στη μετατόπιση μεγάλου όγκου διασυνοριακής κυκλοφορίας από οδικό σε σιδηροδρομικό. Αλλά είναι κάτι περισσότερο από ένα δι-εθνικό σχέδιο, καθώς θα γίνει ο σύνδεσμος που συνδέει την Ιβηρική Χερσόνησο με το ανατολικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ».
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/07/15/lyon-turin-railway-line-one-step-closer-to-completion/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea