Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Η πρώτη αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας στο Θιβέτ είναι γεγονός.

Το CNN σε εκτενές ρεπορτάζ αναφέρει:
Για πρώτη φορά, οι ταξιδιώτες στο Θιβέτ μπορούν να απολαύσουν την ορεινή θέα της περιοχής με υψηλή ταχύτητα.

Μια σιδηροδρομική γραμμή 435 χιλιομέτρων (250 μίλια) που συνδέει την πρωτεύουσα του Θιβέτ Λάσα με την πόλη Nyingchi τέθηκε σε λειτουργία στις 25 Ιουνίου, δίνοντας και στις 31 περιφέρειες της ηπειρωτικής Κίνας πρόσβαση σε ταξίδια τρένων υψηλής ταχύτητας.

47 σήραγγες, 121 γέφυρες

Η κατασκευή ενός σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας στο Θιβέτ , που ονομάστηκε «στέγη του κόσμου», δεν ήταν εύκολο επίτευγμα.
Περίπου το 90% της διαδρομής, που χρειάστηκε έξι χρόνια για την κατασκευή, βρίσκεται ψηλότερα από 3.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Η γραμμή Lhasa-Nyingchi διαθέτει 47 σήραγγες και 121 γέφυρες - οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% της συνολικής διαδρομής. Αυτό περιλαμβάνει τη σιδηροδρομική γέφυρα Zangmu μήκους 525 μέτρων , τη μεγαλύτερη και υψηλότερη αψίδα γέφυρα του είδους του στον κόσμο.

Ένα τρένο Fuxing bullet τρέχει κατά μήκος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Lhasa-Nyingchi.
Jiao Hongtao / VCG / Getty Images

Ένα εκπληκτικό RMB 36,6 δισεκατομμύρια (5,6 δισεκατομμύρια δολάρια) δαπανήθηκε για την κατασκευή της γραμμής, η οποία εξυπηρετείται από τη σειρά ηλεκτρικών τρένων υψηλής ταχύτητας Fuxing που αναπτύχθηκαν και λειτουργούν από το κρατικό China State Railway Group.
Ταξιδεύοντας σε μεγάλα υψόμετρα, τα τρένα Fuxing είναι εξοπλισμένα με αυτοματοποιημένα συστήματα παροχής οξυγόνου, τα οποία διατηρούν τα επίπεδα οξυγόνου σε σταθερά 23,6% - ελαφρώς υψηλότερα από το μέσο όρο 21% που βρίσκεται στις κανονικές ατμόσφαιρες.
Τα παράθυρα των αμαξοστοιχιών είναι εξοπλισμένα με ένα ειδικό στρώμα γυαλιού σχεδιασμένο να αντέχει στα υψηλά επίπεδα υπεριώδους ακτινοβολίας της περιοχής .
Τα τρένα Fuxing που αναπτύσσονται στη γραμμή Lhasa-Nyingchi εννέα σταθμών τροφοδοτούνται τόσο από εσωτερική καύση όσο και από ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο κινητήρας διπλής ισχύος τους επιτρέπει να επιτυγχάνουν ομαλή πρόσφυση καθ 'όλη τη διάρκεια του ταξιδιού των 2,5 ωρών τόσο σε ηλεκτροφόρους όσο και σε μη ηλεκτροκίνητους σιδηροδρόμους.
Λειτουργούν περίπου 160 χιλιόμετρα την ώρα - πολύ χαμηλότερες από τις μέγιστες ταχύτητες των 350 χλμ / ώρα που ταξιδεύουν οι ταξιδιώτες σε πολλές από τις άλλες γραμμές της Κίνας.

Η ραγδαία άνοδος του «κόκκινου τουρισμού» στην Κίνα

Με το άνοιγμα του σιδηροδρόμου Lhasa-Nyingchi στο Θιβέτ, και οι 31 επαρχίες στην ηπειρωτική Κίνα καλύπτονται από σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας.

Η νέα διαδρομή Lhasa-Nyingchi είναι μέρος του σιδηροδρόμου Sichuan-Tibet, μιας γραμμής 1.740 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τελικά το Τσενγκντού, την πρωτεύουσα της επαρχίας Σιτσουάν, με τη Λάσα, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων από 48 ώρες σε 13 ώρες.
Η κατασκευή έχει χωριστεί σε τρεις φάσεις. Το πρώτο τμήμα - ο σιδηρόδρομος Chengdu-Ya'an - άνοιξε το 2018. Το Lhasa-Nyingchi είναι το δεύτερο ολοκληρωμένο τμήμα. Οι εργασίες για τον τελικό Σιδηρόδρομο Ya'an-Nyingchi ξεκίνησαν το 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2030.
Η γραμμή Lhasa-Nyingchi είναι ο πρώτος ηλεκτροκίνητος σιδηρόδρομος του Θιβέτ. Ο υφιστάμενος σιδηρόδρομος Qinghai-Θιβέτ, μια διαδρομή 1.142 χιλιομέτρων που τροφοδοτείται από ατμομηχανές ντίζελ, ξεκίνησε το 2006 και λέγεται ότι είναι η υψηλότερη σιδηροδρομική διαδρομή στον κόσμο, που συνδέει το Xining, στην επαρχία Qinghai, με τη Λάσα.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός Lhasa-Nyingchi, που εκτείνεται σε μια αμφισβητούμενη περιοχή μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, είναι μόνο ένα μικρό τμήμα του ταχέως αναπτυσσόμενου δικτύου υψηλής ταχύτητας της Κίνας.
Περίπου 40.000 χιλιόμετρα γραμμών διασχίζουν τη χώρα, συνδέοντας όλες τις μεγάλες συστάδες της Κίνας των μεγάλων πόλεων. Το δίκτυο αναμένεται να επεκταθεί στα 70.000 χιλιόμετρα έως το 2035.
Όπως και τα τρένα Shinkansen της Ιαπωνίας στη δεκαετία του 1960, η κυβέρνηση του Πεκίνου θεωρεί τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας ως συμβολικό της οικονομικής δύναμης της χώρας και της αυξανόμενης ευημερίας.
Για το κυβερνών κομμουνιστικό κόμμα της Κίνας και τον ηγέτη του, Xi Jinping, η σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο για κοινωνική συνοχή, πολιτική επιρροή και ενσωμάτωση ανόμοιων περιοχών με διαφορετικούς πολιτισμούς στο mainstream.
«Το κτίριο αυτών των νέων σιδηροδρόμων αποτελεί μέρος του μεγάλου σχεδίου Xi Jinping της« ενσωμάτωσης τη μεγάλη εθνική αγορά,»Olivia Cheung, ερευνητής στο Ινστιτούτο της Κίνας του Πανεπιστημίου της Σχολής του Λονδίνου Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών (SOAS), δήλωσε στο CNN σε μια συνέντευξη νωρίτερα φέτος.
«Σκοπεύει επίσης να αντανακλά τη« φιλοσοφία της νέας ανάπτυξης », της οποίας η« συντονισμένη ανάπτυξη »είναι βασική ιδέα.
"Το σχέδιό του είναι υπέροχο στο ότι εκτείνεται πέρα ​​από απλώς τη σύνδεση υφιστάμενων πόλεων, αλλά οι υπάρχουσες πόλεις με νέες μεγαλούπολη που κατασκευάζονται από το μηδέν. Ένα διάσημο παράδειγμα στο οποίο ο Xi υπερηφανεύεται είναι η Νέα περιοχή Xiong'an στο Επαρχία Χεμπέι, περίπου 60 μίλια νοτιοδυτικά του Πεκίνου. "

https://edition.cnn.com/travel/article/lhasa-nyingchi-high-speed-railway-china-tibet/index.html

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea