Σάββατο 24 Ιουλίου 2021

Τα σχέδια του ΟΣΕ για τη «σιδηροδρομική αναβάθμιση» της Πελοποννήσου!

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, Σπ. Πατέρας, συμπεριλαμβάνει στο ευρύτερο επενδυτικό πλάνο του φορέα τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση όχι μόνο του βασικού σιδηροδρομικού κορμού της χώρας

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Σχέδια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο φαίνεται να έχουν στον ΟΣΕ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, Σπ. Πατέρας, συμπεριλαμβάνει στο ευρύτερο επενδυτικό πλάνο του φορέα τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση όχι μόνο του βασικού σιδηροδρομικού κορμού της χώρας, που βέβαια αποτελεί και στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης (ανάταξη του δικτύου με ΣΔΙΤ 1,2 δισ. ευρώ, με τους νέους διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ 3,5 δισ. ευρώ κ.α.) αλλά και της επαναφοράς σε λειτουργία ή του εκσυγχρονισμού και άλλων γραμμών σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Οι σκέψεις για τα έργα

Η Πελοπόννησος είναι μία από αυτές στις οποίες ο ΟΣΕ αναζητά κατά πόσο υπάρχουν περιθώρια για αναβάθμιση σιδηροδρομικών γραμμών, ενώ στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ο λόγος δεν γίνεται βέβαια για τους σημαντικούς διαγωνισμούς που ήδη προωθούνται στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ ή αυτούς που προγραμματίζονται, αλλά για διαφορετικά σχέδια, με τουριστικό και αναπτυξιακό/οικονομικό ενδιαφέρον. Όπως για παράδειγμα, το έργο που πρόσφατα ανέφερε το insider σχετικά με τις βλέψεις του κ. Σπ. Πατέρα για τον «οδοντωτό» στα Καλάβρυτα με «τουριστικό αποτύπωμα».

Προ ημερών όμως, ο ΟΣΕ προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την εκπόνηση της μελέτης: «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ - ΝΑΥΠΛΙΟΥ». Επί της ουσίας, ο ΟΣΕ επιθυμεί να διαπιστώσει, μέσω της βοήθειας του συμβούλου, τα περιθώρια λειτουργίας και αναβάθμιση της γραμμής ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΝΑΥΠΛΙΟΥ.

Παράλληλα υπάρχουν σχέδια ή κινήσεις για τη λειτουργία των ιστορικών γραμμών της Πελοποννήσου, δηλαδή Κόρινθος (Αργος) - Τρίπολη - Καλαμάτα και Πάτρα - Πύργος -Καλαμάτα που εφόσον προχωρήσουν θα συμπληρώσουν το υφιστάμενο δίκτυο και θα δημιουργήσουν έναν «διάδρομο» που θα μπορεί μελλοντικά να συμβάλει στο μεταφορικό ισοζύγιο της Ελλάδας. Βέβαια, για την ώρα ακόμα το τρένο… δεν έχει φτάσει στην Πάτρα, ωστόσο, είναι σαφές ότι υπάρχουν σκέψεις και σχέδια.

Επιπρόσθετα, πέραν του μεταφορικού ή του τουριστικού ενδιαφέροντος, υπάρχει και η ευρύτερη οικονομική - αναπτυξιακή διάσταση, ιδίως με την ενίσχυση των logistics και του διαμετακομιστικού ρόλου της Ελλάδας. Σε περιοχές της Πελοποννήσου, όπως η Τρίπολη και η Καλαμάτα, (για Σπάρτη ούτε λόγος) υπάρχουν σημαντικές βιομηχανικές ζώνες/περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.) και προφανώς η σύνδεσή τους με αναβαθμισμένο σιδηροδρομικό «προϊόν» θα είναι προς το συμφέρον της τοπικής οικονομίας. Μάλιστα, ο επικεφαλής του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, σε πολλές τοποθετήσεις και ομιλίες του έχει αναφερθεί στην ανάγκη ο σιδηρόδρομος να «κουμπώσει» με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια.

Πρόσφατα δε είχε εκ νέου αναφερθεί στην τουριστική και προαστιακή αξιοποίηση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που θα μελετηθεί μέσω μίας σύνθετης και συνδυαστικής μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται υπό σχεδιασμό και θα δώσει μεγάλη δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, αλλά θα εντάξει και εμπορικές διασυνδέσεις με ΒΙΠΕ.

notospress.gr
sidirodromikanea