Κυριακή, 6 Ιουνίου 2021

Δυτικός (ιόνιος) σιδηρόδρομος.

Είναι εφικτό ο Δυτικός σιδηρόδρομος (Αντίρριο-Ιωάννινα-Κόνιτσα) να πατάει/χρησιμοποιεί την Ιόνια Οδό;

Γράφει ο Γιώργος Τσέτικας



Κύριε Γιαννακίδη,
Σας γράφω με
αφορμή το άρθρο με τίτλο "Άλλο δρόμο πρέπει να χαράξουμε" https://sidirodromikanea.blogspot.com/2021/05/blog-post_75.html

Είναι εφικτό ο Δυτικός σιδηρόδρομος (Αντίρριο-Ιωάννινα-Κόνιτσα) να πατάει/χρησιμοποιεί την Ιόνια Οδό;

Η Ιόνια οδός διέρχεται άμεσα ή έμμεσα από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα (Ναύπακτος, Μεσολόγγι-Αιτωλικό, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και Ιωάννινα), ενώ δεν έχει κορεστεί ακόμα από αυτοκίνητα. Η ανεκμετάλλευτη δυναμικότητά της μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρικά υπέρ του σιδηρόδρομου, ενώ σε περίπτωση αύξησης τού ζητούμενου μεταφορικού έργου, ο σιδηρόδρομος μπορεί να το καλύψει πιο αποτελεσματικά από τις οδικές μεταφορές.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και μετρική (ηλεκτροκίνητη) γραμμή, ώστε να μη χρησιμοποιηθεί μεγάλο πλάτος τού αυτοκινητόδρομου. Ηλεκτροκίνητα μετρικά τρένα επιτυγχάνουν ακόμα και ταχύτητες ταξιδιού 160 χλμ/ώρα, ενώ με αυτόματα κλειδιά (αλλαγές) η γραμμή (κανονικό είτε μετρικό έυρος) μπορεί να είναι και μονή (εκτός σταθμών).

Τεχνικά, υπάρχει το προηγούμενο του προαστιακού Αττικής, ο οποίος χρησιμοποιεί τη νησίδα τής Αττικής Οδού. Εάν, κάποιες καμπύλες είναι κλειστές για σιδηροδρομική χρήση (σιδηροτροχίες), ο σιδηρόδρομος μπορεί στα συγκεκριμένα κομμάτια να αλλάξει όδευση μέχρι να ξαναδρομολογηθεί στην Ιόνια Οδό.

Η παρα-Ιόνια (Μεσολόγγι-Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα) δεν εξυπηρετεί τόσα μεγάλα αστικά ή βιομηχανικά κέντρα, ενώ η τουριστική ζώνη τού Ιόνιου πελάγους είναι κορεσμένη (και οικολογικά).

Ο προαστιακός (δε λειτουργεί, αλλά μπορεί να αναβαθμιστεί με μικρό κόστος) Αγρίνιου-Κρυονερίου μπορεί να λειτουργεί τροφοδοτικά στην ιόνια σιδηροδρομική γραμμή.

Η Παρα-ιόνια μπορεί απλώς να αναβαθμιστεί και να παραμείνει μόνο οδική.

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.

Με εκτίμηση,
Γιώργος Τσέτικας

sidirodromikanea