Σάββατο, 12 Ιουνίου 2021

Σε επόμενη… «στάση» ο διαγωνισμός για είσοδο ιδιώτη στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μετά την προώθηση διαδικασιών, στο πρόσφατο παρελθόν, για την εξεύρεση συμβούλων (νομικού, χρηματοοικονομικού) για την υποβοήθηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στις προκαταρκτικές ενέργειες προετοιμασίας διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης ΣΔΙΤ με τίτλο «Λειτουργία / Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης», ο φορέας πλέον προώθησε περαιτέρω τις διεργασίες, καθώς ενέκρινε την ανάθεση της Σύμβασης Παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου (στην εταιρεία «MPRIME ADVISORY SERVICES», με απευθείας ανάθεση ύψους 25.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ).

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό ο οποίος, όπως έχουν αναφέρει στελέχη του υπ. Υποδομών αλλά και της Αττικό Μετρό, θα «ανοίξει τον δρόμο» της εισόδου ιδιώτη στη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ενός μοντέλου που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα εγχώρια χρονικά και δεδομένα, δηλαδή της εισόδου ιδιώτη φορέα σε δημόσιο project τέτοιου είδους, που όμως, αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική και τάση διεθνώς. Τα παραδείγματα του μετρό της Κοπεγχάγης και της Σιγκαπούρης είναι χαρακτηριστικά.

Ο παραπάνω τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών προς υποβοήθηση των Διευθύνσεων της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στη σύνταξη των τευχών Δημοπράτησης, με τη χορήγηση οδηγιών, υποδείξεων και συμβουλών για την ανάδειξη κατάλληλου και ικανού αναδόχου για τη Λειτουργία / Συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, του ιδιώτη δηλαδή που θα κερδίσει το συμβόλαιο των 400 εκατ. ευρώ, εφόσον έχουν βάση τα νούμερα που είχαν κυκλοφορήσει προ μηνών στην αγορά.

Σημειώνεται ότι από πέρυσι κιόλας, από το υπουργείο Υποδομών είχε αποφασιστεί η λειτουργία του μετρό να ανατεθεί σε ιδιώτη φορέα ο οποίος θα προκύψει από διαγωνιστική διαδικασία «κατά τα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών συστημάτων μετρό». Όπως σημείωναν παλιότερα σενάρια, έχουμε να κάνουμε με έναν διαγωνισμό τύπου ΣΔΙΤ, ο οποίος αναμένεται να ενεργοποιήσει, όταν «βγει», το ενδιαφέρον ελληνικών τεχνικών ή μη ομίλων αλλά και διεθνών σχημάτων, αν και ελάχιστοι είναι εκείνοι οι όμιλοι παγκοσμίως που διαθέτουν εμπειρία για την λειτουργία μετρό χωρίς οδηγό, όπως θα είναι και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. 
Οι λόγοι που προκρίνεται αυτό το μοντέλο σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, τον έλεγχο κόστους, τον εξορθολογισμό, την ευελιξία στη διαχείριση προσωπικού. Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τόσο την κύρια γραμμή όσο και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Σε πλήρη ανάπτυξη, ο ιδιωτικός φορέας λειτουργίας θα απασχολεί 300 άτομα προσωπικό.

insider.gr
sidirodromikanea