Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλάζει σελίδα και «βαφτίζεται» ξανά.

Σε νέα τροχιά εισέρχεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επιχειρεί να γυρίσει σελίδα στη σιδηροδρομική ιστορία της εταιρείας. Εν αναμονή του πρώτου δρομολογίου με το νέο γρήγορο τρένο, δύο εκ των οποίων έχουν ήδη φθάσει στη χώρα, έχει ήδη προγραμματίσει το λανσάρισμα νέας επικοινωνιακής εκστρατείας, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές εκπλήξεις.

Αλεξάνδρα Κασσίμη

Η κυριότερη έκπληξη, την οποία η «Κ» παρουσιάζει σε αποκλειστικότητα, είναι η αλλαγή του ονόματος της εταιρείας η οποία έχει συνδέσει την ιστορία της με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ενώ σήμερα «τρέχει» υπό την ομπρέλα των ιταλικών σιδηροδρόμων (FSI – Ferrovie Dello Stato Italiane). Με το βλέμμα στραμμένο στο ελληνικό στοιχείο και σε μια προσπάθεια να αποσυνδέσει το όνομά της από τον ιταλικό σιδηρόδρομο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να μετονομαστεί σε «Hellenic Train». Οι ανακοινώσεις θα γίνουν με αφορμή την πρώτη διαδρομή του νέου ανακατασκευασμένου ιταλικού τρένου ETR 470. Ο έως τώρα προγραμματισμός θέλει τις ανακοινώσεις να συμπίπτουν με το πρώτο γρήγορο δρομολόγιο, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα μέσα Ιουνίου (μεταξύ 15 και 20 Ιουνίου). «Πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι συνθήκες θα επιτρέπουν τη δρομολόγηση του γρήγορου τρένου και δεν θα έχουμε νέους περιορισμούς στις μετακινήσεις», σημειώνει στην «Κ» στέλεχος της εταιρείας.
Οι αρχικές εξαγγελίες ήθελαν το πρώτο δρομολόγιο με το ανακατασκευασμένο ιταλικό τρένο (ETR 470, περίπου 600 θέσεων, εκ των οποίων οι 151 πρώτης θέσης) να μετατρέπεται σε επετειακό και να εκτελείται στην επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Τα υγειονομικά δεδομένα δεν το επέτρεψαν, καθώς τα υψηλά επίπεδα κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα στις αρχές του περασμένου Μαρτίου οδήγησαν στην απόφαση για αναβολή της σύνδεσης μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με το νέο τρένο, το οποίο βρίσκεται στη χώρα από τον περασμένο Ιανουάριο.

Την ίδια στιγμή, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν φαίνεται ότι είναι σε θέση να υποδεχθεί το σύγχρονο (αν και ανακατασκευασμένο) αυτό τρένο, καθώς η έλλειψη συντήρησης οδηγεί σε συνεχείς διακοπές στην κυκλοφορία. Ετσι στην καλύτερη περίπτωση, εάν δεν σημειωθούν έκτακτα περιστατικά το ETR 470 θα μπορεί να τρέξει με ταχύτητες που δεν θα ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα και αυτές μάλιστα σε ορισμένα σημεία του δικτύου. Το συγκεκριμένο τρένο, ωστόσο, είναι σχεδιασμένο να μπορεί να κινείται με 200 χλμ./ώρα.

Οι έως τώρα εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας δεν θα είναι έτοιμο να φιλοξενήσει υψηλές ταχύτητες πριν από το καλοκαίρι του 2022.

kathimerini.gr
sidirodromikanea