Ο Υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πρόσφατο Regional Growth Conference,
(Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο) στην Achaia Claus,
στην Πάτρα αναφέρθηκε στο μεγαλόπνοο σχέδιο του «Αχαΐκού Μετρό»
του οποίου είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση παραβλέποντας ότι η ΕΕ
περιμένει τη μελέτη Ανάλυση Κόστους Οφέλους ΑΚΟ (Cost Benefit Analysis,
CBA). Τι σημαίνει αυτό. Στην
προηγούμενη μελέτη ΑΚΟ που προέβλεπε τη
μικρή υπογειοποίηση (Άγιος Διονύσιος – Νότιο Πάρκο, με μονή γραμμή) με κόστος περίπου 250εκ. ο δείκτης ήταν
λίγο πάνω από το 5 το οποίο αποτελεί το όριο για τη χρηματοδότηση ενός έργου από
την ΕΕ. Τα νέα σχέδια διπλασιάζουν
το κόστος κατασκευής χωρίς να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες ενώ είναι
σίγουρο ότι θα υπάρξει και σε αυτή την περίπτωση υπέρβαση του αρχικού κόστους. Η ΕΕ μπορεί να έχει την πρόθεση υλοποίησης ωστόσο
περιμένει τη νέα ΑΚΟ η οποία όπως είπαμε πρέπει να είναι πάνω από το 5 ειδάλλως
θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Άρα πως είναι λοιπόν εξασφαλισμένο το έργο; Σε περίπτωση που η ΑΚΟ δεν πιάσει αυτόν το
δείκτη είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε αλλαγές και αντιπροτάσεις ώστε το έργο
να είναι βιώσιμο;
Και ένα άλλο σημείο. Η ΑΚΟ είχε ανακοινωθεί από πέρυσι στο ίδιο συνέδριο. Είχε παρουσιασθεί
και το σχετικό video. Επί ένα χρόνο υποστηρίζουν ότι γίνεται αυτή
η μελέτη. Σε ποιο στάδιο είναι σήμερα; Σαν
ενεργοί πολίτες ζητάμε ενημέρωση από το υπουργείο. Επίσης το πολιτικό
προσωπικό και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής οφείλουν να ζητήσουν λεπτομερή
ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου της μελέτης ΑΚΟ.
Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας
Ένωση πολιτών