Λύση για να μην εξαιρεθούν από τη νέα χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας Δράμα και Σέρρες, προτείνει το Επιμελητήριο Δράμας. Την πρόταση υπογράφει ο πρόεδρος Στέφανος Γεωργιάδης κι έχει άμεσο αποδέκτη τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Η πρόταση αναφέρει προλογικά τα εξής: «Η επιλογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάσει την νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Τοξότες ως τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας με την νέα διαδρομή Θεσσαλονίκη - Γαλλικός - Αμφίπολη - Αμυγδαλεώνας - Ν. Καρβάλη - Τοξότες, ενώ διορθώνει τα προβλήματα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής όσον αφορά την ανάγκη σύνδεσης του λιμένα της Καβάλας και την ανάγκη σημαντικής συντόμευσης της συνολικής διαδρομής, αφήνει εκτός των πλεονεκτημάτων αυτών, τα σημαντικά αστικά κέντρα της Βορειοανατολικής Ελλάδας Δράμα και Σέρρες. Το έργο αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής Δράμα - Σέρρες - Θεσσαλονίκη μερικώς αποκαθιστά μεν το πρόβλημα, αλλά δεν ολοκληρώνει την έννοια του έργου στην βάση των συνδυαστικών μεταφορών».
Τα προβλήματα από την εξαίρεση της Δράμας
Στην πρόταση αναδεικνύονται αναλυτικά τα προβλήματα που θα προκύψουν από την εξαίρεση της Δράμας από τον νέο κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα. Αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:
«Η νέα προς υλοποίηση γραμμή ως μέρους της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αφήνει σημαντικά κενά στο στόχο της πλήρους ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών που θέλει να υπηρετήσει το νέο έργο, με κυριότερα προβλήματα, ότι:
-Η Δράμα ως σημαντικό εξαγωγικό κέντρο μαρμάρου της χώρας (Πρώτη σε παραγωγή και εξαγωγές) μένει εκτός του νέου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών (Δεν υπάρχει σύντομη πρόσβαση της Δράμας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης).
-Για τον λιμένα της Καβάλας και την Καβάλα, που συνδέεται στο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, αυτό θα μπορούσε να γίνει με ακόμη καλύτερο τρόπο σε σχέση με την χάραξη, αφού τώρα συνδέεται με τις σιδηροδρομικές πύλες της χώρας (Προμαχώνας, Ορμένιο) μόνον μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης που ήδη διαθέτουν μεγάλους ανεπτυγμένους λιμένες και σχετικά αποξενώνεται από τις γειτονικές πόλεις Δράμα και Σέρρες.
-Για τις Σέρρες, που ενώ έχουν πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τον Προμαχώνα, δεν υπάρχει άμεση διέξοδος στην νέα χάραξη για το λιμάνι της Καβάλας και του παραλιακού μετώπου της περιοχής Αμφίπολης, μειώνοντας την σημασία της συνδυασμένης εμπορευματικής & επιβατικής μεταφοράς».
Η πρόταση
Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός της γραμμής της νέας χάραξης, έχει ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται σε φάση έναρξης διαδικασίας υλοποίησης, το Επιμελητήριο προτείνει μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί ακόμη και σε αυτό το σημείο του έργου.
«Ειδικότερα μια πολύ μικρή αλλά μείζονος σημασίας παρέμβαση που δίνει λύση είναι η άμεση συμπερίληψη στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες της νέας προς υλοποίηση γραμμής της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και τον κάθετο άξονα σύνδεσης στον παλαιό σταθμό της Αμφίπολης, της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας-Σερρών στο προσφορότερο τεχνικά σημείο και ενδεικτικά αναφέρουμε την θέση της καταργημένης γραμμής (1969) των ΣΕΚ Αμφίπολη Λιμένας - Ν. Ζίχνη», προτείνει και υπογραμμίζει: «Η παλαιά γραμμή Νέα Ζίχνης - Αμφίπολης είναι το κλειδί που επιλύει το πρόβλημα λοιπόν και μάλιστα περισσότερο εύκολα από οποιαδήποτε άλλη λύση με νέες χαράξεις. Παρακαλώ θερμά να εξετάσετε την άμεση ένταξη του στις μελέτες του έργου της νέας χάραξης».
xronos.gr
sidirodromikanea