Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2021

Το μπλοκάρισμα του Σουέζ έστρεψε τις εταιρίες στον Ευρασιατικό σιδηρόδρομο.

Ο όμιλος Fressnapf με έδρα τη Γερμανία έβαλε τα προϊόντα του σε σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρασίας για πρώτη φορά λόγω του αποκλεισμού του καναλιού του Σουέζ. Ανέθεσε ένα τρένο από το Linyi στην Κίνα προς το Duisport στη Γερμανία. Το πρακτορείο Duisport GmbH οργάνωσε την υπηρεσία και το Far East Land Bridge (FELB) λειτούργησε το τρένο. Η αμαξοστοιχία μετέφερε 42 εμπορευματοκιβώτια, το καθένα βάρους περίπου 20 τόνων. Το φορτίο αποτελείται από εξοπλισμό για κατοικίδια ζώα και εκφορτώθηκε στην αποθήκη του Fressnapf στο λιμάνι του Ντούισμπουργκ.

Νίκος Παπατόλιος


Ο όμιλος Fressnapf είναι μια εταιρεία παροχής κατοικίδιων ζώων με έδρα στο Krefeld της Γερμανίας. Έχει επίσης γραφεία στο Ντίσελντορφ και το Βέλο στις Κάτω Χώρες. Όσον αφορά την ευρασιατική μεταφορά, δεν είναι νέος παίκτης. Επιλέγει κυρίως θαλάσσιες διαδρομές για το φορτίο της. Ωστόσο, το περιστατικό «Ever Given» οδήγησε την εταιρεία να επανεξετάσει τις επιλογές της και να αναζητήσει εναλλακτική λύση. «Οι συνεργάτες μας, τα καταστήματα και οι πελάτες μας έπρεπε να περιμένουν πολύ περισσότερο, οπότε έπρεπε να βρούμε μια γρήγορη και αποτελεσματική απάντηση», σχολίασε η εταιρεία.
Επιτυχής προσπάθεια

Η συνεργασία μεταξύ Duisport, FELB και Fressnapf απέδωσε από τότε που το φορτίο έφτασε στον τελικό του προορισμό μέσα σε 24 ημέρες, καλύπτοντας 11.000 χιλιόμετρα αντί για 22.000 μέσω των παραδοσιακών θαλάσσιων διαδρομών. Η απόσταση μειώθηκε στο μισό, ενώ οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν επίσης κατά 75%. Ήταν μια ευέλικτη και αποτελεσματική λύση που αποδείχθηκε επίσης «προσανατολισμένη στον πελάτη και ιδιαίτερα βιώσιμη», σύμφωνα με τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Fressnapf, Torsten Toeller.Το τρένο 42 εμπορευματοκιβωτίων. Πηγή: dws Werbeagentur GmbH
Χώρος για περισσότερη ράγα;

Ο Erich Staake, Διευθύνων Σύμβουλος του Duisport Group, υπογράμμισε ότι η γερμανική εταιρεία είναι μακροχρόνιος πελάτης του λιμένα του Ντούισμπουργκ. Το λιμάνι είναι ένας κόμβος για τις ευρασιατικές μεταφορές με πολλά τρένα που διέρχονται από αυτό και ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι συνεργαζόμενες εταιρείες μπορούν επίσης να επωφεληθούν από αυτό. Τουλάχιστον για το Fressnapf, η μακροχρόνια συνεργασία και η επιτυχής έναρξη του πρώτου τρένου Κίνας-Ευρώπης θα μπορούσε να είναι δελεαστικό για περισσότερες επενδύσεις στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές από τώρα και στο εξής.

Και γιατί όχι? Οι κρίσεις μπορούν πάντα να είναι το σημείο εκκίνησης για νέες ευκαιρίες. Ωστόσο, η ευελιξία του σιδηροδρομικού τομέα παίζει επίσης ρόλο στην προσέλκυση περισσότερων πελατών. Η υπόθεση με το τρένο της Fressnapf είναι μια εξαιρετική περίπτωση για το πώς η σιδηροδρομική γραμμή μπορεί να εκμεταλλευτεί τις πιθανότητές της και να τις μετατρέψει σε πρακτικές επιχειρηματικές λύσεις με μελλοντικές δυνατότητες.


https://www.railfreight.com/railfreight/2021/06/03/suez-blockage-moves-companies-to-eurasian-rail-freight-for-the-first-time/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea