Μετά από άκαρπες διαπραγματεύσεις με την Deutsche Bahn, η ένωση οδηγών τρένων GDL ανακοίνωσε σήμερα ότι θα πραγματοποιήσει ψηφοφορία για τις απεργίες που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Η καταμέτρηση των ψήφων έχει προγραμματιστεί για τις 9 Αυγούστου και η ένωση αναμένει ψήφο υπέρ. Και τα δύο μέρη συμφωνούν για αύξηση των μισθών κατά 3,2 τοις εκατό, αλλά η GDL επιθυμεί την αύξηση νωρίτερα, ενώ η DB αναφέρει ότι χρειάζεται μακροπρόθεσμα για να αντιμετωπίσει την οικονομική ζημιά της κορώνας.
Της Esther Geerts
Το GDL είπε ότι δεν θα απαιτήσει προειδοποιητικές προειδοποιήσεις, οπότε δεν θα υπάρξουν προειδοποιήσεις τις επόμενες εβδομάδες. Μετά τον τέταρτο γύρο διαπραγματεύσεων στις αρχές Ιουνίου, και οι δύο πλευρές της διαπραγματευτικής σύγκρουσης κατηγορούν η μία την άλλη για αποτυχία.
Η Deutsche Bahn επέκρινε έντονα τη στάση της ηγεσίας της GDL στον τρέχοντα συλλογικό γύρο διαπραγματεύσεων. «Το GDL συνεχίζει την ανεύθυνη περιοδεία φάντασμα αντί να επιστρέψει τελικά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων», δήλωσε ο διευθυντής της DB Human Martin Martin Seiler την Πέμπτη στο Βερολίνο.
Υποστήριξη απεργίας
Το GDL αναμένει υψηλό επίπεδο έγκρισης για την προειδοποίηση. Weselsky: «Εμπιστευόμαστε τα ισχυρά μέλη μας και την αλληλεγγύη τους και ποτέ δεν απογοητευτήκαμε. Έχουμε επίσης μεγάλη εμπειρία με δύσκολους εργοδότες και περίπλοκες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Είμαστε καλά προετοιμασμένοι για τη συλλογική διαπραγμάτευση με τη DB. "
Σε απάντηση στις επικείμενες απεργίες, ο Seiler είπε: «Με ολοένα και περισσότερες απειλές και ανακοινώσεις, το αφεντικό της GDL αναστατώνει εκατομμύρια πελάτες σιδηροδρόμων που τελικά ανυπομονούν να ταξιδέψουν ξανά μετά τις δύσκολες στιγμές της πανδημίας και στα μέσα του καλοκαιριού καταστρέφει λεπτή φύτευση νέων αρχών. "
Αύξηση μισθών
Το GDL επιθυμεί αύξηση μισθών περίπου 3,2 τοις εκατό - σύμφωνα με εκείνες του δημόσιου τομέα, με το συμφωνημένο επίδομα κορώνας 600 ευρώ το 2021. Στη συμφωνία του δημόσιου τομέα, η πρώτη αύξηση 1,4 τοις εκατό ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2022, ενώ Το GDL το απαιτεί από την 1η Απριλίου, φέτος. Η ένωση επιθυμεί επίσης την περαιτέρω αύξηση 1,8 τοις εκατό την 1η Απριλίου 2022, ενώ η DB αναφέρει ότι χρειάζεται μεγαλύτερη διάρκεια 40 μηνών. «Χρειαζόμαστε λίγο πιο μακροπρόθεσμο για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την τεράστια ζημιά της κορώνας», δήλωσε ο Martin Seiler. Οι απώλειες της DB αυξήθηκαν σε περίπου δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το 2021.
Σύμφωνα με την GDL, η DB ζήτησε αύξηση του ποσοστού των εγκαταστάσεων υπερανάληψης από 20 σε 40 τοις εκατό των αλλαγών, έτσι ώστε το άμεσο προσωπικό να μπορεί να ασκείται πιο συχνά σε σύντομο χρονικό διάστημα και να ανακοινώνει τον προγραμματισμό αργότερα. Το σωματείο οδηγού τρένου δεν το θέλει αυτό, λέγοντας ότι «θα κάνει τους υπαλλήλους, που ήδη έχουν τονιστεί από τις παράτυπες βάρδιες, ακόμη πιο ευέλικτοι και θα τους επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο». Η DB είπε ότι δεν υπάρχουν ανταπαιτήσεις ή προϋποθέσεις και καλεί την GDL να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Προστασία από απόλυση
Η Deutsche Bahn αναφέρει ότι η προσφορά της παρέχει πρόσθετη προστασία από την απόλυση, χιλιάδες νέες προσλήψεις και ένα συνταξιοδοτικό πρόγραμμα. Seiler: «Θα το επιμείνω: όποιος σκέφτεται μακρά απεργία με αυτό το πακέτο ενεργεί εντελώς ανεύθυνος. Σε αυτή τη βάση, μια λύση είναι εφικτή ».
Με τη μεγαλύτερη ένωση σιδηροδρόμων και μεταφορών (EVG), ο όμιλος έχει ήδη συμφωνήσει αύξηση μισθού 1,5% για μια περίοδο από τις αρχές του 2022 έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2023. Φέτος δεν θα υπάρξει αύξηση των μισθών. Ο Weselsky απορρίπτει έναν τέτοιο μηδενικό γύρο. Και τα δύο συνδικάτα ανταγωνίζονται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ τους.
https://www.railfreight.com/policy/2021/06/25/german-train-drivers-might-strike-from-august-9-gdl-calls-a-vote/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea