Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2021

Ο Ε65 και τα νέα σιδηροδρομικά έργα των 3,5 δισ. ευρώ

Για πρώτη φορά, ύστερα από πολλά χρόνια, όχι μόνο δρομολογούνται, αλλά ξεκινούν και να υλοποιούνται μεγάλα έργα υποδομής που λειτουργούν το απαραίτητο «εμβόλιο» για την οικονομία, δημιουργώντας πολύτιμες θέσεις εργασίας. Από τα projects που θα δούμε άμεσα να ξεκινούν να υλοποιούνται, το «χορό» ανοίγει το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65.

Γράφει ο Γιώργος Μίχας

Μέσα στον Ιούνιο, η σύμβαση του έργου κυρώνεται στη Βουλή, γεγονός που θα επιτρέψει στις μπουλντόζες της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του αναδόχου του οδικού project, να πιάσουν άμεσα δουλειά. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας, με το έργο να συνεισφέρει με περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.
Το βόρειο τμήμα του Ε65 θα δώσει ώθηση και στα μεγέθη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς θα προσθέσει στο ανεκτέλεστό της 442 εκατ. ευρώ, οδηγώντας στην αύξησή του στα 3 δισ. ευρώ.

Τα νέα έργα

Στην κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών σπεύδουν να προχωρήσουν στην «ωρίμανση» νέων μεγάλων έργων, προϋπολογισμού 3,46 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Πρόκειται για έξι σιδηροδρομικά έργα με αξία αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνουν:

- Την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, συνολικού μήκους 178 χλμ., σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή.

- Τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Ν. Καρβάλη – Τοξότες, μήκους 32 χλμ., σε νέα (νότια) χάραξη μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης.

- Σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον εμπορικό σταθμό και τον λιμένα. Όσον αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλονίκη, θα αναπτυχθεί επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών.

- Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος - Πάτρα, στο τμήμα Ρίο - Νέος Λιμένας Πατρών. Αφορά στην κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου. Η χάραξη της νέας γραμμής χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα της πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης μετρικής γραμμής η οποία βρίσκεται σήμερα σε λειτουργία

- Επέκταση του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με λιμένα Ραφήνας. Αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή, συνολικού μήκους 17 χλμ. περίπου.

- Επέκταση του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελ. Βενιζέλος» (Κορωπί) και λιμένα Λαυρίου. Περιλαμβάνει τη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους 31,7 χλμ.

Για τα συγκεκριμένα έξι έργα το υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη νομικού και τεχνικού συμβούλου. Το έργο του νομικού και του τεχνικού συμβούλου αναμένεται να ολοκληρωθεί σε επτά κι έξι μήνες, αντίστοιχα από την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Τα σπουδαία δηλαδή, για τα εν λόγω projects αναμένονται από τις αρχές του 2022.

Τα εν λόγω σιδηροδρομικά έργα, που θα δημοπρατηθούν με ανταγωνιστικό διάλογο, είναι σημαντικά για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, θεωρούνται στρατηγικής σημασίας επειδή επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη, αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο ΟΕΜ του ΔΕΔ-Μ.

liberal.gr
sidirodromikanea