Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

Ιαπωνία: Στα ύψη το κόστος κατασκευής της γραμμής Chuo maglev.

Η JR Central αναφέρει ότι το έργο έχει προϋπολογισμό 64,35 δισ. Δολάρια ΗΠΑ.

Η CENTRAL Japan Railway (JR Central) επιβεβαίωσε την αύξηση του κόστους κατασκευής για το Chuo Shinkansen ύψους 1,5 τρισεκατομμυρίων γιεν (13,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), αυξάνοντας το συνολικό κόστος του έργου Τόκιο - Ναγκόγια 286 χιλιομέτρων σε 7,04 τρισεκατομμύρια γιεν.

Γράφει ο Κέβιν Σμιθ

Ο σιδηρόδρομος αναφέρει ότι, λόγω του επιδεινούμενου επιχειρηματικού περιβάλλοντος που προκαλείται από την πανδημία Covid-19, είναι απαραίτητο να αναθεωρηθεί το σχέδιο χρηματοδότησης για τις κατασκευές για να διασφαλιστεί ότι μπορεί να συνεχιστεί η σωστή διαχείριση έργων. Επισημαίνει διάφορους συγκεκριμένους παράγοντες για την αύξηση του κόστους, συμπεριλαμβανομένης της πρόκλησης κατασκευαστικών εργασιών στους τερματικούς σταθμούς Shinagawa και Nagoya, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την αύξηση του κόστους 500 δισ. Γιεν.

Η JR Central αναφέρει ότι έχει χωρίσει τις συμβάσεις κατασκευής για τους σταθμούς σε διάφορα στοιχεία για τον έλεγχο του κινδύνου κατά την κατασκευή. Ωστόσο, οι γεωλογικές αβεβαιότητες και οι περιορισμοί που προκαλούνται από πολλές στενές τοποθεσίες στους σταθμούς έχουν πλέον γίνει σαφείς, απαιτώντας αύξηση του προϋπολογισμού.

Επιπλέον, απαιτούνται επιπλέον 600 δισ. Γιεν για βελτιωμένα μέτρα αντιμετώπισης σεισμών και για την ενίσχυση δομών ανυψωμένων γραμμών. Ο σιδηρόδρομος αναφέρει ότι ο προσδιορισμός έγινε μετά από δοκιμές δόνησης στο τελευταίο τμήμα του Yamanashi maglev και χρησιμοποιώντας εξοπλισμό δοκιμών στο Κέντρο Έρευνας Komaki.

Τέλος, απαιτείται περαιτέρω αύξηση 300 δισ. Γιεν για την εξασφάλιση ιστότοπων για καταστροφή από σήραγγες, κάτι που έχει αποδειχθεί δύσκολο για το έργο σε αστικές περιοχές. Η JR Central αναλαμβάνει τα έξοδα ενός έργου αποκατάστασης στην προβλήτα Shinhommoku στο λιμάνι Yokohama. Επιπλέον, το κόστος μεταφοράς και παραλαβής χαλάρωσης αναμένεται να αυξηθεί, ιδίως σε ορεινές περιοχές.

Η γραμμή θα έχει σήραγγα μήκους 25 χιλιομέτρων που ανασκάφηκε σε βάθος 1400μ., Το χαμηλότερο στην Ιαπωνία, στις νότιες Άλπεις. Αναφορές από το περασμένο καλοκαίρι έδειξαν ότι το κόστος της σήραγγας θα αυξηθεί μετά τη διακοπή της εργασίας στο Shizuoka λόγω ανησυχιών σχετικά με τις οικολογικές επιπτώσεις της.

Χρηματοδότηση

Η JR Central αναφέρει ότι θα χρηματοδοτήσει τις αυξήσεις του προϋπολογισμού κυρίως μέσω των λειτουργικών ταμειακών ροών και των υπόλοιπων μέσω δανείων. «Εάν η εταιρεία προβλέπει ότι δεν μπορεί πλέον να εξασφαλίσει καλή διαχείριση και σταθερά μερίσματα, θα στοχεύσει στην ολοκλήρωση της κατασκευής προσαρμόζοντας το ρυθμό κατασκευής», λέει ο JR Central.

Ο σιδηρόδρομος αναμένει ότι τα έσοδα θα ανακάμψουν στο 66% των επιπέδων του 2018 το φορολογικό 2021, 80% το 2022, 90% το 2023, επιστρέφοντας στο 100% έως το 2028. Αναμένει ότι τα έξοδα απασχόλησης θα παραμείνουν στον πενταετή μέσο όρο από το 2015 έως το 2019 και αναμένει να εφαρμόσει γενικές μειώσεις κόστους όπου είναι δυνατόν. Ο σιδηρόδρομος αναφέρει ότι τέτοια μέτρα θα βοηθήσουν στη διατήρηση των επενδύσεων κεφαλαίου στα τρέχοντα επίπεδα με το πρόσθετο κόστος που απαιτείται για το έργο Chuo που θα καλυφθεί έως το 2028. "Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό δεν σημαίνει ότι έχει οριστεί μια νέα ημερομηνία στόχου για το άνοιγμα". λέει ο σιδηρόδρομος.

Το έργο εγκρίθηκε το 2014 και σύμφωνα με το σχέδιο του 2017 στο οποίο είχε οριστεί ο προϋπολογισμός 5,55 τρισεκατομμύρια γεν, το τμήμα Shinagawa - Nagoya έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το 2027.

railjournal.com/news/chuo-maglev-costs-soar

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea