Παρασκευή, 28 Μαΐου 2021

Καραμανλής: Υπόγεια γραμμή ως το λιμάνι, σώζεται ο προαστιακός.

Στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 προσδιόρισε ο Κώστας Καραμανλής την έναρξη των διαδικασιών για την δημοπράτηση του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κανελλοπούλου-νέο λιμάνι (υπογειοποιημένο), το οποίο χαρακτήρισε «απόλυτη προτεραιότητα» στο νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων του υπουργείου Υποδομών.

Επόμενο βήμα θα είναι η μελέτη σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με την Βιομηχανική Περιοχή.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ

Μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με αφορμή το ευρωπαϊκό έτος σιδηροδρόμου, ο Κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το υπουργείο θα αξιοποιήσει τα εργαλεία του ανταγωνιστικού διαλόγου και της μεθόδου μελέτη-κατασκευή, τα οποία είναι γνωστά και εφαρμόζονται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο υπουργός Υποδομών πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε απόλυτη συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς της ευρωπαϊκής επιτροπής, η οποία χρηματοδοτεί τα σιδηροδρομικά έργα.

ΕΤΑΖΑΝ

«Η προηγούμενη κυβέρνηση ήρθε και έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Εταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες!» είπε στην τοποθέτησή του.

ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ

«Εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο… Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική ''πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει''... Γι' αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ», υποστήριξε ο Κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι η αρχική εκτίμηση προέβλεπε μερική υπογειοποίηση γύρω στα δύο χιλιόμετρα, τελικά όμως το υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς όμως να πάει σε ανεφάρμοστες προτάσεις.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΙΜΟ

«Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, ικανοποιεί ορισμένες βασικές αρχές: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται. Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Είναι υπέρ του περιβάλλοντος. Διατηρεί σε λειτουργία τον προαστιακό. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση. Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ

Σημείωσε επίσης ότι το σπουδαίο αυτό έργο συμπληρώνεται εξαιρετικά από ένα έργο το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεπερνώντας σημαντικά προβλήματα, και παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο.

ΑΞΟΝΕΣ

Ο Κ. Καραμανλής υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη και παρουσίασε τους βασικούς άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές. «Το νέο μας πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε ο υπουργός.

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ

Εξήγησε ότι το σχέδιο του υπουργείου δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

«Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη», εκτίμησε ο Κ. Καραμανλής.
Στην ίδια εκδήλωση, με οικοδεσπότη τον αντιπεριφερειάρχη Ερευνας και Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς τόνισε ότι το υπουργείο σε συνεργασία με τον Οργανισμό και την Περιφέρεια προχωρούν στην υλοποίηση ενός σχεδιασμού που έχει πυλώνα την σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας ώθηση για ανάπτυξη στην περιοχή. Ο Θ. Κοτταράς εξέφρασε την πίστη ότι η Πάτρα θα είναι το επόμενο λιμάνι που θα συνδεθεί σιδηροδρομικά.
Επίσης, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του 2021 ο ΟΣΕ θα έχει εκπονήσει την μελέτη αξιοποίησης του μετρικού δικτύου από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα ενώ στις προτεραιότητες είναι και η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με την Βιομηχανική Περιοχή της Πάτρας. Εχουν ήδη γίνει συζητήσεις με την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ για όλες τις ΒΙΠΕ. Ειδικά για την περίπτωση της Πάτρας, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ είπε πως είναι στις «άμεσες προτεραιότητες», καθώς η σιδηροδρομική σύνδεσή της είναι σημαντική για το εμπορευματικό έργο και για την μεταφορά εργαζομένων στις βιομηχανικές μονάδες.

pelop.gr

sidirodromikanea