Τετάρτη 12 Μαΐου 2021

Ο Ουκρανικός Σιδηρόδρομος εγκαινιάζει το καλοκαίρι μεγάλο έργο αναβάθμισης υποδομής.

Οι Ουκρανικοί Σιδηρόδρομοι θα ξεκινήσουν την ηλεκτροδότηση και τον εκσυγχρονισμό της διαδρομής Kovel-Izov-Derzhkordon μεταξύ Ουκρανίας και Πολωνίας τους επόμενους μήνες. Οι κατασκευαστικές εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε διάφορες τοποθεσίες. Το πιο σημαντικό αφορά την ανοικοδόμηση των σιδηροδρομικών γραμμών στη μεθοριακή διέλευση Mostyska II και τον εκσυγχρονισμό της τυπικής σιδηροδρομικής γραμμής μετρήσεων μεταξύ Kovel και της συνοριακής διέλευσης Yagodyn.


Γράφει  ο Νίκος Παπατόλιος


Οι αναβαθμίσεις θα πραγματοποιηθούν σε μια διαδρομή συνολικού μήκους 94 χιλιομέτρων. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια UAH, ή περίπου 42 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα με τις αναβαθμίσεις στη διαδρομή Kovel-Izov-Derzhkordon, το έργο της Ουκρανίας Σιδηροδρόμων θα περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση και τη συγκέντρωση πολλών σιδηροδρομικών εμπορευματικών σταθμών και την κατασκευή αποθηκών και υποσταθμών έλξης.

Πολλαπλά οφέλη

Οι εργασίες αναβάθμισης θα επηρεάσουν την ουκρανική σιδηροδρομική εμπορευματική μεταφορά με πολλούς τρόπους: πρώτον, οι ουκρανικοί σιδηρόδρομοι θα χρησιμοποιούν βαρύτερα τρένα σε αυτήν την ενότητα. Από 4,6 χιλιάδες τόνους τα τρένα θα μπορούσαν τώρα να ταξιδεύουν με βάρος έως και 6 χιλιάδες τόνους. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες ικανότητες και ταχύτερη παράδοση φορτίου.

Επιπλέον, η ηλεκτροδότηση θα ωφελήσει τις κύριες ροές φορτίου της περιοχής που αποτελούνται από σιδηρομετάλλευμα. Συγκεκριμένα, η μεταφορά μεταλλουργικών αγαθών μεταξύ της περιοχής Kryvyi Rih και της Πολωνίας πραγματοποιείται σε ηλεκτροφόρα κομμάτια μέχρι το σταθμό Kovel. Ωστόσο, από εκεί μέχρι την Πολωνία, τα τρένα λειτουργούν με έλξη ντίζελ, κάτι που είναι πολύ πιο ακριβό. Μετά τις αναβαθμίσεις, και τα δύο μέρη της διαδρομής θα λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια, εξοικονομώντας μεγάλο μέρος των εξόδων της εταιρείας.

Τέλος, η ηλεκτροδότηση θα είναι επίσης ζωτικής σημασίας από περιβαλλοντική άποψη, καθώς θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 12.000 τόνους ετησίως. Επιπλέον, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην περιοχή, επειδή τα εμπορευματικά τρένα θα παράγουν πολύ λιγότερο θόρυβο.

Σύγχρονο τροχαίο υλικό και υποδομή

«Αυτή τη στιγμή, αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά έργα που θα αυξήσουν το εξαγωγικό δυναμικό της χώρας μας. Επιπλέον, η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου είναι σημαντική στο πλαίσιο των αυξανόμενων τιμών του πετρελαίου ντίζελ, καθώς και της ενεργειακής ανεξαρτησίας της χώρας », σχολίασε ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου της JSC« Ukrzaliznytsia »Ivan Yuryk.
Ωστόσο, για να έχουν αξία αυτές οι αλλαγές, πρέπει να γίνουν περισσότερα. Πιο συγκεκριμένα, για να συμβαδίσει με τις εξελίξεις, οι Ουκρανικοί Σιδηρόδρομοι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τεχνολογία και υποδομές τελευταίας τεχνολογίας τροχαίου υλικού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ουκρανική κυβέρνηση θα δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο σιδηροδρόμων που θα υποστηρίξει τη διαδικασία εκσυγχρονισμού, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ουκρανίας, Βλαντίσλαβ Κρύκλι.


railfreight.com/railfreight/2021/05/11/ukrainian-railways-launch-major-infrastructure-upgrade-project-in-summer-2021/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea