Παρασκευή, 28 Μαΐου 2021

Κινεζική ισχύς: 12.000 εργάτες αναβαθμίζουν 405 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε… 11 ώρες!

Δεν είναι ακριβώς αμυντικό θέμα αλλά… είναι. Για πολλές δεκαετίες ο χαρακτηρισμός «κινέζικο» για ένα προϊόν ήταν υποτιμητικός και σήμαινε αντιγραφή, κακή ποιότητα, υλικά δεύτερης ποιότητας. Σήμαινε επίσης εργοστάσια με άθλιες συνθήκες εργασίας, εργαζόμενους-δούλους και άβουλους.

Χρήστος Γ. Κτενάς

Η σημερινή πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Τα προβλήματα έντασης εργασίας και συνθηκών συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά η Κίνα έχει μεταμορφωθεί στο «εργοστάσιο του πλανήτη» με άνω του 28% της παγκόσμιας βιομηχανικής παραγωγής να γίνεται εκεί, ενώ παράγει άπειρα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και προδιαγραφών αλλά και έχει εκπαιδεύσει ένα τεχνικό προσωπικό σε χιλιάδες ειδικότητες που δεν το συναντάς πουθενά αλλού.

Έτσι το πρόσφατο παράδειγμα αναβάθμισης ενός μεγάλου τμήματος της κύριας σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας στα βορειοανατολικά, μεταξύ Πεκίνου και Χαρμπίν, είναι πραγματικά εκπληκτικό για το πόσο έχει εξελιχθεί τεχνολογικά και οργανωτικά η μεγαλύτερη χώρα του πλανήτη. Καθώς περίπου 12.000 εργαζόμενοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν την ανακαίνιση 405 χιλιομέτρων γραμμών σε μόλις 11 ώρες! Και θα είναι μεγάλο λάθος να νομίσει κανείς πως αυτό το τεχνικό επίτευγμα οφείλεται μόνο στον αριθμό των εργαζομένων. Γιατί για να συντονισθούν 12.000 άνθρωποι, να είναι όλοι εξειδικευμένοι σε μια εργασία ακριβείας (η συγκεκριμένη γραμμή είναι υψηλών ταχυτήτων και δεν σηκώνει «αβαρίες»), να υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα βαριά μηχανήματα, τα υλικά, τα εξαρτήματα, οι υποδομές και η τροφοδοσία είναι δείγμα υψηλής επιστημονικής και τεχνικής εξέλιξης. Ο λόγος βέβαια για αυτή την ταχύτητα είναι η κρισιμότητα των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών για την Κίνα, όπου είναι το βασικό μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στις τεράστιες εκτάσεις της, άρα δεν μπορεί να σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα για επισκευές.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκαμε και άλλα παρόμοια δείγματα πάλι από τους κινεζικούς σιδηροδρόμους. Έτσι π.χ. φέτος, 1.000 εργαζόμενοι άλλαξαν 2 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών σε 6 ώρες στην ίδια περιοχή.

Ενώ το 2018 1.500 εργαζόμενοι κατασκεύασαν τις διακλαδώσεις ενός σιδηροδρομικού σταθμού σε μόλις εννέα ώρες.

Με αυτά τα παραδείγματα μπορεί κανείς να εξηγήσει και τις εκπληκτικές επιδόσεις της Κίνας στην κατασκευή π.χ. ναυτικών μονάδων, όπου σχεδόν κάθε εβδομάδα «πέφτει» στο νερό μια φρεγάτα ή άλλο σκάφος, με ανάλογα φαινόμενα να παρατηρούνται σε όλους τους κλάδους των ενόπλων δυνάμεων της. Με σοβαρή εγχώρια τεχνογνωσία και έρευνα, τεράστιο εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό με αίσθημα καθήκοντος, κουλτούρα σκληρής εργασίας και αφοσίωσης στο έργο που έχει αναληφθεί, η Κίνα έχει βαλθεί να κυριαρχήσει τόσο οικονομικά όσο και στρατιωτικά. Και ίσως τα καταφέρει.

ptisidiastima.com

sidirodromikanea