Η Maersk εισήγαγε μια άλλη διατροπική υπηρεσία κατά μήκος της διαδρομής Trans-Siberian που συνδέει τη Ρωσική Άπω Ανατολή με τη Μαύρη Θάλασσα. Συγκεκριμένα, η νέα υπηρεσία που ονομάζεται AE77 συνδέει τον τερματικό σταθμό VSC στο Vostochny με τον τερματικό σταθμό NUTEP στο Novorossiysk που ταξιδεύει με ρωσική υποδομή.
Νίκος Παπατόλιος
Θα λειτουργεί εβδομαδιαία με μέσο χρόνο διέλευσης μεταξύ 25 και 30 ημερών - επιπλέον, το πρώτο τρένο AE77 βρίσκεται ήδη στο δρόμο προς το Νοβοροσίσκ από τις 22 Απριλίου.
Ομοίως με την υπηρεσία AE19, το AE77 μεταφέρει φορτία που μεταφορτώθηκαν από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια της Ασίας προς την Ευρώπη. Ωστόσο, τα τρένα δεν κατευθύνονται προς τη Βόρεια Ευρώπη αλλά τη Μαύρη Θάλασσα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Από το Novorossiysk, το φορτίο θα φορτωθεί σε θαλάσσια πλοία που θα φτάσουν σε προορισμούς όπως η Ουκρανία και η Τουρκία.
Διατροπικό και αξιόπιστο
Η έναρξη μιας διατροπικής ευρασιατικής υπηρεσίας είναι σημαντική είδηση. Ωστόσο, ο συνδυασμός της με μια αξιόπιστη λύση που απευθύνεται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι ακόμη πιο σημαντικός. «Η έναρξη του AE77 είναι ένα σημαντικό ορόσημο που συνδυάζει σιδηροδρόμους και θάλασσα», εξήγησε ο Zsolt Katona, Επικεφαλής της Ανατολικής Ευρώπης του Maersk. Η νέα διαδρομή μπορεί να αποδειχθεί μια καλή εναλλακτική λύση στις υπάρχουσες θαλάσσιες συνδέσεις, προσφέροντας ένα σταθερό πρόγραμμα δρομολογίων.
Ειδικά μετά το μπλοκάρισμα του Σουέζ και τη διαταραχή που έφερε στις αλυσίδες εφοδιασμού, είναι ζωτικής σημασίας η παροχή ανταγωνιστικών σιδηροδρομικών λύσεων που ωφελούν τις περιοχές που πλήττονται πολύ. Τούτου λεχθέντος, η Νοτιοανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των μεσογειακών λιμένων εκτός των κόμβων της Μαύρης Θάλασσας, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το AE77 ως νέα πύλη για τις διηπειρωτικές μεταφορές.
https://www.railfreight.com/corridors/2021/04/27/maersk-links-the-far-east-to-the-black-sea-by-rail/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.