Λιμάνι χωρίς τρένο; Η απάντηση στο ερώτημα είναι γνωστή. Τέθηκε ξανά στο χθεσινό Digital Dialogue που διοργάνωσαν το Regional Growth Conference και η «Π» με θέμα τα «Πράσινα Λιμάνια», καθώς τα πλοία και τα τρένα είναι τα φιλικότερα για το περιβάλλον μέσα μεταφοράς.
Καλεσμένοι ήταν ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας, Βαγγέλης Κυριαζόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ Παναγιώτης Τσώνης και ο υπεύθυνος δημοσίων και επενδυτικών σχέσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος.
Ο Β. Κυριαζόπουλος συμμερίστηκε το όραμα του αείμνηστου Τρικούπη που έλεγε ότι η ανάπτυξη έρχεται μέσω του σιδηρόδρομου και εξέφρασε την απορία του για το γεγονός ότι στο παρελθόν επιλέχθηκε να ξηλωθούν οι σιδηρόδρομοι από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Συμμερίστηκε την σκέψη του Π. Τσώνη ότι η έλευση του σύγχρονου τρένου θα δώσει τεράστια πνοή στο λιμάνι της Πάτρας και θα αυξήσει κατακόρυφα την ανταγωνιστικότητά του.
Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρθηκε ακόμα στα βήματα που γίνονται στη ναυτιλία, ώστε να περάσουμε σε μια οικολογικότερη συμπεριφορά των πλοίων και των λιμένων. Επισήμανε ότι βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο καθώς δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιο θα είναι το ναυτιλιακό καύσιμο του μέλλοντος. Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας μίλησε ακόμα για την οικολογική αξία του πλοίου ως μέσο μετακίνησης και για την βαρύνουσα σημασία που έχει η ναυτιλία για κάθε κράτος σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής.
Ο Π. Τσώνης μοιράστηκε με τους συνομιλητές του το όραμα της διοίκησης του ΟΛΠΑ ΑΕ για την μετεξέλιξη της λιμενικής υποδομής σε «Πράσινο Λιμάνι». Μίλησε για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το λιμάνι της Πάτρας και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο (έχει σταλεί για έγκριση στο αρμόδιο Υπουργείο), αλλά και στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ για την εξεύρεση του χρηματοδοτικού εργαλείου, ώστε να υλοποιηθεί. Παράλληλα, το συγκεκριμένο έργο έχει ενταχθεί στο στρατηγικό σχεδιασμό του λιμανιού. «Κάτι τέτοιο θα αυξήσει την επιχειρηματικότητα του λιμανιού και την ανταγωνιστικότητά μας έναντι των υπολοίπων λιμανιών της Αδριατικής» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ. Απαντώντας σε ερώτηση του κοινού για τα άχρηστα αντικείμενα που βρίσκονται στη λιμενική ζώνη, μεταξύ Καρόλου και Ζαΐμη, ο Π. Τσώνης ενημέρωσε ότι προέρχονται από εργασίες που είναι σε εξέλιξη και θα απομακρυνθούν όταν αυτές ολοκληρωθούν.
Ο Ν. Δεμενόπουλος μίλησε για την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού των λιμανιών και έφερε ως παράδειγμα τον ΟΛΠ και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά που υλοποίησαν το πρώτο ιδιωτικό δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Το έργο υλοποιήθηκε μέσα σε μόλις 3 μήνες. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 11 ιδιωτικούς σταθμούς κινητής τηλεφωνία, 2000 τερματικά και αισθητήρες, 2 Data Centers και 80 διασυνδέεις οπτικών ινών. Η χωρητικότητα του δικτύου φθάνει στα 3 Gbps και οι δυνατότητες είναι εντυπωσιακές. Για το λιμάνι του Πειραιά, όπως εξήγησε ο υπεύθυνος δημοσίων και επενδυτικών σχέσεων του ΟΛΠ, το συγκεκριμένο έργο κρίθηκε απαραίτητο δεδομένου ότι ΟΛΠ και ΣΕΠ ήθελαν να υιοθετήσουν άμεσα νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες «διαδικτύου των πραγμάτων» (Internet of Things). Τα οφέλη ήταν άμεσα ορατά καθώς από τον πρώτο μήνα λειτουργίας του δικτύου, χάρη στην αδιάλειπτη και ταχύτατη μεταφορά δεδομένων, βελτιώνοντας σημαντικά την αποδοτικότητα και ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά.
Τον συντονισμό της ψηφιακής εκδήλωσης έκανε ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης.
pelop.gr
sidirodromikanea