Την απαγόρευση εσωτερικών αεροπορικών πτήσεων μικρών αποστάσεων, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται κάλλιστα και με την εναλλακτική του σιδηροδρόμου, ψήφισε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε η γαλλική Εθνοσυνέλευση.
Το σκεπτικό των Γάλλων βουλευτών είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα στην ατμόσφαιρα που συμβάλλουν σημαντικά στην καταστροφική για το παγκόσμιο οικοσύστημα κλιματική αλλαγή.
Καψύλης Αλέξανδρος
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα, τα οποία για να γίνουν νόμος και να εφαρμοστούν θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, προβλέπουν την απαγόρευση πτήσεων σε εσωτερικούς προορισμούς στη Γαλλία στους οποίους μπορεί να φθάσει κάποιος με τρένο εντός δυόμιση ωρών το πολύ. Σε περίπτωση, όμως, που το αεροσκάφος έχει πιο μακρινό τελικό προορισμό και κάνει «σκάλα» σε ένα ενδιάμεσο αεροδρόμιο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Δηλαδή, αν εγκριθεί το νομοθέτημα, θα καταργηθούν οι πτήσεις από το Παρίσι στη Λυών, μια και με το τρένο η απόσταση που χωρίζει τις δύο πόλεις (393 χλμ. αεροπορικώς, 463 οδικώς) καλύπτονται σε 2 ώρες και 26 λεπτά με το TGV, το περίφημο Τρένο Μεγάλης Ταχύτητας της SNCF (Γαλλική Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων). Κάποιοι συρμοί διανύουν την απόσταση σε 2 ώρες και 16 λεπτά, ενώ καθημερινώς διενεργούνται 24 δρομολόγια.
Ωστόσο, σε περίπτωση που ένα προγραμματισμένο αεροπορικό δρομολόγιο από το Παρίσι στην Αθήνα προβλέπει ενδιάμεσο σταθμό στη Λυών, δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να προσγειωθεί το αεροσκάφος στην ονομαστή «γαστρονομική πρωτεύουσα» της Γαλλίας.
«Σύμβαση για το Κλίμα»
Η νομοθετική πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης εντάσσεται στην εκπεφρασμένη πρόθεση του Εμμανουέλ Μακρόν να εισαγάγει αυστηρότερους κανόνες σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις στη χώρα. Η Σύμβαση των Γάλλων Πολιτών για το Κλίμα, που δημιούργησε ο γάλλος πρόεδρος το 2019, είχε προτείνει μάλιστα την κατάργηση των αεροπορικών συνδέσεων σε προορισμούς που εξυπηρετούνται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Η διαδικασία απογείωσης και προσγείωσης ενός αεροσκάφους είναι εξόχως ενεργοβόρα γι’ αυτό και οι μικρές σε διάρκεια πτήσεις είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, ένας επιβάτης αυτοκινήτου (που μεταφέρει τέσσερα άτομα) επιβαρύνει το περιβάλλον με 158 γραμμάρια, ενώ ένας επιβάτης τρένου μόνο με 14 γραμμάρια.
Εξάλλου μελέτη της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας έδειξε ότι ένας αεροπορικός επιβάτης επιβαρύνει με ένα τόνο CO2 το περιβάλλον κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με επιστροφή που πραγματοποιεί από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ποσότητα CO2 που αντιστοιχεί στη μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε Γάλλου για τη θέρμανση του σπιτιού του.
tovima.gr