-Ακόμα κι αν ο υπολογισμός που έκανε ο Κώστας Κατσιμίγας, περιφερειακός σύμβουλος και επικεφαλής του συνδυασμού «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», για την σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και με την Θράκη, μέσω των αστικών κέντρων των Σερρών και της Δράμας, αντί για την χάραξη που πρότεινε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.), νοτίως των λιμνών Κορώνειας και Βόλβης, μέσω της Αμφίπολης, του Αμυγδαλεώνα και της Νέας Καρβάλης, είναι χιλιομετρικά ίδιος, η θέση του μειοψήφησε στην συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Κωνσταντίνος Κοϊβέρογλου
-Οι περιφερειακοί σύμβουλοι που πλειοψήφησαν, δεν ενδιαφέρονται λιγότερο για την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας και την σύνδεση της με την Θεσσαλονίκη και τα άλλα αστικά κέντρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, σε σύγκριση με το ενδιαφέρον του Κ. Κατσιμίγα. Κατά την άποψη μας, οι περιφερειακοί σύμβουλοι που ψήφισαν θετικά την μελέτη περιβαλλοντικών όρων της χάραξης του Ο.Σ.Ε. βλέπουν το δάσος και όχι το δέντρο. Η κατασκευή σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής ταχείας μετακίνησης από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη, θα βάλει στον σιδηροδρομικό χάρτη της Ελλάδας την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Σήμερα, η Θεσσαλονίκη είναι αποκομμένη από την Θράκη, αφού το τρένο σταματάει στην Δράμα και οι επιβάτες συνεχίζουν προς ανατολάς με λεωφορείο! Είναι επιτακτική ανάγκη, επομένως, να κατασκευαστεί μία καινούργια γραμμή, η οποία θα ενώσει την Θεσσαλονίκη, το κέντρο της βόρειας Ελλάδας, με το τμήμα που βρίσκεται ανατολικά.
-Η αρχαία Εγνατία οδός, αν δεν κάνουμε λάθος, δεν διέσχιζε τα εδάφη της Δράμας, των Σερρών και του Κιλκίς. Ο αυτοκινητόδρομος, επίσης, δεν διέρχεται από τα προαναφερθέντα αστικά κέντρα. Γιατί, επομένως, η «σιδηροδρομική Εγνατία» να συμπεριλάβει το Κιλκίς, τις Σέρρες, την Δράμα; Δεν πρόκειται για «τοπικιστική» άποψη, αλλά έτσι είναι η γεωγραφία. Δεν αμφιβάλλουμε ότι είναι τεχνικά εφικτό, να συμπεριληφθούν οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας σε μία καινούργια σιδηροδρομική γραμμή, αλλά αυτή η γραμμή δεν θα είναι «σιδηροδρομική Εγνατία».
-Κανένας δεν επιθυμεί τον «ακρωτηριασμό» της Δράμας από την υπόλοιπη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Ωστόσο, όταν ορισμένοι επικαλούνται την ενδοπεριφερειακή συνεννόηση, πρέπει να την εννοούν στην πράξη. Για παράδειγμα, οι τοπικοί άρχοντες της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, με επικεφαλής τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη, έχουν προτάξει ως μείζονος σημασίας έργο, για την οδική σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού και την πρόσβαση στην Θεσσαλονίκη, την κατασκευή του δρόμου Δράμα-Αμφίπολη και όχι τον κλειστό αυτοκινητόδρομο Δράμα-Καβάλα (Ε61). Τα δύο οδικά τμήματα, δεν έχουν μεγάλη χιλιομετρική διαφορά, ενώ ο κλειστός αυτοκινητόδρομος Δράμα-Καβάλα μπορεί να κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
-Ο δρόμος Δράμα-Αμφίπολη αποτελείται από δύο τμήματα και χρειάζεται την συνεργασία δύο Περιφερειών για να κατασκευαστεί. Της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία υπάγεται η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών. Γιατί, λοιπόν, οι Καβαλιώτες να συμφωνήσουν στην χάραξη καινούργιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα διέρχεται από τις Σέρρες και την Δράμα;
k-tipos.gr
sidirodromikanea