Η
νομική επιστήμη ελέγχει αν ένας δημόσιος λειτουργός επιτελεί σωστά τα καθήκοντά
του εάν πράττει για την υπηρεσία του ότι θα έκανε και για το σπίτι του.
Στην
Ελλάδα το έργο το έχουμε δει πολλές φορές. Τι κι αν η διαφορά ενός έξυπνου από
έναν ηλίθιο είναι ότι ο μεν ηλίθιος (ή ο σκοπίμως ενεργών κακόβουλα) κάνει κάθε
φορά τα ίδια λάθη (με το αζημίωτο), ενώ ο έξυπνος κάνει τα ίδια.
Για
να εστιάσουμε σε κάποιες από τις καταργημένες σιδηροδρομικές γραμμές σήμερα:
1. Σιδηροδρομική γραμμή Αγίων Αναργύρων – Άνω Λιοσίων –
Ελευσίνας – Ασπροπύργου – Μεγάρων (και εσχάτως έως Ισθμού Κορίνθου)
2. Σιδηροδρομική γραμμή Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας
3. Σιδηροδρομική γραμμή Βελεστίνου Φαρσάλων – Παλαιοφαρσάλου
4. Σιδηροδρομική γραμμή Διυλιστηρίων ΕΚΟ – Ωραιοκάστρου –
Ανθούπολης – Λαγυνών – Αγίου Βασιλείου
5. Σιδηροδρομική γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου
6. Σιδηροδρομική γραμμή Καβασίλων – Κυλλήνης
7. Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας – Καλαμάτας Λιμένος
8. Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκας – Γρεβενών
9. Σιδηροδρομική γραμμή Καλίνδοιας – Πολυκάστρου
10. Σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Λιοσίων (Αγίων Αναργύρων – Νέας
Ιωνίας – Νέου Ηρακλείου – Μεσογείων – Λαυρίου)
11. Σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνης – Σιάτιστας
12. Σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Άργους – Τρίπολης –
Καλαμάτας
13. Σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί – Λαυρίου
14. Σιδηροδρομική γραμμή Μυρίνης – Λιμένος Αμφίπολης
15. Σιδηροδρομική γραμμή Νέων Πόρων – Πλαταμώνα
16. Σιδηροδρομική γραμμή Πάτρας – Πύργου – Κυπαρισσίας –
Καλαμάτας
17. Σιδηροδρομική γραμμή light – rail Πειραιά – Κερατσινίου –
Περάματος
18. Σιδηροδρομική γραμμή Σαρακλή (Μικρού Περιβολακίου) –
Σταυρού – Τσαγιεζίου (Ασπροβάλτας)
19. Σιδηροδρομική γραμμή Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου – Άνω
Λεχωνίων
20. Σιδηροδρομική γραμμή Σκύδρας – Αριδαίας και άλλες
Σε
πόσες σιδηροδρομικές γραμμές επιχειρούν (ή προσποιούνται τελωσπάντων ότι θέλουν
να επαναδραστηριοποιηθούν) το Υπομεδί με τις εν Ελλάδι σιδηροδρομικές εταιρίες
και μέχρι στιγμής αυτό έχει καταστεί αδύνατο; Το πλέον τρανταχτό παράδειγμα
είναι η μήκους μόλις έξι χιλιομέτρων σιδ/κή γραμμή Ισθμού – Λουτρακίου.
Υποτίθεται ότι έχει εγκατασταθεί εργολάβος, τα έργα εκεί εκτελούνται…
«κανονικά» και λογικά θα πρέπει να πλησιάζουμε στο πέρας των εργασιών σύμφωνα
με την σύμβαση έργου η οποία προέβλεπε χρόνο παράδοσης του έργου σε 18 μήνες!
Που βρίσκεται το έργο όμως; Στο απόλυτο μηδέν! Γιατί; Διότι ο ΟΣΕ έπαυσε εκεί
την κυκλοφορία των τρένων, οι γύρω κάτοικοι προέκτειναν τις αυλές και τους
φράχτες τους μέχρι την εγκαταλειμμένη σιδ/κή γραμμή και τώρα η υπόθεση φτάνει
στα δικαστήρια με πιθανότητα ακύρωσης του έργου(;)
Τα
ίδια και με τη Σιδηροδρομική γραμμή light – rail Πειραιά – Κερατσινίου –
Περάματος. Οι ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι ΗΣΑΠ εγκατέλειψαν την ιδιοκτησία της
πολύτιμης αυτής σιδ/κής γης. Τώρα που το Αττικό Μετρό και η θυγατρική της Τραμ
Α.Ε. θέλει να επεκταθεί προς Κερατσίνι – Πέραμα δεν μπορεί να το κάνει και
πρέπει ο δυστυχής Ελληνικός Λαός να ξαναφορτωθεί με δάνεια για απαλλοτριώσεις
γης η οποία ανήκε πριν στον ΗΣΑΠ, ο οποίος τη χάρισε τζάμπα και τώρα κάποιοι οι
οποίοι την ιδιοποιήθηκαν ζητούν εξαρχής αποζημιώσεις κ.ο.κ.
Τα
ίδια και με τη σιδ/κή γραμμή Σαρακλή – Σταυρός από την οποία θέλει να περάσει η
σιδ/κή Εγνατία. Υποτίθεται ότι η ζώνη της γραμμής ανήκει στην (τέως) Κτηματική
Εταιρία του Δημοσίου αλλά και η ίδια δεν γνωρίζει, έχει χαθεί ο φάκελος και
ξανά ο ίδιος φαύλος κύκλος δάνεια, χρέη, αποζημίωση, πλήρωνε δύστυχε Έλληνα
ώστε κάποιοι να γίνονται τζάμπα πλούσιοι κ.ο.κ.
Και
πάμε τώρα στο προκείμενο. Ο πολύ καλός ιστότοπος μας ενημέρωσε ότι επιτεύχθηκε
το «χρόνιο αίτημα των Πλαταμώνων» να φύγει, να εξοβελιστεί η «γραμμή του
θανάτου» από τον τόπο τους, δηλαδή επιτεύχθηκε χθες ο αποχαρακτηρισμός της
σιδ/κής γραμμής: https://sidirodromikanea.blogspot.com/2021/04/blog-post.html και https://sidirodromikanea.blogspot.com/2021/03/blog-post_128.html . Τώρα ποιοί ήταν εκείνοι οι Πλαταμώνες και εκείνες οι
Πλαταμώνισσες οι οποίες επιθυμούσαν να γίνει ο τόπος τους ένα απόλυτο χάος από
τα άπειρα παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ των Λαρισαίων και των Δυτικοθεσσαλών οι
οποίοι θα επιθυμούσαν να κάνουν το μπανάκι τους στους Νέους Πόρους και τον
Πλαταμώνα και σε τι ακριβώς θα τους ενοχλούσε να έρχονται μαζικά με το τρένο,
χωρίς τις χαοτικές καταστάσεις με τα αυθαίρετα παρκαρισμένα ΙΧ, να έρχονται και
να φεύγουν οικονομικά, με άνεση και κυρίως με ασφάλεια, ειλικρινά πως και που
εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους από τον αποχαρακτηρισμό της σιδ/κής γραμμής
ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω. Εύχομαι μόνο να μην το μετανιώσουν! Όσο για
τους ανθρώπους του σιδηροδρόμου τι να γράψω; «Και
εχθροί του ανθρώπου οι οικιακοί αυτού», Ματθαίου 10ο
κεφ., 36ος στίχος, ή αλλιώς «εχθροί του σιδηροδρόμου» οι άνθρωποι που
διορίστηκαν για να τον υπηρετούν. Η «αρά της όρνιθος», η «κατάρα της κότας» που
λένε και οι Κινέζοι. Κρίμα.
Με εκτίμηση,
Σ. Βενέτης
sidirodromikanea