Το δεύτερο τρένο που μεταφέρει Βόριο αναχώρησε την Τουρκία την Παρασκευή για την Κίνα, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Φατίχ Ντόνμεζ, εν μέσω εντατικών προσπαθειών τους τελευταίους μήνες για ενίσχυση του σιδηροδρομικού εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών. Η αμαξοστοιχία που αποτελείται από 50 εμπορευματοκιβώτια Βορίου σηματοδοτεί το τέταρτο φορτηγό τρένο με προορισμό την Κίνα από τον Δεκέμβριο.
Η Eti Maden, η επίσημη εταιρεία εξόρυξης της Τουρκίας και σημαντικός προμηθευτής Βορίου, πραγματοποιεί τη δεύτερη σιδηροδρομική αποστολή της στην Κίνα σε συνεργασία με τους τουρκικούς κρατικούς σιδηροδρόμους (TCDD), δήλωσε ο Ντόνμεζ. Η εταιρεία εξήγαγε προηγουμένως βόριο διεθνώς δια θαλάσσης.
Το τρένο μεταφέρει εξευγενισμένα προϊόντα βορίου, τα οποία παράγονται στην κεντρική επαρχία του Εσκίσεχίρ και θα κατευθυνθούν προς το Ξιάν, την πρωτεύουσα της επαρχίας Σανχί στην κεντρική Κίνα.
Το πρώτο τρένο μετέφερε 42 εμπορευματοκιβώτια βορίου και ακολούθησε τη Διαδρομή Διεθνούς Διαμετακόμισης Trans Caspian του Μεσαίου Διαδρόμου μέσω του σιδηροδρόμου Baku-Tbilisi-Kars (BTK) και έφτασε στον προορισμό του τον Φεβρουάριο.
Η γραμμή BTK συνδέει την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν Μπακού στην Κασπία Θάλασσα με την ανατολική μεθοριακή πόλη της Τουρκίας, Καρς μέσω της πρωτεύουσας της Γεωργίας, την Τιφλίδα.
«Η Eti Maden θα κάνει μια επιτυχημένη στρατηγική μετάβαση στην κινεζική αγορά με εναλλακτικές λύσεις όπως ο σιδηρόδρομος, εκτός από τις παραδοσιακές θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο Ντόνμεζ. Η αποστολή μέσω σιδηροδρόμου προς την Κίνα μειώνει τη μεταφορά από το προηγούμενο θαλάσσιο ταξίδι 45-60 ημερών σε μόλις 15-20 ημέρες.
Η Κίνα έχει γίνει μια βασική εξαγωγική αγορά εξόρυξης για την Τουρκία, με 5,8 εκατομμύρια τόνους το 2020.
Παρά τις δυσκολίες το 2020, ο Ντόνμεζ τον Ιανουάριο είπε ότι η Τουρκία κατόρθωσε να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαίος παίκτης στον παγκόσμιο τομέα βορίου, προμηθεύοντας το 57% της παγκόσμιας ζήτησης και φτάνοντας 1,73 εκατομμύρια τόνους σε πωλήσεις βορίου παγκοσμίως.
Το τρένο εκτιμάται ότι καλύπτει συνολική απόσταση περίπου 7.792 χιλιομέτρων σε όλη την Τουρκία, τη Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κασπία Θάλασσα και το Καζακστάν πριν φτάσει στο Ξιάν. Το πρώτο τρένο που μετέφερε αγαθά από την Τουρκία στην Κίνα ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη στις 4 Δεκεμβρίου και κάλυψε απόσταση 8.693 χιλιομέτρων. Περνούσε κάτω από το Βόσπορο μέσω της σήραγγας Μαρμαρά της Κωνσταντινούπολης και ακολούθησε το Trans Caspian East-West Middle Corridor μέσω του σιδηροδρόμου BTK.
Το ταξίδι περιελάμβανε περισσότερα από 2.300 χιλιόμετρα στην Τουρκία, 220 χιλιόμετρα στη Γεωργία, 430 χιλιόμετρα στο Αζερμπαϊτζάν, 420 χιλιόμετρα πέρα από την Κασπία Θάλασσα, 3.200 χιλιόμετρα στο Καζακστάν και 2.100 χιλιόμετρα στην Κίνα. Έφτασε στο Ξιάν στις 19 Δεκεμβρίου.
Ένα δεύτερο τρένο με προορισμό την Κίνα αναχώρησε στις 20 Δεκεμβρίου, με 1400 ψυγεία σε 42 εμπορευματοκιβώτια.
Τον Νοέμβριο του 2019, σε μια ιστορική στιγμή, η Άγκυρα έστειλε το πρώτο τρένο που αναχώρησε για την Κίνα και την Ευρώπη περνώντας κάτω από το Βόσπορο μέσω της σήραγγας Μαρμαρά, σηματοδοτώντας την πραγματοποίηση του ονείρου «Σιδηρόδρομος του Μεταξιού». Το China Express Railway συνέδεσε απευθείας την Πράγα της Τσεχικής Δημοκρατίας με το Ξιάν μέσω της Τουρκίας.
viadiplomacy.gr