Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Πάτρα - Τρένο: «Μόνο 60εκ. € παραπάνω θέλει η απόλυτη λύση» λέει ο Δήμος.

«Είναι η τελευταία προσπάθεια…» είπε ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, στη χθεσινή ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου για το σύγχρονο τρένο, αναφερόμενος στην υπογειοποίηση του τμήματος Ρίο-Κανελλοπούλου και στην προσπάθεια του Δήμου να πείσει το υπουργείο Υποδομών ότι το επιπλέον έργο μπορεί να γίνει.

ΚΡΙΤΙΚΗ

«Μην ελπίζουν ότι θα κάνουμε ένα βήμα πίσω επειδή το τρένο πρέπει να φτάσει στο λιμάνι…» είπε ο Κ. Πελετίδης στην δευτερολογία του. Απαντώντας στην κριτική που δέχθηκε, κυρίως από την Ωρα Πατρών του Γιώργου Ρώρου, για «φιλική» στάση της δημοτικής αρχής έναντι το Κ. Καραμανλή, ο δήμαρχος επιχείρησε να εκθέσει την δημοτική παράταξη. Πώς; Παρουσίασε απόσπασμα του προεκλογικού προγράμματος της παράταξης που τασσόταν υπέρ της υπογειοποίησης μόνο στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

ΑΝΟΙΚΤΟ

Ο Κ. Πελετίδης επανέλαβε ότι το ζήτημα σκαλώνει στην ανεύρεση χρηματοδότησης και στην ουσία παραμένει ανοικτό, καθώς θα ακολουθήσει νέα συνάντηση του δήμου με την ΕΡΓΟΣΕ. Για τον υπουργό Κώστα Καραμανλή είπε ότι έχει εκφράσει την πολιτική βούληση να γίνει το έργο, προκαλώντας τη διαπίστωση μεγάλου τμήματος της αντιπολίτευσης ότι ο δήμαρχος είναι πρωτόγνωρα ανεκτικός και ήπιος έναντι του κυβερνητικού στελέχους.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

Σύμφωνα με τον Κ. Πελετίδη, ο υπουργός δεν απέρριψε την συζήτηση για υπογειοποίηση του διεκδικούμενου τμήματος αλλά το εξάρτησε από τον οικονομικό παράγοντα. Πρόσθεσε ότι η δημοτική αρχή προτίμησε στην πρόσφατη συνάντηση με τον Κ. Καραμανλή να αφήσει το θέμα ανοικτό, αφενός επειδή δεν μπορούσε να λυθεί εκείνη τη στιγμή και αφετέρου για να μην αυτοπαγιδευτεί ο δήμος σε πτυχές που θα τη δέσμευαν σε βάρος των διεκδικήσεων της πόλης. Εκτίμησε ότι το ζήτημα είναι πολιτικό και αν η κυβέρνηση το πάρει απόφαση μπορεί να προχωρήσει το έργο, αφού «δεν θέλει δισεκατομμύρια».

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

Στο ζήτημα του κόστους αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Χρήστος Κορδάς, ο οποίος μετείχε στη συνάντηση με τον υπουργό. Οπως είπε, ο Δήμος ανάτρεξε σε προμελέτες και μελέτες, καθώς και σε μηχανικούς με εμπειρία στα σιδηροδρομικά έργα. Το αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζει ο δήμος, είναι ότι το διαφορικό κόστος για την υλοποίηση της πρόσθετης υπογειοποίησης υπολογίστηκε στα 60 εκατ. €. «Δεν θα αφήσουμε να περάσει αλλιώς το τρένο από την Πάτρα», εκτός από υπογειοποιημένα, είπε ο Θόδωρος Τουλγαρίδης της παράταξης Πελετίδη.

ΓΡ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γρηγόρης Αλεξόπουλος υπενθύμισε, ήπια και ευγενικά, τις παλαιότερες ανακοινώσεις της δημοτικής αρχής (σε αντίθεση με τις πρόσφατες) και υποστήριξε πως το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι καλύτερο αν στις συναντήσεις με τον υπουργό μετείχαν όλες οι δημοτικές παρατάξεις. Εστω και αν αυτό μπορεί να προκαλεί την αντίδραση του υπουργού, όπως ανέφερε (εννοούσε ότι αυτό συνέβη σε παλαιότερη συνάντησή τους).

Ν. ΠΑΠΑΔΗΜΑΤΟΣ

Ο Νίκος Παπαδημάτος της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» χαρακτήρισε θετικό βήμα ότι επισημοποιήθηκε η υπογειοποίηση της γραμμής. Εκτίμησε όμως ότι ο χρόνος λειτουργεί σε βάρος αυτού που διεκδικεί και πρότεινε να «κλειδώσει» η πόλη την χάραξη που προτάθηκε για να μην μπλέξει το τρένο σε περιπέτειες και να συνεχίσει τη διεκδίκηση. Παράλληλα, επισήμανε ότι πρέπει ο Δήμος να δείξει ενδιαφέρον και στο τμήμα του έργου από την Ροδινή μέχρι το Ρίο που παρουσιάζονται προβλήματα στην εργολαβία.

Την εκτίμηση ότι υπάρχει κίνδυνος για την κατασκευή του σιδηροδρομικού έργου εξέφρασαν και οι Χρήστος Πατούχας (Ανυπότακτη Πολιτεία) και Θεόδωρος Ντρίνιας (Κοινοτικόν).

Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου

«Ολότελα παράλογο» χαρακτηρίζει η διαδικτυακή ομάδα «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου» το αίτημα του Δήμου Πατρέων για υπογειοποίηση και του τμήματος από έξοδο Ρίου μέχρι την Κανελλοπούλου. Τα μέλη της ζητούν από το υπουργείο Υποδομών να ολοκληρώσει τον διάλογο και να προκηρύξει το έργο.

ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙ

Σε ανάρτηση που έκανε η ομάδα θεωρεί ότι ακόμα και για τον σχεδιασμό των 5,16 χλμ υπογειοποίησης που περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών είναι αμφίβολη η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία έχει δηλώσει ότι δεν σκοπεύει να χρηματοδοτήσει έργο μετρό στην Πάτρα.

ΑΞΙΩΣΕΙΣ

«Εάν γίνουν αποδεκτές οι αξιώσεις Πελετίδη, η υπογειοποίηση στην Πάτρα θα φτάσει τα 8 χλμ. και μάλιστα με μεγαλύτερες τιμές μονάδας κόστους ανά χιλιόμετρο, αφού η διατομή και οι διαστάσεις των σηράγγων και των υπόγειων σταθμών στην περίπτωση υπεραστικού και προαστιακού σιδηροδρόμου είναι μεγαλύτερες από ό,τι για την περίπτωση του μετρό που έχει μικρότερο περιτύπωμα και επίγεια ηλεκτροδότηση.

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ

Επίσης, οι «Φίλοι του Προαστιακού» εκτιμούν ότι η πολιτεία έχει εξαντλήσει κάθε όριο καλής θέλησης στη δημόσια διαβούλευση για το καλό της τοπικής κοινωνίας και πλέον «καλείται να ολοκληρώσει αυτό τον διάλογο που στην ουσία έχει καταντήσει μονόλογος κουφών από την άλλη πλευρά και να οριστικοποιήσει τον σχεδιασμό της, προχωρώντας άμεσα σε δημοπράτηση του έργου και να μην χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος αλλά και η κοινοτική χρηματοδότηση…».

«ΕΞ ΟΝΟΜΑΤΟΣ»

Προτείνει, εάν απαιτηθεί, «να επιβάλει τη νομιμότητα με όποιο τρόπο χρειαστεί» θεωρώντας ότι προέχει το δημόσιο συμφέρον. «Με τα λεφτά που θα κοστίσει η υπογειοποίηση στα χωράφια και τα εξοχικά προάστια των Μποζαϊτίκων και του Καστελλόκαμπου, μπορεί κάλλιστα να φτιαχτεί μια υπερσύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή και στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, βγάζοντας την Ηλεία από την σιδηροδρομική και συγκοινωνιακή απομόνωση στην οποία έχει περιέλθει από δεκαετίας» αναφέρει η ομάδα στην παρέμβασή της και ζητάει «να πάψουν κάποιοι στην Πάτρα να μιλάνε εξ ονόματος του… λαού».

ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Επιπλέον, η διαδικτυακή ομάδα παραθέτει αεροφωτογραφία του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Ρώμης «με την πολύ μεγάλη επιφανειακή δέσμη των γραμμών του, στην καρδιά του ιστορικού κέντρου» της ιταλικής πρωτεύουσας.


pelop.gr
sidirodromikanea





Του Μιχάλη Βασιλάκη