Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

Προτάσεις καινοτομίας από την Thales στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η γαλλική πολυεθνική Thales πραγματοποίησε πρόσφατα συνέντευξη Τύπου με θέμα, «Καινοτομία στις σιδηροδρομικές μεταφορές: Από τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων έως την τεχνολογία ψηφιοποίησης».

Του Φράνκι Γιουντ

Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Thales, συστήματα εδάφους, Amaury Jourdan, φιλοξένησε το συνέδριο στις 22 Μαρτίου και συζήτησε πολλά θέματα σχετικά με την ψηφιοποίηση της σιδηροδρομικής βιομηχανίας.
Η εισαγωγή όλο και περισσότερων ψηφιακών τεχνολογιών στη σιδηροδρομική βιομηχανία μεταμορφώνει τις λειτουργίες, δημιουργεί ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους επιβάτες και προσφέρει νέους τρόπους για να λειτουργήσει η βιομηχανία. Η εισαγωγή αυτών των νέων τεχνολογιών όχι μόνο μπορεί να βελτιώσει την κινητικότητα αλλά και να μειώσει το κόστος που θα ενισχύσει τη συνολική ελκυστικότητα των σιδηροδρόμων για τους επιβάτες.
Ο Thales εξέτασε τη σημασία της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και τις τρέχουσες και μελλοντικές ψηφιακές λύσεις της για τη σιδηροδρομική βιομηχανία. Το συνέδριο παρουσίασε τεχνολογία που επιτρέπει την παρακολούθηση της πυκνότητας των επιβατών σε πλατφόρμες, πιο πράσινη οδήγηση για τους σιδηροδρομικούς φορείς και τα βήματα που λαμβάνονται για την ένταξη αυτόνομων αμαξοστοιχιών.

Αυτόνομα τρένα

Τα αυτόνομα οδικά οχήματα όπως αυτά που βρίσκονται υπό ανάπτυξη από την Tesla βρίσκονται στα πρόθυρα αποδοχής. Νέες εξελίξεις στην αυτόνομη τεχνολογία διερευνούνται τώρα στη σιδηροδρομική βιομηχανία, ωστόσο, είναι μια πολύ πιο αργή διαδικασία λόγω ενός διαφορετικού συνόλου κανόνων και κανονισμών που ισχύουν για εκείνους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τεχνολογία των τρένων. Αυτό έχει δει τον Thales να εργάζεται επί του παρόντος σε τεχνολογία για την αγορά που δεν απαιτεί τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης . Ωστόσο, η εταιρεία εργάζεται επί του παρόντος σε μια λύση που αποκαλεί αξιόπιστη AI.
Ο Jourdan εξήγησε: «Ο Thales εργάζεται επί του παρόντος σε αυτό που αποκαλούμε αξιόπιστο AI, όπου αύριο θα μπορούσαμε [ή] να χρησιμοποιήσουμε τεχνητή νοημοσύνη σε συστήματα ασφαλείας, αλλά σήμερα δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό επειδή έχουμε πολύ, πολύ αυστηρούς κανόνες και κανονισμούς.»
Για την επίτευξη της αυτονομίας της αμαξοστοιχίας, θα πρέπει να συμπεριληφθούν αισθητήρες τεχνολογίας αμαξοστοιχίας για την ενημέρωση της αμαξοστοιχίας σχετικά με την κατάσταση, η οποία θα μπορούσε να κοινοποιηθεί μέσω δορυφόρου. Για να διασφαλιστεί η τήρηση των μέτρων ασφαλείας, η αμαξοστοιχία θα πρέπει επίσης να διαθέτει πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή της, πληροφορίες για την ασφάλεια των επιβατών και το περιβάλλον.
Ο Thales διεξάγει δοκιμές αυτής της τεχνολογίας με οργανισμούς συμπεριλαμβανομένου του SNCF στη Γαλλία, δήλωσε ο Jourdan: «Κάνουμε ήδη τις πρώτες δοκιμές, για παράδειγμα με το SNCF στη Γαλλία [και] με έναν χειριστή στη Γερμανία. Αυτήν τη στιγμή κάνουμε δοκιμές με αισθητήρες και πώς μπορούμε στην πραγματικότητα να αυτοματοποιήσουμε περισσότερο με αυτοπεποίθηση τη λειτουργία των βασικών αμαξοστοιχιών. "
Ο Thales πιστεύει ότι μέχρι το 2025 η αυτονομία των βασικών τρένων θα είναι μια πλήρως διαθέσιμη λειτουργία.

Τεχνολογία πυκνότητας επιβατών

Οι συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε την καθημερινή μας ζωή δραματικά όταν πρόκειται για την ένταξη της κοινωνικής απόστασης, της μάσκας και της συχνής απολύμανσης.
Η σημασία της διατήρησης της κοινωνικής απόστασης σε ένα περιβάλλον σταθμού είναι το κλειδί για τη διασφάλιση όχι μόνο της ασφάλειας των επιβατών αλλά και της ασφάλειας των επιβατών. Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τον Thales γνωστό ως DIVA - ένας αλγόριθμος ανίχνευσης πλήθους - βοηθά τους επιβάτες να αποφύγουν τις πολυσύχναστες περιοχές εντός του σταθμού, καθώς και να παρέχουν στους μεταφορείς πληροφορίες, προβλέψεις και ειδοποιήσεις.
Η τεχνολογία λειτουργεί χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες κάμερες CCTV που βρίσκονται μέσα και γύρω από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς χρησιμοποιώντας αλγόριθμους όρασης υπολογιστή. Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και χαρτών θερμότητας για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την πυκνότητα των επιβατών για τους επιβάτες και τους εργαζομένους.
Ένας τρόπος με τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία είναι να παρέχει καθοδήγηση επιβατών σε πλατφόρμες. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα CCTV, το DIVA μπορεί να δείξει στους επιβάτες που περιμένουν σε πλατφόρμες ποιες άμαξες του τρένου που πλησιάζουν είναι λίγο πολύ. Αυτές οι πληροφορίες είναι κωδικοποιημένες με χρώμα - πράσινο για χαμηλό, κίτρινο για μεσαίο και κόκκινο για υψηλό - για να επιτρέπουν την κοινωνική απόσταση και την ασφάλεια των επιβατών ενώ ταξιδεύετε μέσω τρένου.
Η τεχνολογία επιτρέπει επίσης την παρακολούθηση πλατφορμών τρένων. Το προσωπικό των σταθμών πρέπει να είναι σε θέση να παρακολουθεί το πλήθος γρήγορα και εύκολα για να διασφαλίσει ότι οι επιβάτες τηρούν την κοινωνική απόσταση. Το DIVA παρέχει χάρτες πυκνότητας ζωντανών δικτύων που δείχνουν στους υπαλλήλους το επίπεδο πυκνότητας επιβατών κάθε περιοχής σταθμών. Το σύστημα χρωματικής κωδικοποίησης του κόκκινου, του κίτρινου και του πράσινου χρησιμοποιείται ξανά για να δείξει τα όρια πυκνότητας που μπορούν να ρυθμιστούν εκ των προτέρων πριν από την εγκατάσταση της τεχνολογίας.
Αυτή η παρακολούθηση της πυκνότητας των επιβατών θα επιτρέψει επίσης στους αερομεταφορείς να καθορίσουν πόσα τρένα θα χρειαστούν να εκτελέσουν.
"Αυτή η δυναμική προσαρμογή της υπηρεσίας μεταφοράς σας στη ζήτηση επιβατών είναι κάτι που είναι αρκετά δελεαστικό για τους χειριστές να βελτιώσουν το οικονομικό επιχειρηματικό τους μοντέλο."
Ο Jourdan εξήγησε: «Οι αερομεταφορείς μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των μετρό ή να μειώσουν τον αριθμό των μετρό προκειμένου να αντιμετωπίσουν την υψηλή ζήτηση κίνησης ή τη μείωση της ζήτησης κίνησης από τους επιβάτες. Αυτή η δυναμική προσαρμογή της υπηρεσίας μεταφοράς σας στη ζήτηση των επιβατών είναι κάτι που είναι αρκετά δελεαστικό για τους αερομεταφορείς να βελτιώσουν το οικονομικό τους επιχειρηματικό μοντέλο. "


GreenSpeed

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Thales παρουσίασε τη μέθοδο της βιώσιμης κινητικότητας, GreenSpeed. Αυτή η συμβουλευτική τεχνολογία οδηγού, που ελέγχεται από αλγόριθμους, ενημερώνει τον οδηγό για τον καλύτερο τρόπο οδήγησης της αμαξοστοιχίας σύμφωνα με διάφορα περιβαλλοντικά στοιχεία.
Η τεχνολογία παρακολουθεί την ταχύτητα, τις καιρικές συνθήκες και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, και σύμφωνα με τον Thales, θα μειώσει τις εκπομπές έως και 15% που ισοδυναμεί με την κατανάλωση μιας πόλης που έχει 2.000 κατοίκους το χρόνο.
Ο Jourdan επεκτάθηκε: «Το GreenSpeed ​​βοηθά βασικά τον οδηγό να επιταχύνει ή να φρενάρει το τρένο σύμφωνα με περιβαλλοντικές παραμέτρους. Θα μπορούσε να είναι ο καιρός? δεν οδηγείτε τρένο με τον ίδιο τρόπο στο βρεγμένο σαν να είναι στεγνό. Θα μπορούσε να συμβαίνει επειδή το τρένο έχει κολλήσει [και] υπάρχει κάποιο περιστατικό κάπου, έχει κολλήσει σε έναν σταθμό μπροστά σας, οπότε δεν χρειάζεται να επιταχύνετε και μετά να φρενάρετε », είπε ο Jourdan. «Το GreenSpeed ​​είναι ένα σύνολο αλγορίθμων που παρέχονται στον οδηγό χάρη σε ένα πολύ απλό, έξυπνο tablet Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον καλύτερο τρόπο οδήγησης για εκπαίδευση σύμφωνα με το περιβάλλον. "

railway-technology.com/features/thales-presents-digital-rail-solutions-innovation-in-rail-transport/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea