Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Linke Hofmann: Το στολίδι του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου ψάχνει στέγη. Εικόνες και βίντεο.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Ο ΜΟΥΣΕΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΓΙΑ 14.000 ΕΥΡΩ

Μικρά… θαύματα φαίνεται πως κάνει μια ομάδα από λάτρεις του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου λίγα χιλιόμετρα μακριά από την Λάρισα. Ο λόγος για τον Μουσειακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλίας ο οποίος αφού αναγέννησε ένα στολίδι του σιδηρόδρομου τώρα ετοιμάζεται να το στεγάσει. Όλα αυτά φυσικά με τη βοήθεια του κόσμου και το Larissanet.gr προβάλλει αυτήν την προσπάθεια.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή… Ο Μουσειακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας ξεκίνησε την δράση του το 1999 από μία μικρή ομάδα εθελοντών με μοναδικό κίνητρο την ανάδειξη της ιστορικής αυτής γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο. Για το σκοπό αυτό σαν έδρα χρησιμοποιήθηκε ο σταθμός του Βελεστίνου, λόγω ύπαρξης υποδομών (οίκημα φιλοξενίας, μηχανοστάσιο, περιστροφική πλάκα) ικανών να καλύψουν τις ανάγκες για την λειτουργία του μουσειακού μας σιδηροδρόμου. Από το 1999 έως σήμερα γίνονται αδιάκοπα εργασίες οι οποίες επικεντρώνονται ως επί το πλείστον στην σιδηροδρομική γραμμή (αντικατάσταση φθαρμένων στρωτήρων, καθαρισμός περιτυπώματος) για τη σωστή και ασφαλή χρήση της. Για το σκοπό αυτό, το 2000 αγοράστηκε από την ΔΕΗ μία μικρή δηζελάμαξα που λειτουργούσε στο βιομηχανικό δίκτυο του Αλιβερίου η οποία μεταφέρθηκε στο Εργοστάσιο Βόλου με σκοπό να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές στο σύστημα ζεύξης για την έλξη βαγονιών του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και από τότε βρίσκεται λειτουργική στον στόλο των σιδηροδρομικών οχημάτων.
Τα τελευταία χρόνια και λόγω των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, ο ρυθμός των εργασιών, καθώς και το εργατικό δυναμικό έχει μειωθεί αισθητά. Αυτές οι συγκυρίες τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν το μεγαλύτερο μέρος της σιδηροδρομικής γραμμής, κρατώντας μόνο ένα μικρό τμήμα 18.5 χιλιομέτρων από τον σταθμό του Βελεστίνου, μέχρι και το Χαλκοδόνιο, το ομορφότερο αντικειμενικά κομμάτι και το μοναδικό με ορεινό χαρακτήρα σε ολόκληρη την γραμμή.
Με την συντήρηση του προαναφερθέντος τμήματος, ξεκινάει εκ νέου μία προσπάθεια επέκτασης της λειτουργικής γραμμής προς Παλαιοφάρσαλο με πρώτο στόχο να φτάσουν στην στάση Ρήγαιο, 7 χιλιόμετρα από το Χαλκοδόνιο.


Η κορωνίδα του Στόλου

H Linke Hofmann, είναι η κορωνίδα του στόλου τους αλλά και το σημαντικότερο κομμάτι του τακτικού μουσειακού σιδηροδρόμου που προσπαθούν να δημιουργήσουν. Είναι η μοναδική σε ύπαρξη αυτοκινητάμαξα του είδους της παγκοσμίως και πλέον πρέπει να στεγαστεί. Καθώς το τραίνο δεν χωράει να στεγαστεί στο υπάρχον μηχανοστάσιο, είναι ζωτικής σημασίας η μόνιμη στέγασή του, ώστε να προστατευθεί από τα καιρικά στοιχεία και τη φθορά αλλά και από πιθανούς βανδαλισμούς και κλοπές, όπως εκείνες που το καθήλωσαν το 2013.

Γι αυτό το λόγο ξεκίνησαν την αναζήτηση 14.000 ευρώ από δωρεές.

“Η βοήθειά σας και το μεράκι μας, αναγεννούν ένα σιδηροδρομικό θρύλο. Με τη δική σας συνδρομή, το ιστορικό μας τραίνο θα αποκτήσει το δικό του «σπίτι» που θα το προστατεύει από τη φθορά και τις κλοπές που το ταλαιπωρούσαν στο παρελθόν. Κάθε ευρώ μετράει και μας φέρνει πιο κοντά στα τακτικά δρομολόγια της αυτοκινητάμαξας Linke Hofmann. Σας ευχαριστούμε!» είναι το σύνθημα.




.larissanet.gr
sidirodromikanea