Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

Κινέζικη Πρωτοχρονιά και κρασί: από την Ευρώπη στο γιορτινό τραπέζι – πώς μεταφέρεται στους Ευρασιατικούς διαδρόμους με το τρένο;

Οι εορτασμοί της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς έχουν τελειώσει. Οι γιορτές περιελάμβαναν οικογενειακά δείπνα και, ως συνήθως, κατανάλωση εύλογων ποσοτήτων αλκοόλ. Το κρασί ήταν από τα πιο προτιμώμενα προϊόντα για τους Κινέζους, και η μεταφορά του από την Ευρώπη κατέλαβε ένα σχετικά σημαντικό ποσοστό των μεταφορικών δυνατοτήτων της Ευρασίας. Ωστόσο, πώς μεταφέρεται το αλκοόλ και συγκεκριμένα το κρασί στους Ευρασιατικούς διαδρόμους με το τρένο;

Η μεταφορά αλκοόλ δεν είναι συνηθισμένη δουλειά. Αυτός ο τύπος προϊόντος μεταφέρεται συχνά με αεροπλάνα καθώς χρειάζεται σύντομα ταξίδια και ελεγχόμενες συνθήκες. Το κρασί χρειάζεται συνεχή παρακολούθηση της θερμοκρασίας και επειδή εμφιαλώνεται σε γυάλινες φιάλες, απαιτεί επίσης συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας για να φτάσει ανέπαφο στον προορισμό του.

Κίνα-Ευρώπη και κρασί

Όσον αφορά τη μεταφορά κρασιού σε μεγάλες αποστάσεις, τα τρένα Κίνας-Ευρώπης έχουν πολλά να πουν. Γαλλικό και ιταλικό κρασί, γερμανική μπύρα και κινέζικο ποτό (Wuhan, Luzhou) είναι όλα τακτικά στο τρένο. Τον Οκτώβριο του 2016, περισσότερα από 10.000 μπουκάλια γαλλικού κρασιού Μπορντό έπιασαν το CEB Express στη Λυών, ανατολικά και έφτασαν στο Γουχάν σε μόλις 16 ημέρες. Από τότε, πραγματοποιείται τακτική λειτουργία αμαξοστοιχιών κρασιού σε πολλές πόλεις.

Έχει αναφερθεί ότι πριν από αυτό το έτος, στο Διεθνές Σιδηροδρομικό Λιμάνι του Τσενγκντού των Ασιατικών και Rongjiang ευρωπαϊκών χωρών (εμπορεύματα) Περίπτερο, η αγορά γαλλικού κρασιού, σαμπάνιας και άλλων αγαθών την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς ξεπέρασε το ποσό των 100.000 γιουάν. Χάρη στην ανάπτυξη των τρένων Κίνας-Ευρώπης, οι ξένες ποικιλίες οίνου φθάνουν ολοένα και περισσότερο στην κινεζική αγορά σιδηροδρομικά, προσφέροντας σε αυτό το νέο έτος περισσότερα εξωτικά στοιχεία. Τον Οκτώβριο του 2019, το έντονο καρυκευμένο ποτό του Wuhan «Huanghelou» ταξίδεψε έξω από την Κίνα σε σιδηροδρομικές γραμμές προς την Ευρώπη για πρώτη φορά. Μέχρι το τέλος του 2020, τρένα από το Τσενγκντού μετέφεραν επίσης το περίφημο ποτό Luzhou στο εξωτερικό και προς την Ευρώπη.
Φόρμα εικόνας Wuhan Life Net

Ωστόσο, η εισαγωγή και η εξαγωγή αλκοολούχων προϊόντων εξαρτώνται από διαφορετικούς βαθμούς σε διαφορετικές χώρες και πολλά ταξίδια για τη μεταφορά κρασιού έχουν δυσκολίες. Ωστόσο, μετά την υπογραφή της Συμφωνίας Κεντρικής Ευρώπης για τις γεωγραφικές ενδείξεις, η ροή αλκοολούχων σπεσιαλιτέ και από τις δύο πλευρές των συνόρων έχει γίνει πολύ πιο εύκολη.

Συνθήκες μεταφοράς

Το μεγαλύτερο μέρος του κρασιού που ταξιδεύει μεταξύ Ευρώπης και Κίνας είναι εμφιαλωμένο. Η συσκευασία και το περιβάλλον μεταφοράς είναι δύο κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχή μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Για ένα πράγμα, με μακρές και ανώμαλες διαδρομές και διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης κατά τη μεταφορά, τα εύθραυστα γυάλινα μπουκάλια πρέπει να συσκευαστούν κατάλληλα για να αποφευχθεί η θραύση στην πορεία.

Δεύτερον, ο καιρός κατά τη διάρκεια των τρένων μπορεί να είναι απρόβλεπτος. Εάν η θερμοκρασία του δοχείου δεν είναι σταθερή και κατάλληλη, οι φιάλες πιθανότατα θα σκάσουν καθ 'οδόν με σημαντικές ζημιές. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες επηρεάζουν επίσης την ειδική συσκευασία ορισμένων κρασιών, όπως φελλό κρασιού, το οποίο μπορεί εύκολα να υποστεί βλάβη από υγρασία ή υψηλές θερμοκρασίες. Εκτός αυτού, το περιβάλλον των δοχείων δεν είναι φιλικό προς το κρασί, με υγρασία και σκουριά, που οδηγεί στην επιδείνωση του κρασιού.

Επένδυση με αλουμινόχαρτο

Η μεταφορά κρασιού πραγματοποιείται συνήθως σε παλέτες. Στα κουτιά, τα μπουκάλια ασφαλίζονται ξεχωριστά σε μοναδικές τρύπες και είναι εξοπλισμένα με βελούδινα μαξιλάρια ή θερμαντικό υλικό για να αντιμετωπίσουν πιθανές δονήσεις και αλλαγές θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Επιπλέον, η ασφάλιση των προϊόντων με ιμάντες ή στύλους μπορεί να παρέχει επιπλέον προστασία.

Για τη μεταφορά κρασιού σε γυάλινες φιάλες οικονομικά, οι μεταφορείς εγκαθιστούν συχνά χαρτί με επένδυση από αλουμινόχαρτο μέσα σε δοχεία ή σε μεμονωμένες παλέτες για να λειτουργήσουν ως θερμοστατική μεμβράνη. Η JF Hillebrand Group και η Embatuff, που ειδικεύονται στη μεταφορά ποτών ευαίσθητων στη θερμοκρασία, έχουν αναπτύξει ευέλικτες και προηγμένες λύσεις για την προστασία των αλκοολούχων φορτίων στην αγορά σήμερα. Οι εταιρείες μονώνουν πλήρως τα εμπορευματοκιβώτια τους και προστατεύουν τα εμπορεύματα από μακροχρόνια ή βραχυπρόθεσμη έκθεση στον ήλιο κατά τη μεταφορά, παρέχοντας παράλληλα ένα ξηρό και άοσμο περιβάλλον εμπορευματοκιβωτίων για να αποφευχθούν μούχλα ή αλλοίωση αλκοόλ.
Η εικόνα είναι ευγενική προσφορά του JF Hillebrand

Η εγκατάσταση του αλουμινίου πραγματοποιείται απλώς με το δέσιμο ιμάντων (ή ελαστικών ταινιών) σε καθεμία από τις επτά πλευρές του δοχείου εκτός από την πόρτα και στη συνέχεια τη σύνδεση και στερέωση του φύλλου στους ιμάντες έτσι ώστε το φύλλο και το εσωτερικό τοίχωμα του δοχείου να ταιριάζουν μεταξύ τους για να σχηματιστούν ένα τετράπλευρο σώμα. Για ένα εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών, χρειάζονται μόνο περίπου 10 λεπτά για να το εγκαταστήσει ένα άτομο ανεξάρτητα. Ένα δοχείο ύψους 40 ποδιών χρειάζεται περίπου 12 λεπτά και δύο άτομα για την ίδια διαδικασία. Η εφαρμογή της μόνωσης σε μεμονωμένες παλέτες ή κουτιά μπορεί να γίνει σε λίγα λεπτά.
Ο JF Hillebrand, ένας από τους προγραμματιστές αυτής της λύσης, χρησιμοποίησε αυτό το θερμο-φιλμ για να μεταφέρει κρασί από το Ντούισμπουργκ της Γερμανίας στην Κίνα. Ο Pierre Corvisier, Διευθυντής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Υπηρεσιών, λέει: «Η χρήση του μειώνει σημαντικά την αστάθεια του κιβωτίου (οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος κυμαίνονται μεταξύ 9 ° C και μέγιστου 32 ° C). Ακόμα και όταν η θερμοκρασία φτάσει στο μέγιστο, το κρασί στο μπουκάλι παραμένει μεταξύ 25/29 ° C. Επιπλέον, το σύστημα παρακολούθησης έδειξε ότι με την προστασία αυτής της επένδυσης, η συσκευασία του κρασιού δεν σπάει κατά τη διάρκεια των πιό ανώτερων τμημάτων του ταξιδιού προς το Καζακστάν και την Κίνα ».
Δεξαμενές αποθήκευσης υγρών

Ένα μέρος του κρασιού μεταφέρεται επίσης χύμα στον προορισμό του, όπου συσκευάζεται και πωλείται. Για αυτόν τον τύπο προϊόντος, η αγορά χρησιμοποιεί κυρίως δεξαμενές αποθήκευσης (Flexitanks), οι οποίες είναι δεξαμενές ειδικά σχεδιασμένες για τη μεταφορά υγρών σε δοχεία. Χάρη στην ευελιξία της Flexitank, κάθε ίντσα αποθηκευτικού χώρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά.


Σε σύγκριση με τα IBC (Intermediate Bulk Containers), τα Flexitanks μπορούν να μεταφέρουν ένα τρίτο ακόμη προϊόν και να εξασφαλίζουν ελάχιστα επιφανειακά κατάλοιπα κατά την εκφόρτωση. Ταυτόχρονα, αυτή η δεξαμενή αποθήκευσης υγρών είναι εξαιρετικά προσαρμόσιμη στο περιβάλλον, μονώνοντας αποτελεσματικά το κρασί μέσα στη δεξαμενή και το οξυγόνο έξω από τη δεξαμενή για την αποφυγή αλλοίωσης.

railfreight.com/specials/2021/03/01/chinese-new-year-and-wine-from-europe-to-the-festive-table/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea