Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο του σιδηροδρομικού διαδρόμου της Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής είναι η έλλειψη ERTMS»

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του σιδηροδρομικού διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής είναι σήμερα η έλλειψη του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου κυκλοφορίας ERTMS.
Τα σημεία συμφόρησης στο δίκτυο που εμποδίζουν τη λειτουργία εμπορευματικών αμαξοστοιχιών 740 μέτρων θα πρέπει επίσης να αντιμετωπιστούν το συντομότερο δυνατόν, λέει η Catherine Trautmann, η οποία είναι Ευρωπαία συντονίστρια του σιδηροδρομικού διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής από το 2014.

Η Catherine Trautmann κάνει αυτές τις δηλώσεις σε  συνέντευξη κατά την προετοιμασία της RailTech Europe . Εκεί θα παρουσιάσει τις σημαντικές εξελίξεις σε αυτόν τον διεθνή εμπορευματικό διάδρομο στις 30 Μαρτίου. Ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής συνδέει την Ανατολική και Δυτική Ευρώπη και εκτείνεται από το Βέλγιο και τις Κάτω Χώρες μέσω Γερμανίας, Πολωνίας, Λιθουανίας και Λετονίας με την Εσθονία.

Διασυνδεσιμότητα

Σύμφωνα με την Trautmann, η διασύνδεση μεταξύ διαφορετικών χωρών είναι μια σημαντική πτυχή που επεξεργάζεται επί του παρόντος. Η εισαγωγή του ευρωπαϊκού συστήματος ασφάλειας ERTMS θα διευκολύνει τη διέλευση των συνόρων από τα τρένα, διότι δεν υπάρχει ανάγκη αλλαγής των συστημάτων σηματοδότησης. «Συνεργάζομαι με τον συνάδελφό μου συντονιστή για να καλύψω το κενό ERTMS. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την εφαρμογή αυτού του συστήματος στο Βερολίνο και τη Βαρσοβία. " Ονομάζει επίσης το έργο Rail Baltica ως σημαντικό βήμα στην αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των διαφόρων χωρών της ΕΕ στον σιδηροδρομικό διάδρομο.
Ο διάδρομος της Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής επισημαίνεται με κόκκινο χρώμα. 

Το Rail Baltica είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στην ιστορία των κρατών της Βαλτικής. Με την εφαρμογή του τυπικού ευρωπαϊκού πλάτους τροχιάς 1.435 χιλιοστών και ERTMS, ο σιδηρόδρομος είναι ο λείπει σύνδεσμος στον σιδηροδρομικό διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής.

Η εντελώς νέα σιδηροδρομική σύνδεση 870 χιλιομέτρων θα συνδέσει την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Λετονία, την Εσθονία και, έμμεσα, τη Φινλανδία. Το Rail Baltica αποτελείται από μια ηλεκτροκίνητη πίστα, την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν τόσο τα εμπορευματικά όσο και τα επιβατικά τρένα. Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες και οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες θα μπορούν να τρέχουν σε αυτήν τη γραμμή υψηλής ταχύτητας από το 2026.

Εκτός από τρεις πολυτροπικούς τερματικούς σταθμούς στις χώρες της Βαλτικής, επτά νέοι σταθμοί επιβατών θα προστεθούν στη γραμμή Talinn, Pärnu, Riga Central, Riga Airport, Panevėžys, Kauas και Vilnius αντίστοιχα. Το έργο χρηματοδοτείται εν μέρει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνδέοντας την Ευρωπαϊκή Διευκόλυνση (CEF) με στόχο την καλύτερη σύνδεση των ευρωπαϊκών χωρών.Χάρτης Rail Baltica (γαλάζιο), που συνδέεται με το Δυτικό Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο

Προτεραιότητες σιδηροδρόμου

Σύμφωνα με την Trautmann, η προώθηση της διαλειτουργικότητας, η άρση των εμποδίων σε μεγάλες εμπορευματικές αμαξοστοιχίες και η καλύτερη σύνδεση των πόλεων στη διαδρομή με σύνδεση υψηλής ταχύτητας είναι «κορυφαίες προτεραιότητες» των εργασιών στον σιδηροδρομικό διάδρομο της Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής. «Αυτή είναι μια ευκαιρία και οι κανονισμοί των δικτύων ΔΕΔ-Μ είναι πολύ χρήσιμοι για αυτό. Ελπίζουμε ότι έως το 2030 θα έχουμε ολοκληρώσει όλα τα έργα στο διάδρομο. "

Επισημαίνει ότι η ψηφιοποίηση παίζει σημαντικό ρόλο στο έργο Rail Baltica. «Οι πελάτες θέλουν να μάθουν πού βρίσκονται τα προϊόντα τους και πότε θα φτάσουν. Η ψηφιοποίηση και τα καινοτόμα συστήματα θα διασφαλίσουν ότι η ανίχνευση αγαθών προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα για τους πελάτες. " Επειδή η Rail Baltica κατασκευάζει εντελώς νέες σιδηροδρομικές γραμμές, πιστεύει ότι είναι ευκολότερο να συμπεριληφθούν καινοτόμες λύσεις στην εφαρμογή από την αρχή.

Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων

Σύμφωνα με αυτήν, το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων είναι σημαντικό γιατί «δείχνει τι έχει να προσφέρει η σιδηροδρομική γραμμή». «Αλλάζει την αντίληψη των σιδηροδρόμων, επειδή η γνώση μοιράζεται σχετικά με τα οφέλη της. Εκτός από την καλή απόδοση του σιδηροδρόμου, είναι ένα συμβατό σύστημα μεταφορών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Είναι ένα βιώσιμο μέσο μεταφοράς, αλλά έχει επίσης κοινωνικά οφέλη. "

Εκτός από τα διάφορα έργα του διαδρόμου, πραγματοποιούνται εργασίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε κατάλληλες οδούς εκτροπής για εργασίες συντήρησης ή ατυχήματα. «Πρέπει να έχουμε διαδρομές εκτροπής που να διασφαλίζουν ότι οι εμπορευματικές μεταφορές δεν θα σταματήσουν. Οι προβλέψιμες και αξιόπιστες μεταφορές είναι ένα από τα αποτελέσματα που ελπίζουμε να επιτύχουμε στο Έτος του Σιδηρόδρομου. "

Ευρωπαϊκό Βραβείο Σιδηροδρόμων

Η Τρόουτμαν γεννήθηκε το 1951 στο Στρασβούργο της Γαλλίας και είχε μια μακρά πολιτική καριέρα. Μεταξύ 1997 και 2000, ήταν Υπουργός Πολιτισμού στη Γαλλία και μεταξύ 1989 και 1997 και 2004 και 2014 ήταν μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ήταν επίσης δήμαρχος του Στρασβούργου και πρόεδρος του λιμανιού του Στρασβούργου για αρκετά χρόνια. Το 2014 διορίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως συντονίστρια του σιδηροδρομικού διαδρόμου ΔΕΔ-Μ της Βαλτικής Θάλασσας. Το 2019 η Trautmann κέρδισε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Σιδηροδρόμων για τις προσπάθειές της στις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η Catherine Trautmann θα δώσει μια παρουσίαση στις 30 Μαρτίου κατά τη διάρκεια της RailTech Europe, η οποία θα αφιερωθεί στο Ευρωπαϊκό Έτος Rail 2021 εκείνη την ημέρα. Επίσης, η Elisabeth Werner, Διευθυντής Χερσαίων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Florian Böhn, Επικεφαλής Σιδηροδρόμων στο Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, και ο διευθύνων σύμβουλος της ProRail John Voppen θα παρουσιάσουν  αυτήν την ημέρα την δική τους θεματολογία. Επισκεφτείτε τον ιστότοπο της εκδήλωσης για περισσότερες πληροφορίες.

railfreight.com/corridors/2021/02/26/the-biggest-obstacle-of-the-north-sea-baltic-rail-corridor-is-the-lack-of-ertms/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com