Η γραμμή 15 του Shanghai Metro έκλεψε το στέμμα από το Πεκίνο για το μεγαλύτερο μετρό στον κόσμο στις 23 Ιανουαρίου.
Το μεγάλο δίκτυο της Σαγκάης έγινε λίγο μεγαλύτερο από το περασμένο Σάββατο, καθώς το σύστημα του μετρό της πόλης επεκτάθηκε για άλλη μια φορά, αλλά αυτή τη φορά με αρκετό μήκος για να μπορέσει να διεκδικήσει νόμιμα τον τίτλο ως το μεγαλύτερο σύστημα μετρό στον κόσμο.
Στις 23 Ιανουαρίου άρχισε να λειτουργεί η Γραμμή 15 του μετρό της Σαγκάης, προσθέτοντας επίσημα 42,3 χιλιόμετρα στο δίκτυο του συστήματος, για να διεκδικήσει τον τίτλο από το Πεκίνο που είχε η πρωτεύουσα του έθνους για πολλά χρόνια.
Όλο το μήκος του συστήματος φτάνει τώρα στα 743 χιλιόμετρα, εξαιρουμένων των σιδηροδρόμων Maglev και Jinshan, οι οποίοι, ενώ συνδέονται με το σύστημα, δεν αποτελούν τεχνικά μέρος του μετρό της Σαγκάης.
Στις 26 Δεκεμβρίου, η Γραμμή 18 και η επέκταση στη Γραμμή 10 άρχισαν να λειτουργούν και τα δύο, αναφέρει σιδηροδρομική εφημερίδα της Σαγκάης.
Η γραμμή 15 είναι επίσης αξιοσημείωτη επειδή η μακρύτερη γραμμή στην Κίνα λειτουργεί GoA4 (Βαθμός Αυτοματισμού 4), όπου τα τρένα μπορούν να λειτουργούν αυτόματα ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειών ανοίγματος / κλεισίματος θυρών, ανίχνευσης εμποδίων και αντίδρασης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Δεν υπάρχει προσωπικό επί του συρμού που να ασχολείται με τις τρέχουσες εργασίες τρένων.
Άλλες γραμμές μετρό που λειτουργούν GoA4 υπάρχουν, σε Dehli (Ινδία), Κουάλα Λουμπούρ (Μαλαισία), Λιλ (Γαλλία), Σάο Πάολο (Βραζιλία) και Τόκιο (Ιαπωνία). Ο Ναντζίνγκ θα συμμετάσχει επίσης σε αυτήν την επί του παρόντος αποκλειστική λέσχη GoA4 με το άνοιγμα της Γραμμής 7, ελπίζεται μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Κοιτώντας τη μεγαλύτερη εικόνα, τα πέντε μεγαλύτερα συστήματα μετρό στον κόσμο είναι όλα στην Κίνα. Το υπόλοιπο των κορυφαίων 5 ολοκληρώνεται από το Πεκίνο, το Γκουάνγκτζου, το Τσενγκντού και το Σενζέν, με τον Ναντζίνγκ να βρίσκεται στον νούμερο 9 στο πίνακα των μεγαλύτερων συστημάτων μετρό στον κόσμο.
Ωστόσο, όπως και με πολλά στατιστικά αυτού του είδους, όλα εξαρτώνται από τον τρόπο υπολογισμού τους. Η χρήση διαφορετικής μέτρησης παράγει ένα άλλο σύνολο αποτελεσμάτων συνολικά.
Η Νέα Υόρκη διατηρεί την πρώτη θέση ως σύστημα με τον μεγαλύτερο αριθμό σταθμών, στα 424. Η Σαγκάη, με 381, επομένως, έχει ακόμη κάποιο δρόμο να προχωρήσει προτού μπορέσει να πάρει αυτό το μανδύα. Η Γραμμή 14 της πόλης και η επέκταση στην υπάρχουσα Γραμμή 18 θα ανοίξουν και οι δύο αργότερα φέτος, γεγονός που θα φέρει τον συνολικό αριθμό σταθμών της Σαγκάης κοντά στη Νέα Υόρκη, στις 420.
Όσον αφορά την ετήσια ροή επιβατών, η Σαγκάη χάνει και πάλι, αυτή τη φορά στη Σεούλ. Η πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας σημείωσε 2.923644 δισεκατομμύρια ταξίδια επιβατών το 2019, σύμφωνα με τις στατιστικές μεταφορών μετρό της Σεούλ της πόλης .
Η Σαγκάη, η οποία είχε 2.834690 ταξίδια επιβατών το 2020, αναμένεται επίσης να ξεπεράσει τη Σεούλ. Όχι όμως όταν τα τμήματα του συστήματος της Σεούλ που διαχειρίζονται η Seoul Metro Line 9 Corporation και η Seoul Light Rail Transit συνυπολογίζονται, διαχωρίζονται από το μετρό της Σεούλ και λειτουργούν ως περιφερειακοί σύνδεσμοι, με μία γραμμή να έχει μήκος πάνω από 200 χιλιόμετρα. Ο αριθμός των επιβατών θα ήταν τότε πολύ υψηλότερος, όπως και το συνολικό μήκος του συνολικού δικτύου, περίπου 439,7 χιλιόμετρα μακρύτερα από τη Σαγκάη.
Φρανκ Χοσάκ
thenanjinger.com/news/nanjing-news/nice-one-shanghai-now-proud-owner-of-worlds-longest-metro
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com