Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Οδοντωτός- Οχι με «βούληση» αλλά «καθ' υπαγόρευση» η επέκταση!

Το «αμίλητο νερό» δείχνει να' χει πιει ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, για το σχέδιο επέκτασης του Οδοντωτού σιδηρόδρομου προς Αγία Λαύρα ή και Χιονοδρομικό Κέντρο, αφού φαίνεται να μην έχει λόγια και επιχειρήματα να δικαιολογήσει τον «μύθο» που δημόσια επιχείρησε να πλάσσει, περί ενός τεράστιου έργου του (!), το οποίο πέραν της ξεκάθαρης κυβερνητικής βούλησης να το χρηματοδοτήσει, ο ίδιος 2 χρόνια τώρα στο τιμόνι του Δήμου δεν φρόντισε να προετοιμάσει αρμόδιους κρατικούς λειτουργούς, επιλέγοντας έναν «τυφλό» δρόμο με σπασμωδικές επαφές και διαδικασίες.

Δεν είναι όμως μόνο η ανυπαρξία, έστω και μίας προμελέτης του έργου από τον ΟΣΕ -μέσω μιας έγκαιρης παραίνεσης του Δήμου Καλαβρύτων όπως κανείς φυσιολογικά θα περίμενε- αλλά και ο τρόπος αντιμετώπισης της -από παλιά- σχεδιασμένης επέκτασης της γραμμής του τρένου, εκ μέρους της δημοτικής αρχής του Θ. Παπαδόπουλου.

Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «Π» -για να καταδείξει και μόνο την καθυστερημένη και πρόχειρη διαχείριση του θέματος από τον δήμαρχο που τώρα επαίρεται με αναλήθειες για το μελλούμενο έργο του- η υλοποίηση του σχεδίου επέκτασης της γραμμής ήταν «στ' άγραφα» για τον ίδιο, γεγονός που αποδεικνύεται πολλαπλώς, από τα παρακάτω γεγονότα:
1) Ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος ουδέποτε, μέχρι σήμερα, ανάφερε σε ΜΜΕ, σε συνεργάτες του και κυρίως στο δημοτικό συμβούλιο, ότι το έργο θα προταθεί στο Πρόγραμμα «Τρίτσης», κάτι που θυμήθηκε ξαφνικά και όχι τυχαία. Αντιθέτως είχε προτάξει έργα όπως Μουσείο Ιστορίας, Πλανητάριο στην Μαθητική Εστία, Υδρευση, Αγροτική Οδοποιία, Αποχέτευση, Διάδρομο προσγείωσης αεροσκαφών κ.ά. Τώρα, αφού υποχρεώθηκε να ζητήσει μέσω του «Τρίτσης» 5 εκατ. ευρώ για την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής, θα αναγκαστεί κάποια από τα παραπάνω να τ' αφήσει εκτός διεκδίκησης, κάτι που μέχρι ώρας αποκρύπτει επιμελώς.
2) Ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος, όχι μόνο δεν είχε στα πλάνα του το μεγάλο έργο του Οδοντωτού, αλλά -σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Π»- του υπαγορεύτηκε η υλοποίησή του και υποχρεώθηκε να το βγάλει από το συρτάρι του, όταν του ζητήθηκε από στέλεχος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», στην ηγεσία της οποίας είχαν φροντίσει να μιλήσουν γνωστοί Καλαβρυτινοί παράγοντες της Αθήνας, βλέποντας πως με αφορμή τα κονδύλια για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση, ήταν πιθανό να προχωρήσει. Αρα ο κ. Παπαδόπουλος υποχρεώθηκε να ξεκινήσει την προσπάθεια, χωρίς κανένα υπόβαθρο, παρά μόνο την διασφαλισμένη πολιτική βούληση του ιδίου του πρωθυπουργού.

Πήγαινε για άλλα εκτός από το μεγάλο έργο...

Δύο καταγεγραμμένες πρόσφατες επαφές του δημάρχου Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλου, έρχονται, επιπροσθέτως, να καταδείξουν ότι αυτός είχε «γραμμένη» ή και ξεγραμμένη τη... γραμμή του Οδοντωτού και γι' αυτό δεν την συζητούσε ούτε βέβαια την προωθούσε καν αρμοδίως. Ειδικότερα:
1) Σε δελτίο Τύπου του Δήμου Καλαβρύτων (24 Σεπτεμβρίου 2020), σχετικό με τις συναντήσεις που είχε ο κ. Παπαδόπουλος με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θ. Κοτταρά και της ΓΑΙΑΟΣΕ Π. Νικολάου, το θέμα της επέκτασης της γραμμής είναι ανύπαρκτο. Αντιθέτως τους ζήτησε «αύξηση δρομολογίων, συντήρηση δικτύου και κτιρίων σταθμών»!
2) Σε δελτίο Τύπου του Δήμου Καλαβρύτων (28 Δεκεμβρίου 2020), σχετικό με τη συνάντηση που είχε ο κ. Παπαδόπουλος με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φ. Τσαλίδη, το θέμα της επέκτασης της γραμμής είναι επίσης ανύπαρκτο. Αντιθέτως του ζήτησε περαιτέρω τουριστική ανάδειξη του Οδοντωτού, αξιοποίηση νέων και παλαιών συρμών, συντήρηση ιστορικών κτιρίων, διεύρυνση ωραρίου λειτουργίας και υιοθέτηση καινοτόμων υπηρεσιών.
Αν από το φθινόπωρο είχε, οργανωμένα, θέσει το έργο, σήμερα ο αρμόδιος φορέας θα είχε πιο πολύ χρόνο να το εξετάσει τεχνικοοικονομικά και όχι τώρα να αναζητά τη άκρη... με ένα σκαρίφημα του 1995 και ένα αποτυπωμένο αναγκαίο κονδύλι 5 εκατ. ευρώ, που δεν προκύπτει από πουθενά, πιθανόν δεν αρκεί!

Σχόλιο της "Π" - Κρίμα, κ. Παπαδόπουλε

Αλγεινή εντύπωση, στο μεταξύ, προκάλεσε στους συνομιλητές του από τον ΟΣΕ, ο τρόπος με τον οποίο ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, καταφέρθηκε, αρχικά κατά των δημοσιογράφων που ανέδειξαν το θέμα και μετά με εμφανή εμμονή κατά της εφημερίδας «Πελοπόννησος», η οποία έγκαιρα δημοσίευσε δύο ολοκληρωμένα αφιερώματα στο ιστορικό του Οδοντωτού και της επέκτασής του, στα προβλήματα που αυτή έχει, αλλά και στην τωρινή κυβερνητική βούληση για να γίνει.
Οπως ενδεικτικά και βέβαια απαξιωτικά ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος: «Τι δουλειά έχουν οι δημοσιογράφοι στην ''Πελοπόννησο'' να μπλέκονται στα πόδια μας;», για να λάβει την απάντηση ότι «αυτοί κάνουν τη δουλειά τους κι εμείς εδώ πρέπει να κάνουμε τη δική μας δουλειά».
Εγινε δε εμφανές από τα λεγόμενά του, πως ο δήμαρχος δεν ήθελε την προβολή όσων από παλιά μέχρι και τις μέρες μας πάλεψαν και παλεύουν υπέρ του έργου, κόντρα στην προσωπική του φιλοδοξία να το παρουσιάσει ως δικό του επίτευγμα.
Είναι πραγματικά απορίας άξιον, πώς ο κ. Παπαδόπουλος -ως θεσμικός φορέας με μακρά κοινοβουλευτική και δημαρχιακή θητεία- αντιλαμβάνεται τον ρόλο των ΜΜΕ και μάλιστα μιας ιστορικής εφημερίδας που καθημερινά αλλά και από τις ένθετες εκδόσεις της για τα Καλάβρυτα, προάγει τα μικρά και μεγάλα θέματα της περιοχής, χωρίς τοπικιστικούς διαχωρισμούς και ουδέποτε εξυπηρετώντας σκοπιμότητες.
Αν ο κ. Παπαδόπουλος εκφράζεται πολιτικά και χαίρεται με το να φωτογραφίζεται σε εκκλησίες και εκδηλώσεις, μακριά από κριτική και ουσιαστική δημοσιογραφική κάλυψη των γεγονότων στον μικρότοπο που διοικεί, όπως αδίκως τον αντιλαμβάνεται, επιδιώκοντας προσωπική ασφάλεια μακριά από τα πολλά φώτα της ανεπιθύμητης και μη ελεγχόμενης δημοσιότητας, για να διοχετεύει τις εξελίξεις κατά το δοκούν, τότε και μόνο τότε δικαιολογείται η μη γόνιμη συμπεριφορά του.
Αν είναι πράγματι έτσι, ο ίδιος καλείται να το διευκρινίσει.

Κρίμα, πάντως, κ. Παπαδόπουλε.

Το «κρυφτούλι» των απαλλοτριώσεων και η αλλαγή χάραξης
Μεγάλο «αγκάθι» στην υλοποίηση της επέκτασης του Οδοντωτού σιδηροδρόμου από τα Καλάβρυτα μέχρι την Αγία Λαύρα -όπως έχει επισημάνει η «Π»- αποτελούν οι πιθανές απαλλοτριώσεις ιδιωτικών ιδιοκτησιών, ανάλογα με το πλήθους αυτών, αφού όπως κατηγορηματικά έχει επισημανθεί στον δήμαρχο από την ηγεσία του ΟΣΕ, σε περίπτωση που είναι πολλές, το έργο κολλάει και για να προχωρήσει θα απαιτηθεί τουλάχιστον μία πενταετία.
Ο Θαν. Παπαδόπουλος, όταν του τέθηκε με σαφήνεια το ερώτημα, κατά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στον ΟΣΕ, έσπευσε ν' απαντήσει αρνητικά και να διαβεβαιώσει πως «δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις».
Ντόπιοι έλεγαν στην «Π», πως απόρησαν και ρώτησαν μάλιστα τον δήμαρχο για το πώς είναι δυνατόν να έδωσε μια τέτοια διαβεβαίωση στον ΟΣΕ, για να πάρουν την ωμή απάντηση:...«για να μην σταματήσει κάθε εξέλιξη για το έργο»!
Προς έκπληξή τους, ο κ. Παπαδόπουλος τους ανέφερε όμως ότι σκέφτεται ν' αλλάξει την χάραξη της νέας γραμμής των 4 χιλιομέτρων!
> Μέχρι τώρα η νέα γραμμή επρόκειτο πιθανόν ν' ακολουθήσει την διαδρομή, μέσω παράκαμψης της πόλης των Καλαβρύτων, από τη θέση «Λύμπεη», μετά να περάσει δίπλα από το Γήπεδο και να προχωρήσει στον δρόμο κι από εκεί προς την Αγία Λαύρα, με αναγκαίες βέβαια απαλλοτριώσεις.
> Τώρα ο κ. Παπαδόπουλος διαρρέει, ακόμα σε υπαλλήλους του Τεχνικού Γραφείου του Δήμου (που έχουν το σκαρίφημα του ΟΣΕ) ότι η χάραξη θα είναι μέσα από την πόλη, κάτω από τον Γαλακτοκομικό Συνεταιρισμό Καλαβρύτων, κοντά από σπίτια, που πιθανά απαιτήσουν γενναίες απαλλοτριώσεις. Ο δήμαρχος, ακούστηκε μάλιστα να λέει πως «θα πάει να βρει ιδιοκτήτες ακινήτων για να διασφαλίσει πως δεν θα εγείρουν θέματα αποζημιώσεων».
Συνομιλητές του πάντως έλεγαν στην «Π», πως με τέτοιους χειρισμούς, που δεικνύουν «προχειρότητα και ανευθυνότητα, το έργο στο τέλος θα χαθεί».


Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
pelop.gr
sidirodromikanea.blogspot.com