Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Οι αισθητήρες μπορούν να επιλύσουν ζητήματα κατανομής βάρους στα βαγόνια σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.

Η λιθουανική εταιρεία Viezo εργάζεται σε αισθητήρες για την παρακολούθηση του βάρους των φορταμαξών. Η φόρτωση βαγονιών πολύ βαρύ από τη μία πλευρά μπορεί να οδηγήσει σε εκτροχιασμούς, κάτι που συνέβη στο παρελθόν. Όπως όλοι οι αισθητήρες της Viezo, οι αισθητήρες θα τροφοδοτούνται από τη συλλογή ενέργειας δόνησης, μια τεχνολογία με πολύ χαμηλές ανάγκες συντήρησης.

Ως πάροχος λύσεων IoT, η Viezo βλέπει μια βιώσιμη ευκαιρία να παρακολουθεί με ακρίβεια τη διανομή βάρους σε φορτάμαξες καθώς ήταν αιτία για αρκετούς εκτροχιασμούς κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Για να εγκαταστήσουν την παρακολούθηση βάρους, οι εταιρείες πρέπει να έχουν πρόσβαση σε δυσπρόσιτα μέρη, αυτό γίνεται πολύ δύσκολο και δαπανηρό με την πάροδο του χρόνου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Viezo σχεδιάζει να αναπτύξει μια πλήρως αυτοβιώσιμη λύση για την επίλυση αυτής της πρόκλησης.

Κατανομή βάρους

Ο Vytautas Jaskevicius, συνιδιοκτήτης της Viezo: «μιλήσαμε με πολλές σιδηροδρομικές εταιρείες και υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μια λύση για να δούμε αν τα βαγόνια φορτώνονται σωστά και αν η κατανομή βάρους είναι σωστή. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, είναι ένα από τα πράγματα που μπορούν να προκαλέσουν εκτροχιασμούς ». Ο λόγος για αυτό είναι ότι οι τροχοί στη μία πλευρά θα έχουν πολύ περισσότερη υποβάθμιση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε εκτροχιασμό. Είναι επίσης κακό για τα κομμάτια εάν τα βαγόνια φορτώνονται με πολύ βάρος από τη μία πλευρά.
Οι αισθητήρες πρέπει να τοποθετηθούν κάτω από το βαγόνι, κοντά στον άξονα και δίπλα στα ελατήρια. Απαιτούνται τουλάχιστον τέσσερις αισθητήρες ανά βαγόνι, αλλά οκτώ για να πάρουμε τις καλύτερες μετρήσεις, εξηγεί ο Jaskevicius. Οι αισθητήρες θα τροφοδοτούνται από την τεχνολογία συλλογής ενέργειας δόνησης που ονομάζεται PolyFilm, στην οποία η Viezo ειδικεύεται και χρησιμοποιεί επίσης για τους άλλους αισθητήρες IoT. Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα, λέει ο Jaskevicius. «Οι αισθητήρες βάρους τοποθετούνται σε αρκετά δύσκολα προσβάσιμα μέρη και η συλλογή κραδασμών είναι ιδανική για αυτό. Μετά την τοποθέτηση, δεν απαιτείται συντήρηση και αντικατάσταση μπαταρίας δαπανηρή. "

Σιδηροδρομικές λύσεις

Η παρακολούθηση και η προγνωστική συντήρηση θα διαδραματίσουν τεράστιο ρόλο στους στόχους της Ευρώπης για τη βιωσιμότητα των σιδηροδρόμων. Η πρόβλεψη συντήρησης θα βοηθήσει στη διατήρηση του τροχαίου υλικού όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και πάντα στη σιδηροτροχιά, με πολύ λίγες, προγραμματισμένες και σύντομες στάσεις για την απαιτούμενη συντήρηση. Jaskevicius: «Αυτές οι λύσεις θα βοηθήσουν τους σιδηροδρόμους να γίνουν ακόμη πιο ασφαλείς και αποτελεσματικοί από ό, τι είναι σήμερα. Οι σιδηροδρομικοί φορείς θα μπορούν να ξοδεύουν περισσότερους πόρους για άλλες προκλήσεις, καθώς η πλήρης παρακολούθηση και συντήρηση θα παρέχεται από τους παρόχους υπηρεσιών IoT. "
Δίπλα στη διανομή βάρους στις εμπορευματικές μεταφορές, η συνολική παρακολούθηση θα βοηθήσει επίσης σε τομείς όπως η παρακολούθηση του συστήματος πέδησης, η παρακολούθηση φορτίου / εμπορευματοκιβωτίων και η παρακολούθηση των καιρικών συνθηκών σε επικίνδυνες περιοχές των σιδηροδρομικών γραμμών. Η Viezo βρίσκεται σε συνομιλία με σιδηροδρομικές εταιρείες για να ξεκινήσει πιλότους για τους αισθητήρες διανομής βάρους φέτος. Στη συνέχεια, οι αισθητήρες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να δοκιμαστούν στα βαγόνια των σιδηροδρομικών πελατών. Οι αισθητήρες παρακολούθησης φρένων καθώς και ανίχνευσης περιουσιακών στοιχείων (όπως εντοπισμός εμπορευματοκιβωτίων) βρίσκονται ήδη στη μέση του αναπτυσσόμενου σταδίου και σχεδιάζονται να δοκιμαστούν γύρω στο καλοκαίρι.

railfreight.com/railfreight/2021/02/17/sensors-can-solve-weight-distribution-issues-in-rail-freight-wagons

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com