Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021

ΗIG Capital: Επενδύει στην ελληνική αγορά logistics μέσω της εταιρείας Makios.

Στην επιχείρηση ΜΑΚΙΟΣ είχε δοθεί άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικών μεταφορών στην συνέχεια ανεστάλη από την ΡΑΣ.

Σε ακόμη μία επένδυση στην ελληνική αγορά ακινήτων προχώρησε η επενδυτική εταιρεία HIG Capital (HIG), με άνω των 34 δισ. δολ. υπό διαχείριση κεφάλαια και γραφεία σε μητροπόλεις του κόσμου, από το Μαϊάμι και τη Νέα Υόρκη μέχρι το Σικάγο και το Λονδίνο.

Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το imerisia.gr, πριν λίγες ώρες, η HIG ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση της βορειοελλαδίτικης εταιρείας Makios Logistics, μέσω θυγατρικής της. Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, ωστόσο η HIG σημειώνει ότι πρόκειται για την 9η επένδυσή της στον κλάδο των κέντρων αποθήκευσης και διανομής στην Ευρώπη.

Με έτος ίδρυσης το 1927, η οικογενειακή επιχείρηση Makios Logistics βρίσκεται δίπλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται δύο αποθηκευτικά κέντρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και ένας στόλο 310 οχημάτων σε όλα τα Βαλκάνια που διαχειρίζεται εμπορεύματα χύμα ή σε container, παλέτες, κιβώτια και τεμάχια.

Η εταιρεία Makios Logistics μέσα από μια ανοδική πορεία αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες 3rd Party Logistics εταιρείες στην Ελλάδα και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα βασίζεται στο εύρος αλλά και στην ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. 

Η Makios Logistics το 2018 είχε λάβει άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών με παροχή έλξης ή/και πλήρων συρμών στο σύνολο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ωστόσο στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προχώρησε στην αναστολή της άδειας λειτουργίας ως σιδηροδρομική επιχείρηση της εταιρείας ΜΑΚΙΟΣ ΑΕ, λόγω μη έναρξης σιδηροδρομικής δραστηριότητας εντός έξι μηνών από τη χορήγηση άδειας.

Σε περίπτωση που η εταιρεία αποφασίσει εκ νέου τη δραστηριοποίησή της στις σιδηροδρομικές μεταφορές, μπορεί να επανέλθει υποβάλλοντας νέα αίτηση, αναφέρεται από τη ΡΑΣ. 

Η εταιρεία, που εξειδικεύεται στο logistics τροφίμων και διαθέτει δυο θυγατρικές σε Βουλγαρία και Ρουμανία, το 2019 σημείωσε άνοδο του κύκλου εργασιών στα 47,76 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου έναντι 42,78 εκατ. το 2018. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 2,91 εκατ. ευρώ, έναντι 2,28 εκατ. ευρώ το 2018.

Ο Riccardo Dallolio, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής της HIG Europe Realty, ανέφερε σχετικά: «Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι δύο βασικοί κόμβοι της εφοδιαστικής αλυσίδας, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και πιστεύουμε ότι ο Μακιός είναι σε θέση να κατακτήσει ένα αυξανόμενο μερίδιο των εμπορικών ροών».

Από την πλευρά του ο Στέλιος Θεοδοσίου, ανώτερο στέλεχος της HIG Europe Realty στο Λονδίνο, πρόσθεσε ότι η Makios διαθέτει ήδη υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και συστήματα και μαζί με την πρακτική επιχειρησιακή προσέγγιση της H.I.G., σχεδιάζουμε να την αναπτύξουμε σε περιφερειακό πρωταθλητή. «Αυτή η συναλλαγή είναι ένα άλλο παράδειγμα της ικανότητάς μας να δημιουργούμε προσφορές εκτός αγοράς με σημαντικές δυνατότητες προστιθέμενης αξίας», συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται ότι η HIG πριν λίγους μήνες είχε προχωρήσει και στη χρηματοδότηση της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dimand, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Δημήτρης Ανδριόπουλος. 

H HIG έχει επενδύσει σε περισσότερες από 300 επιχειρήσεις παγκοσμίως ενώ στο σημερινό της χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνονται 100 εταιρείες.

businessnews.gr