Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Ταξίδεψα από το Λονδίνο στο Παρίσι με τρένο της Eurostar. Οι εντυπώσεις μου.

Της Σάρας Σαχ

Όλο το ταξίδι μου πήγε ομαλά και βρήκα το τρένο πολύ πιο ευχάριστο από το να πετάω.

Νομίζω ότι η ευκολία ταξιδιού με τρένο συχνά παραβλέπεται, ειδικά από όπου είμαι στις ΗΠΑ. Αλλά όποτε ταξιδεύω από το Ηνωμένο Βασίλειο στην ηπειρωτική Ευρώπη, είναι ο προτιμώμενος τρόπος μεταφοράς μου.

Πήρα πρόσφατα το τρένο Eurotunnel Shuttle - που συνήθως αναφέρεται ως το τρένο "Chunnel" επειδή διασχίζει την υποβρύχια σήραγγα καναλιών - από το Λονδίνο στο Παρίσι.

Δείτε πώς πήγε το ταξίδι μου και γιατί θα επιλέγω πάντα το τρένο πάνω από ένα αεροπλάνο:
Ξεκίνησα το ταξίδι μου στο σταθμό St. Pancras, τον οποίο βρήκα υπέροχο
Σταθμό St. Pancras στο Λονδίνο. 

Ξεκίνησα το ταξίδι μου στον Διεθνή Σιδηροδρομικό Σταθμό St. Pancras του Λονδίνου , ο οποίος είναι επίσης συνδεδεμένος με τον σταθμό Kings Cross και τον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου, καθιστώντας το γρήγορο και απρόσκοπτο να φτάσω εκεί από οπουδήποτε στην πόλη.
Το εσωτερικό του σταθμού είναι αρχιτεκτονικά ενδιαφέρον.

Η αρχιτεκτονική του σταθμού είναι ένας συνδυασμός κλασικών βικτοριανών γοτθικών στυλ του 19ου αιώνα και των σύγχρονων προσθηκών από τις αρχές του 21ου αιώνα.
 
Ο σταθμός είναι καλά φωτισμένος, ευρύχωρος και εύκολος στην πλοήγηση, και υπήρχαν διάφορα μέρη για να πιάσετε ένα φαγητό πριν επιβιβαστείτε στο τρένο.

Υπήρχαν επίσης πολλά καταστήματα πολυτελείας, παρόμοια με αυτά που θα περίμενε κανείς να βρει σε έναν αφορολόγητο τερματικό σταθμό του αεροδρομίου.


Εάν χρειάζεστε ένα γρήγορο δώρο ή ένα νόστιμο κομμάτι βελγικής σοκολάτας πριν από τη βόλτα σας, ο σταθμός διαθέτει Neuhaus .

Έχω ζήσει στο Βέλγιο και ορκίζομαι αυτή τη σοκολάτα. Συνιστώ πάντα το " Suzanne ", ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας με βατόμουρο ganache.

Εάν ξεχάσατε το υλικό ανάγνωσης για το ταξίδι, μπορείτε να μετακινηθείτε στο βιβλιοπωλείο Hatchards, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την περιοχή του check in του Eurostar.

Η διαδικασία του check-in μου πήγε ομαλά και η επιβίβαση στο τρένο ήταν εύκολη

Υπάρχει ξεχωριστή ενότητα για check-in για επιβάτες Business Premier.

Είναι η υψηλότερη διαθέσιμη κατηγορία και προσφέρει την επιλογή να ελέγξετε περισσότερες αποσκευές, εκτός από ένα ζεστό γεύμα και ευρύχωρα καθίσματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής.


Οι πινακίδες για το check-in ήταν δίγλωσσες (στα αγγλικά και στα γαλλικά) και το μόνο που χρειαζόμουν για να φτάσω στο τρένο ήταν το διαβατήριό μου και η κάρτα επιβίβασης.

Μόλις έκανα check in και έφτασα με ασφάλεια, βρήκα μια θέση στο χώρο αναμονής, ώστε να μπορώ να χαλαρώσω μέχρι να φτάσει το τρένο στο σταθμό.

Όταν έφτασε η ώρα, ήταν εύκολο να φτάσετε στην πλατφόρμα (ακόμα και με αποσκευές) μέσω των μίνι κυλιόμενων σκαλών. Και υπήρχε επίσης ανελκυστήρας για επιβάτες με τραυματισμούς ή αναπηρίες.

Δεδομένου ότι ταξίδεψα εν μέσω πανδημίας κοροναϊού , υπήρχαν πολλά σημάδια που ενθάρρυναν την κοινωνική απόσταση σε όλη την πλατφόρμα.

Μετά από περίπου μια ώρα αναμονής, ήμουν σε θέση να πάω στο τρένο.

Το βρήκα πολύ πιο εύκολο από το να επιβιβαστώ σε αεροπλάνο και πολύ πιο γρήγορα.
Η καμπίνα μου ήταν ευρύχωρη και καθαρή και το τρένο προσέφερε διασκέδαση και φαγητό
 
Επέλεξα ένα εισιτήριο Premium Economy, το οποίο είναι ένα επίπεδο πάνω από την οικονομία και ένα επίπεδο κάτω από την επιχειρηματική θέση.

Με βάση τις πινακίδες, ήμουν στην πραγματικότητα σε μια ευρύχωρη καμπίνα Business Premier, απλώς δεν προσέφερε το ίδιο ζεστό γεύμα και επιπλέον επιλογές αποσκευών διαθέσιμες στους επιβάτες σε αυτό το επίπεδο.

Επέλεξα σκόπιμα ένα σόλο κάθισμα δίπλα στο παράθυρο για να βοηθήσω στην κοινωνική απόσταση.

Ήθελα επίσης να βλέπω την εξοχή γύρω μου. Το πραγματικό μέρος της υποβρύχιας σήραγγας της διαδρομής δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο - βασικά το εσωτερικό μιας κανονικής σήραγγας του μετρό - αλλά ήμουν ακόμα ελπίζοντας να απολαύσω μερικές απόψεις κατά τη διάρκεια των άλλων τμημάτων του ταξιδιού.

Κανείς δεν καθόταν απέναντί ​​μου λόγω της νέας πολιτικής κοινωνικής απόστασης της Eurostar.


Δεδομένου ότι το τμήμα της σήραγγας της διαδρομής δεν προσφέρει οπτική διέγερση, ερίξα μια ματιά σε ό, τι προσφέρει η Eurostar όσον αφορά τη διασκέδαση.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, μπορείτε να μεταδώσετε μια ροή σε μια ποικιλία τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών μέσω του ιστότοπου.
Ο χάρτης παρακολούθησε το ταξίδι σε πραγματικό χρόνο - όταν υπήρχε σύνδεση στο Διαδίκτυο. 

Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε έναν ζωντανό χάρτη του ταξιδιού καθώς ξεδιπλώνεται, ο οποίος είναι βολικός, αλλά το Wi-Fi ήταν "ανώμαλο" κάτω από τη σήραγγα, το οποίο ηττήθηκε.
Υπήρχαν μερικές όμορφες απόψεις πριν από τη σήραγγα. 

Το τοπίο λίγο έξω από το Λονδίνο ήταν αρκετά μέτριο στην αρχή, αλλά τελικά, υπήρχαν μερικές πιο ειδυλλιακές εικόνες.

Ήμουν ευγνώμων που επέλεξα ένα κάθισμα παραθύρου. Οι ματιές της υπαίθρου άξιζαν τον κόπο.
Όταν έκανα check in online 48 ώρες νωρίτερα, μπόρεσα να επιλέξω τις διατροφικές μου προτιμήσεις για το γεύμα στο τρένο.

Επέλεξα ένα χορτοφαγικό γεύμα , το οποίο περιελάμβανε ένα κρύο λαχανικό ζαχαροπλαστικής με τυρί στην κορυφή και κρεμμύδι σαλάτα στο πλάι.

Μετά το ελαφρύ γεύμα, τσάι και καφές σερβίρονται στους επιβάτες σε όλη την καμπίνα. Αυτή ήταν μια υπέροχη απόλαυση, καθώς ήμουν ακόμα καθυστερημένη από το ταξίδι μου από τις ΗΠΑ στο Λονδίνο.

Μετά το φαγητό, πέρασα από την καμπίνα για να δω τι άλλο είχε να προσφέρει.
Ο σχεδιασμός του τρένου ήταν κομψός και καθαρός σε σύγκριση με τους άλλους που έχω ταξιδέψει στην Ευρώπη.

Η καμπίνα μου είχε μπάνιο προσβάσιμο από άτομα με ειδικές ανάγκες που πρόσφερε αρκετό χώρο για να μετακινηθείτε.

Αν χρειαστεί να αλλάξετε ενώ ταξιδεύετε στο Παρίσι, αυτό το μπάνιο σίγουρα πρόσφερε αρκετό χώρο για ένα ντουλάπι.

Το Gare du Nord στο Παρίσι ήταν πολύ πιο πολυσύχναστο από το σταθμό του Λονδίνου
Ξανασυναντήσαμε από τη σύντομη ώρα στην υποβρύχια σήραγγα - η οποία διήρκεσε περίπου 35 λεπτά ολόκληρου του διώρου ταξιδιού - και τελικά μπόρεσα να δω τμήματα από γραφικές γαλλικές πόλεις να με περνούν πριν φτάσουμε στο Gare du Nord.
Ο Gare du Nord ήταν πολύ πιο απασχολημένος από τον St. Pancras. 

Η πλατφόρμα στο Παρίσι αισθάνθηκε πολύ πιο γεμάτη από εκείνη στο Λονδίνο.
Όταν πήγα από το τρένο με την τσάντα μου, βρέθηκα γρήγορα στη φασαρία του τερματικού σταθμού.
Αυτός ο σταθμός δεν ήταν τόσο γοητευτικός, αλλά προσφέρει ψώνια και φαγητό. 

Το εσωτερικό του Σταθμού Gare du Nord ήταν πολύ μικρότερο και λιγότερο εντυπωσιακό από το St. Pancras του Λονδίνου. Ωστόσο, εξακολουθούσε να προσφέρει σημεία για να πάρετε ένα γρήγορο φαγητό και μικρότερα περίπτερα για βιβλία και υλικό ανάγνωσης.
Το Gare du Nord βρίσκεται στο 10ο διαμέρισμα στο Παρίσι. 

Η εύρεση ενός Uber έξω από το Gare du Nord είναι δύσκολη, εκτός κι αν περπατήσετε λίγο πιο μακριά από το σταθμό. Επομένως, αν προτιμάτε να το παραλάβετε ακριβώς έξω, μπορείτε να επιλέξετε το Taxi Parisien, την επίσημη εταιρεία ταξί στο Παρίσι.

Περπατούσα μερικά τετράγωνα μακριά από το σταθμό και βρήκα μια βόλτα, ευγνώμων που επέστρεψα στην κίνηση του Παρισιού.

Θα επέλεγα το τρένο πάνω από ένα αεροπλάνο για αυτό το ταξίδι κάθε μέρα

    Η διαδρομή με το τρένο ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. 

Το ταξίδι από το ένα κέντρο στο άλλο έκανε το ταξίδι μεταξύ των δύο χωρών πολύ πιο εύκολο και γρηγορότερο από το ταξίδι με αεροπλάνο, καθώς τα αεροδρόμια είναι συνήθως στα περίχωρα των πόλεων και απαιτούν επιπλέον χρόνο ταξιδιού.

Για αυτήν την ευκολία πρόσβασης και γρηγορότερη ταξιδιωτική εμπειρία, θα επέλεγα το τρένο σε σχέση με αεροπλάνο για αυτό το ταξίδι κάθε μέρα.


insider.com/trip-from-london-to-paris-by-train-review-photos

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης