Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Διακαής πόθος των Κρητικών είναι να δουν και πάλι τρένο στο νησί τους.

Σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται οι κάτοικοι της Κρήτης επαναφέρουν το θέμα της λειτουργίας σιδηροδρομικού δικτύου στο νησί τους.

Αφορμή αυτή την φόρα έδωσε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον ΒΟΑΚ που εξελίχθηκε σε διάλογο για την σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου Κρήτης με το υπό κατασκευήν αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος.

Σε σχετικό σημείωμα του ο διαχειριστής της ομάδας του Facebook ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ κ. Σταυρουλάκης Ευαγγ. Στρατής αναφέρει:

Στο Κρήτη ΤV και στην εκπομπή «Ώρα Αιχμής» του έγκριτου δημοσιογράφου Μάνου Παπαδάκη υπήρξε ενημέρωση από τον Ρεθεμνιώτη υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που προσδιορίστηκε από τον υπουργό στο 2028.

Και ενώ ο ΒΟΑΚ ως φυσικό είχε μονοπωλήσει την κουβέντα του υπουργού με τον βουλευτή ΣYΡΙΖΑ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, τον δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα και τους 4 νομάρχες της Κρήτης, από την 1 ώρα και 30 λεπτά του βίντεο που παρατίθεται, μία ερώτηση του κοινού για την σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι ήταν μία αφορμή ανταλλαγής θέσεων ανάμεσα στον αρμόδιο υπουργό για το τραμ στην Αθήνα και όπου αλλού προκύψει στην χώρα μας και τον Χ.Μαμουλάκη που προτίθεται να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή για το συγκεκριμένο θέμα.

Συγκεκριμένα αναπτύχθηκαν 2 ζητήματα, αυτό της ανάπτυξης του τραμ στην πόλη του Ηρακλείου με τον προολυμπιακό σχεδιασμό του τέως δημάρχου Ηρακλείου Κώστα Ασλάνη από το Γάζι Μαλεβυζίου ως την Αλικαρνασσό και από τα Λιοντάρια ως την Κνωσσό, καθώς και της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης για πρώτη φορά από το 1937 (ο τότε βιομηχανικός σιδηρόδρομος Κούλε-Λατομείου Εσταυρωμένου) της 4ης πόλης της χώρας, του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι που στην θέση της Αλικαρνασσού ως Νίκος Καζαντζάκης είναι το 2ο σε κίνηση αεροδρόμιο πανελληνίως.

Απαντώντας στην ερώτηση των τηλεθεατών, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, ως Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών εξέφρασε την θετική γνώμη του υπουργείου για την σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το Καστέλι, με την προϋπόθεση να έχει προηγηθεί σχετική μελέτη.

Στην τοποθέτηση του ο Χάρης Μαμουλάκης, ως εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και με την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού, εξέφρασε τις εξής θέσεις: α. πρέπει να εξεταστεί τάχιστα η σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο που θα είναι έτοιμο το 2025, β. ο χώρος για ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς θα κερδηθεί εφόσον προβλεφθεί στις αποζημιώσεις που προβλέπονται στην όδευση για το νέο ΒΟΑΚ και την σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο και γ. το tram-train ή LRT που θα αναπτυχθεί από Γάζι ως νέο Αερολιμένα Καστελίου με ενδιάμεσους σταθμούς σε Ηράκλειο, Αλικαρνασσό, Γούρνες, Γούβες, Χερσόννησο (διακλάδωση προς Μάλλια) πρέπει να είναι ελαφρύ, οικολογικό και χαμηλού κόστους στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ως κίνηση για τον σιδηρόδρομο στην Κρήτη θεωρούμε θετικές τόσο την ευαισθητοποίηση των τηλεθεατών του καναλιού του Ηρακλείου με παγκρήτια αλλά και παγκόσμια εμβέλεια που θέσαν το ερώτημα για την ανάγκη για σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο, όσο και τις τηλεοπτικές τοποθετήσεις των 2 εκπροσώπων των 2 μεγαλύτερων κομμάτων της Βουλής του Υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Χάρη Μαμουλάκη, καθώς αναδεικνύουν το θέμα του σιδηροδρόμου στην Κρήτη και ειδικότερα στην μεγαλύτερη πόλη, το Ηράκλειο και την σιδηροδρομική σύνδεση του με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, σύνδεση ανάλογη με αυτήν του πρώτου σε κίνηση αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το Σύνταγμα με το μετρό και τον Σταθμό Λαρίσης με τον προαστιακό. Θεωρούμε δεδομένη και την θετική θέση για σιδηρόδρομο και από το ΚΙΝΑΛ καθώς αυτή έχει επιβεβαιωθεί και το 2007 με ερώτηση των τότε βουλευτών Κρήτης του προκάτοχου κόμματος του ΠΑΣΟΚ στην Βουλή.

Ένα τέτοιο εγχείρημα αναγκαίο για την ανάπτυξη της Κρήτης και την γρήγορη πρόσβαση στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου Πεδιάδος που καθίσταται αναγκαία, καθώς στην θέση αυτή απομακρύνεται από το πολεοδομικό συγκρότημα Ηρακλείου σε απόσταση 30 χιλιομέτρων, αλλά και από τα άλλα 2 μεγάλα αστικά κέντρα των Χανίων και του Ρεθύμνου είναι σαφές ότι πρέπει να τύχει της συσπείρωσης όλων των μεταφορικών δυνάμεων της Μεγαλονήσου πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναφερόμεθα στα ΚΤΕΛ Ανατολικής Κρήτης και τις ναυτιλιακές εταιρείες των Μινωϊκών Γραμμών και της ΑΝΕΚ που διαθέτουν την μεταφορική πείρα και μπορούν να συμμετάσχουν σε ένα σχήμα οικονομικής εκμετάλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής, εξασφαλίζοντας τις αναγκαίες ανταποκρίσεις με λεωφορειακές και θαλάσσιες συγκοινωνιακές γραμμές.

Σταυρουλάκης Ευαγγ. Στρατής διαχειριστής της ομάδας του Facebook ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ/ΤRAIN IN CRETE με 1505 μέλη

Βίντεο: 


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης